Ser på LED blinklys til Duken, og har funnet de jeg vil ha.
Kellermann Micro Rhombus Dark
I den forbindelse må jeg sette i motstand (resistors), og for å bytte ut 4x 10w pærer (som er standard) trenger jeg 2x 10ohm resistorer.
Er det slik at man da bare kobler én på venstre og én på høyre krets? Altså at jeg bare kobler den til f.eks. hver av blinklysa fremme, så funker det på blinklysa bak også?
Trodde bare at man måtte ha en for hvert blinklys...
LED blinklys og motstand
-
- Motorsykkelen din: KTM
LED blinklys og motstand
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Re: LED blinklys og motstand
Hei MR
Jeg har erfart at det er like enkelt, og ikke minst rimelig, å bytte ut blinkersreleet til et som er beregnet for LED og er såkalt lastuavhengig. Da slipper du å knote med disse motstandene. Biltema har slike rele til en rimelig penge. Fungerer gjør de også
Jeg har erfart at det er like enkelt, og ikke minst rimelig, å bytte ut blinkersreleet til et som er beregnet for LED og er såkalt lastuavhengig. Da slipper du å knote med disse motstandene. Biltema har slike rele til en rimelig penge. Fungerer gjør de også
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
+1Geir L skrev:Hei MR
Har man fysisk plass til rele'et så er dette absolutt beste måte, og de aller fleste har vell plass til rele'et.
Men for å svare på spørsmål, ja du må ha en til hver krets om du ønsker å bruker resistors. Altså, en resistor for venstre blinklys bak, og en resistor for venstre blinklys fremme. Repeter for høyre.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
Takker for svar, må bare finne ut hvor reléet sitter da. Og om det er 2 eller 3 pin...
Manualen ga meg ikke så mye, men fant den i wiring diagram - dog ikke lokasjonen. Ser ut til å være rundt sikringsboksen en plass...
Manualen ga meg ikke så mye, men fant den i wiring diagram - dog ikke lokasjonen. Ser ut til å være rundt sikringsboksen en plass...
Sjekk ut bloggen min!
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Det er vel bare å slå på tenningen og aktivere blinklyset, så skulle du vel høre tikkingen og da finne ut hvor det er plassert. Jeg tipper like ved likeretteren :)?TheHaughom skrev:Takker for svar, må bare finne ut hvor reléet sitter da. Og om det er 2 eller 3 pin...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Takk for tips DrGreve, skal sette på tenninga å høre etter når jeg kommer meg hjem fra jobb i dag.DrGreve skrev:Det er vel bare å slå på tenningen og aktivere blinklyset, så skulle du vel høre tikkingen og da finne ut hvor det er plassert. Jeg tipper like ved likeretteren :)?TheHaughom skrev:Takker for svar, må bare finne ut hvor reléet sitter da. Og om det er 2 eller 3 pin...
Likeretteren sitter rett under/bak triple-clampen i alle fall...
Sjekk ut bloggen min!