Etterlysning etter eier av spiker!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av lasse_hansen »

Legger ved dette innlegg ut en etterlysning etter personen som kan ha mistet en spiker på strekningen Grålum-Borgenhaugen i sarpsborg, østfold i tidsrommet 1.April - 1.Mai 2013.. Og har "du" også evt mistet en skrue på samme strekning i september 2012?

Hvis du er personen jeg søker, og du savner en spiker.. TA KONTAKT!
Jeg har nemlig plukket opp denne spikeren med mc dekket mitt, og har tatt godt vare på den. Så ettersom det da har gått hull i bakdekket mitt, så bør vi komme i kontakt..

Du bør ikke tenke på at du bør gi meg finnelønn, eller lignende.. Men du kan forvente deg å bli hentet en sen kveld, for så å bli tatt med hjem i kjelleren min.. Der du kommer til å oppleve en smertefull og grusom kveld.. Med blant annet uttrekk av alle dine tenner, en etter en.. Fjerning av diverse fingrer og andre lem uten bedøvelse og smertestillende. Til slutt kommer jeg til å partere opp deler av kroppen din, for så å kjøre dem igjennom kjøttkverna, for så å spyle restene ned i toalettet...

Så ikke nøl med å ta kontakt om du har mistet skrue/spiker

Bilde er bare ment for å illustrere spikeren
spikerdekk.jpg

Ps. Mulig dette er en spøk ifra min side, kommer helt ann på om den faktiske eieren av spikeren melder seg :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av AJ »

Så, så, lasse_hansen :[-X

Trusler om alternativ tannbehandling, smålem-amputasjoner og generell sadistisk fordervelse må vi anstrenge oss bittelitt grann for å unngå her inne, unge mann :[-X
Kan for øvrig fort hende at eieren tenker seg om et par ganger og gjør noen overveielser om spikeren er verd risikoen han antakelig forstår at han vil utsette seg selv for om han tar kontakt - selv om vedkommende evt. også har mistet en og annen skrue på veien...

Spikeren må du gjerne beholde som et suvenir og så snart dekket er lappet og funker like godt igjen, senkes nok kokepunktet i særpblodet også, tenker jeg... :knegg

Har punktert et par ganger selv, jeg. En gang langt utafor folkeskikken, men fikk hjelp - selv om det kostet noen kroner.
Andre gangen skjedde utafor garasjen hjemme. Da var hjelpen straks mye nærmere.
Men like irriterende begge ganger.
Men! begge dekka holdt fint på lufta etter rep'en og ble kjørt til de ble nedslitt og dermed utskiftningsklare.
Bedre å fokusere på dette enn å la irritasjonen få skikkelig tak.
Dette går over, skal du se... :-)

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av joo »

Dette var veldig mangelfullt :scratch

Foreventer ikke serienummer på delene, men i det minste burde de mest vitale mål være oppgitt. Slik som:

- Spikerdimensjon, samt om den er forsinket eller har annen overflatebehandling?
- Dimensjon samt gjengestigning på skrue. Og er det Pozidrive, Phillips, Torx, Unbrako eller spor for rett skrutrekker på skruen? Treskrue, karosseriskrue, gipsskrue etc?

PS; har ikke vært på nevnte sted i nevnte tidsrom, dette er bare ment som en hjelp i din søken.

Du er ellers velkommen til å kjøre en tur over plenen min. Da kan du være behjelpelig med å plukke opp spiker som ligger der? Var nemlig så ubetenksom at jeg kappa masse rivingsmaterialer der i fjor uten å tenke på at jeg kjører MCene dit når jeg skal skifte dekk. Forventer å få samme opplevelsene som du har hatt, men jeg slipper i det minste å lete etter synderen :knegg
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av lasse_hansen »

Hehe, beklager Aj.. Men dette var kun ment som en morsom spøk ifra min side altså :prf Men håper eieren av spikeren føler at han bør rette opp i dette ved å ta kontakt :P :p
Men beklager igjen folkens, Håper jeg er tilgitt? :redface Var kun en spøk, og ikke ment som noen trussel eller noe til noen :sorry
Og du joo, bare si ifra så kommer jeg å plukker opp spiker jeg :P :p

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av TheHaughom »

Jeg plukket også opp en spiker her om dagen. Med bakdekket.
Tenkte "Føkk it - tar en for laget". :-)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Hehe, beklager Aj.. Men dette var kun ment som en morsom spøk ifra min side altså :prf Men håper eieren av spikeren føler at han bør rette opp i dette ved å ta kontakt :P :p
Men beklager igjen folkens, Håper jeg er tilgitt? :redface Var kun en spøk, og ikke ment som noen trussel eller noe til noen :sorry
Og du joo, bare si ifra så kommer jeg å plukker opp spiker jeg :P :p
:knegg
Skjønte det var spøk selvfølgelig.
Men problemstillingen er reell nok, den.
Gjorde et intervju i fjor med en motorsyklist som uttrykte noe av det samme mot vedkommende som hadde mistet sand og grus i en sving på veien langs Randsfjorden. Akkurat nok til at 64-åringen jeg intervjuet skled med sin Intruder og ble hardt skadet i det ene beinet. Såpass at han trolig ikke får kjørt MC mer...

Han sa klart i fra sa han gjerne skulle fått tak i grus-strøeren og ga klart uttrykk for hva han mente om slike folk.
Hadde jo vært bra om folk meldte seg om de leste om slike saker og skjønte at det var de som var årsaken.
Men faktum er vel dessverre at folk som gjør sånn ikke vet at det skjer.
En liten hump i veien og sand og grus i en henger havner fort i vegbanen. Dessverre.
Det samme kan fort skje med skarpe gjenstander som skruer og spiker. Hvor fra tør jeg ikke spekulere noe om...
Uansett så får vi inderlig håpe at ingen slenger slikt ut i veien uten å tenke på mulige (fatale) følger det får for andre som kommer kjørende

Det skumle er at det plutselig kan ligge slike ting midt i en sving. Som det gjorde da jeg punkterte i Sylling. Heldigvis med lav fart...
Samme med 64-åringen; skjedde midt i sving. Han var dessverre ikke like heldig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av Busa Trond »


TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av TheHaughom »

Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av Snikendeugle »


Hahaha, perfekt :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av lasse_hansen »

Hahahahaha. BusaTrond, det må være årets råeste :lol ler så jeg griner her... Nå kan BusaTrond forvente seg besøk ikveld, NB! Skal bare levere spikeren så du får snekkra ferdig :yeyeye

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av Duville »

lasse_hansen skrev:Hehe, beklager Aj.. Men dette var kun ment som en morsom spøk ifra min side altså :prf Men håper eieren av spikeren føler at han bør rette opp i dette ved å ta kontakt :P :p
Men beklager igjen folkens, Håper jeg er tilgitt? :redface Var kun en spøk, og ikke ment som noen trussel eller noe til noen :sorry
Og du joo, bare si ifra så kommer jeg å plukker opp spiker jeg :P :p
Er det ikke bare å legge sammen 2 og 2 her så finner du synderen. Bare en her som savner spiker!!!! ok 2 da siden Busaen også mista en, men i PLENEN du liksom....

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av lasse_hansen »

Er ikke rart folk får spikere i dekkene, når selveste rørlegger trond prøver seg med spiker og hammer.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev:Er ikke rart folk får spikere i dekkene, når selveste rørlegger trond prøver seg med spiker og hammer.
Er jo egentlig så trehendt at jeg kunne vært snekker :-#

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av lasse_hansen »

Busa Trond skrev:
lasse_hansen skrev:Er ikke rart folk får spikere i dekkene, når selveste rørlegger trond prøver seg med spiker og hammer.
Er jo egentlig så trehendt at jeg kunne vært snekker :-#
Hehe, det er da enda godt. Men når kan jeg komme oppover med spikeren? Har du kjøttkvern forresten? :redface

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Etterlysning etter eier av spiker!

Legg inn av Bjønnavind »

lasse_hansen skrev: Til slutt kommer jeg til å partere opp deler av kroppen din, for så å kjøre dem igjennom kjøttkverna, for så å spyle restene ned i toalettet...
Er det ikke bedre å selge dem til den lokale kebabsjappa, så tjener du noen kroner i tillegg til at du slipper å tette dassen? :scratch

:knegg

Svar