thewiz biker logg - oppdatering 2018

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av freddy123 »

grattis med gromm sykkel :prf potter skal vi ha på sykklene våres , men vi skal kjøre med ørepropper for det :lol neidsa jeg gjør samma selv, hører motoren godt for det også får man fjernet alle skarpere lyder som er farlig for hørselen og ikke minst slitsomme vindsusen :D

og igjen grattis, denne blir vel å se på noen forumtreff utover sommern den da regner jeg med :prop:

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av biker7 »

Grattis med en skikkelig "screamer" ! :thumleft Greit turtall på denne. Sperrer vel ikke før 17-18k denne? :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Toven

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Toven »

Grattis :prf

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Cutless skrev:Jeg anbefaler de du får på Vitus apotek med en DB(snr) rating på 35 (3 par i ulike farger i en gjennomsiktig plast boks).
Når du sier det tror jeg faktisk jeg har en slik uåpnet pakke liggende. Kjøpte en slik for lenge siden, men ble aldri brukt. Skal prøves!


freddy123 skrev:grattis med gromm sykkel :prf potter skal vi ha på sykklene våres , men vi skal kjøre med ørepropper for det :lol neidsa jeg gjør samma selv, hører motoren godt for det også får man fjernet alle skarpere lyder som er farlig for hørselen og ikke minst slitsomme vindsusen :D

og igjen grattis, denne blir vel å se på noen forumtreff utover sommern den da regner jeg med :prop:

Takk for det! Hehe ja, må jo lage litt lyd. Andre trafikanter hører ihvertfall at jeg kommer på denne sykkelen ;-)

Ja, jeg stiller opp på alle forumtreff jeg kan komme på ! Blir morro å kjøre med flere av dere her inne :vs
biker7 skrev:Grattis med en skikkelig "screamer" ! :thumleft Greit turtall på denne. Sperrer vel ikke før 17-18k denne? :-)

Hehe takk for det. Ja, det er noe i den duren. Merker jeg ikke er vandt med slik turtallsmaskin, jeg følte jeg presset den i stad på 10 000 rpm. Hadde endel å gå på fortsatt ja. Kan vel sies at det går godt når man rundt 8000 og gir jernet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22934
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Bjerknez »

Da blir det vel en liten tur i morgen da? :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:Da blir det vel en liten tur i morgen da? :thumleft
Jobb i morgen. Skal ta sykkelen til jobben tenkte jeg. Jobber litt utover kvelden, men jeg henger meg med i helgen! :-)

Elolz skrev:Grattis med rå sykkel, synes den generasjonen der er den fineste, er noe med det skrå feltet med farge på sidekåpene som ser veldig bra ut. :thumleft

Takk for det! Ja, jeg syns denne siste generasjonen med R6 ser veldig pen ut.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av cosmogs »

Supergratulerer med RRRRR! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

cosmogs skrev:Supergratulerer med RRRRR! :thumleft

Takk for det ! :knegg


I dag har jeg vært på shoppingsspree på ebay. Kjøpte exup eliminator (har feilkode på dette, da den er fjernet), woodcraft swingarm spools, flush mounts turn signals (fæle de originale gule blinklysene foran), samt mirror block off plates.

Har bestilt CRG arrow bar end mirror fra USA, så jeg er spent på hvordan det blir. Jeg klarer nesten ikke å bruke de originale speilene, da kroppen min er i veien. Må flytte på armen / skuldra for å se noe som helst. Tror derfor bar end speil kan være løsningen, da speilene kommer lengre ut.

Blir morro å se! ;-)

MEN, i dag oppdaget jeg en liten oljelekkasje. Etter litt sjekking så så jeg at jeg hadde mistet en av boltene til olje pumpe dekselet. Så jeg kjørte rett til Yamaha i Moss for å undersøke om de hadde noe slikt. Måtte bestille bolten, men en av mekanikerene gikk ut å skrudde en tilsvarene bolt i sykkelen slik at jeg hadde noe enn så lenge. Det er serivce! :-)

Når jeg kom hjem fra jobb i dag så jeg at det må lekke et annet sted, og jeg så en dråpe som hang fra oljefilteret. Skal se på dette i morgen. Mulig jeg tar det sammen med en oljeservice som jeg uansett skulle gjøre :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22934
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Bjerknez »

Nei dæven... var det deg som var innom Høiden MC Senter i Moss ca. kl. 11:30 i dag?
Jeg sto der og tok en kaffe og snakket med ett par som jobbet der da jeg så en sort R6 kjøre av gårde....

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:Nei dæven... var det deg som var innom Høiden MC Senter i Moss ca. kl. 11:30 i dag?
Jeg sto der og tok en kaffe og snakket med ett par som jobbet der da jeg så en sort R6 kjøre av gårde....

Ja, det stemmer det! Det var meg. Hadde jeg bare visst hvordan du så ut så skulle jeg slått av en prat! Hehe ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22934
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev:Nei dæven... var det deg som var innom Høiden MC Senter i Moss ca. kl. 11:30 i dag?
Jeg sto der og tok en kaffe og snakket med ett par som jobbet der da jeg så en sort R6 kjøre av gårde....

Ja, det stemmer det! Det var meg. Hadde jeg bare visst hvordan du så ut så skulle jeg slått av en prat! Hehe ;-)
Jeg sto like ved den røde Traceren (som jeg prøvekjørte). Hadde på meg Klim bukse/jakke. Kort lyst hår og vakre blå øyne :lol :-)å :prop:

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

I dag har jeg skrudd litt sykkel. Hovedsaklig for å undersøke om oljefilter / plugg satt ordentlig, da jeg har lest litt på forum at oljefilter kan løsne under trykk.

Viste seg at det var litt løst, jeg kunne dra det til en hel omdreining før gjengene tok "tak". Så jeg håper dette var grunnen til at det var litt olje på eksos / og diverse deksel.
I samme slengen rengjorde jeg deksel til tannhjulet foran. Det var sinnsykt mye gunk der! Masse oppsamla slam fra kjede. Anbefaler alle å undersøke dette på sin sykkel i ny og ne, man blir overrasket hva som foregår bak det coveret.

Bilde

Arbeidsplassen min :prf

Bilde

Dette var dekselet mitt, det var riktig nok mye værre rundt selve tannhjulet. Men nå er alt rent og pent! :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Cutless »

Jeg gleder meg til å se sykkelen din live i morgen. På bildene ser det veldig bra ut.

Oljefilteret kan nok være synderen der ja. Tipper det er bra trykk på oljen når motoren der spinner opp 10000rpm ++.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Jeg syns sykkelen ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder, men det skal sies at det er noe småtteri med den kosmetisk, men planen er å fikse det opp :prf

Ja, det var det jeg trodde også. Ikke bare på 10 000, men kan forstå at det begynner å bli trøkk i motoren når man passerer 14-15 000 omdreininger. Denne er ganske turtallsvillig.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev: Hadde på meg Klim bukse/jakke. Kort lyst hår og vakre blå øyne :lol :-)å :prop:
:knegg Haha, fantastisk

Svar