Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

Da er du heldigere stilt enn meg, Ojda. :prf Blir ikke noe kjøring til og fra jobben her.. kun gangveier ;-)
Men satser på en kort, snøfattig vinter i lavlandet. Og mange mange 1000 kilometer på Speedyen neste år :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

RoaHov
Innlegg: 8
Registrert: 31 aug 2014, 22:00
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 1050R 2012.
Sted: Bergen, Norway.

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av RoaHov »

Enig, fin oppsummering det der Olav. Du har jo ikke lagt på latsiden når det kommer til kjøring og planlegging av spennende ruter i det herlige landskapet vi befinner oss i, og neste år blir det bare enda mer, eller? Takker for de turene vi har hatt sammen, flotte kjøre opplevelser i hyggelig lag både med og uten TiV gjengen. Har ikke tenkt helt å parkere min Speed Triple ennå. Hadde jo en flott solotur via Sammnanger og Tysnes rund, samt en liten stripe over Stord forrige uke. Tenkte å ta den andre veien denne uken, da værmeldingene er gode for resten av uken. Sorry Olav, vet at du hater denne type info mens du er på tur på stålholmen der ute i havet, men nå har jeg muligheten og tar for meg av disse nå på tampen. Ellers tar jeg meg den frihet å invitere meg selv på befaring av manne hulen i løpet av høsten, enten på 2 eller 4 hjul. Håper tiden flyr avgårde, og at du snart er onshore og Speedy får nytt bakdekk, pleie og omsorg. Vi prekast!!!! :vs

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

RoaHov skrev:Enig, fin oppsummering det der Olav. Du har jo ikke lagt på latsiden når det kommer til kjøring og planlegging av spennende ruter i det herlige landskapet vi befinner oss i, og neste år blir det bare enda mer, eller? Takker for de turene vi har hatt sammen, flotte kjøre opplevelser i hyggelig lag både med og uten TiV gjengen. Har ikke tenkt helt å parkere min Speed Triple ennå. Hadde jo en flott solotur via Sammnanger og Tysnes rund, samt en liten stripe over Stord forrige uke. Tenkte å ta den andre veien denne uken, da værmeldingene er gode for resten av uken. Sorry Olav, vet at du hater denne type info mens du er på tur på stålholmen der ute i havet, men nå har jeg muligheten og tar for meg av disse nå på tampen. Ellers tar jeg meg den frihet å invitere meg selv på befaring av manne hulen i løpet av høsten, enten på 2 eller 4 hjul. Håper tiden flyr avgårde, og at du snart er onshore og Speedy får nytt bakdekk, pleie og omsorg. Vi prekast!!!! :vs

Takk takk takk, :vs Street og Speed'ene våre har fått rullet bra i år. Og neste år skal jeg helst kjøre mer... noen repriser (du MÅ bare være med til Lyngdal en tur) og noe HELT nytt.
Og mulig det blir en grus-sykkel også i løpet av vinteren, er en god del turer jeg sikler over på løsere underlag.
Du er selvsagt hjertelig velkommen til Mannehulen, for planlegging av turer, noen kalde og noen gode røverhistorier:) Nårsomhelst, men fortrinnsvis når jeg er hjemme, da er det litt kjekkere for meg også :knegg
God tur i uka, må bare kjøre og kjøre mer, sesongen er IKKE slutt tydeligvis :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av norse900 »

Er jeg frekk hvis jeg spør om det er mulig å slenge seg med på vår-tur til Lyngdal?? Gjelder å ha noe å se frem til...
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av ZnirlN »

Den turen har jeg og tenkt å bli med på. Så du får ta det når vi har fri sammen :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

norse900 skrev:Er jeg frekk hvis jeg spør om det er mulig å slenge seg med på vår-tur til Lyngdal?? Gjelder å ha noe å se frem til...
Ja det litt på kanten :lol :lol :lol :lol
Neida, bare du er 100% hetero og vasker deg jevnlig under armene, kan du såklart bli med. Jeg har planer om en liten "twist" neste gang jeg kjører den veien.
Så kan du velge hvorfra du vil hive deg med, fra Rosendal, eller lengre sør :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:Den turen har jeg og tenkt å bli med på. Så du får ta det når vi har fri sammen :D

Da kjører vi ved første anledning til våren, vi får sammenligne schedulen en kveld i mannehula :thumleft Den turen, med Ryfylke og Nordsjøveien tror jeg aldri at jeg kan bli lei :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av ZnirlN »

Vi får ta det samtidig som vi leike elektriker :lol
E vel en liten jobb som ska gjøres der å. Må vel ha litt varme inn der så KTM´en ikke fryse.
Glede mæ te mange kjekke mil neste år

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:Vi får ta det samtidig som vi leike elektriker :lol
E vel en liten jobb som ska gjøres der å. Må vel ha litt varme inn der så KTM´en ikke fryse.
Glede mæ te mange kjekke mil neste år

Ja, for vi rekker vel litt elektrikkerjobb før du skal ut?
Jeg må inn i Odda og se hva jeg har på elektrolageret mitt, tror jeg har det meste vi trenger :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Tommas »

Mulig det kommer noen snikende fra sentrale østland også... Flotte bilder og "reportasjer" fra turene dine!

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:
ZnirlN skrev:Vi får ta det samtidig som vi leike elektriker :lol
E vel en liten jobb som ska gjøres der å. Må vel ha litt varme inn der så KTM´en ikke fryse.
Glede mæ te mange kjekke mil neste år

Ja, for vi rekker vel litt elektrikkerjobb før du skal ut?
Jeg må inn i Odda og se hva jeg har på elektrolageret mitt, tror jeg har det meste vi trenger :)
Vi må jo klare det. går rykter om base jobbing for min del denne turen :=D> :yahoo
Viss du har det meste av utstyr så har æ litt arbeidslyst. Rekne med du klare å lokk fram resten :lol

Ellers så va æ innom i hula di når du ikke va heim. Bli en bra plass å ha KTM´en ståan det. Så får JR sin selskap den å. Bare ta ut den svarte sykkelen som inn der først :D

Elllers så va det blitt et par tura på dæ ja. Du e flink te å skriv referat fra turan å legg te bilda i tillegg. Bli så en nesten ikke vil at snøen ska komme. Håpe vi får en tidlig start på sesongen te neste år å. Min starte når det e kommi nytt bakdekk på. Må bare få feriepengene først. Så det bli i januar :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:

Ellers så va æ innom i hula di når du ikke va heim. Bli en bra plass å ha KTM´en ståan det. Så får JR sin selskap den å. Bare ta ut den svarte sykkelen der først :D
:[-X :[-X :[-X :[-( :[-( :[-( :[-( Ikke faen, men bare kom med KTM stridsvogna di du.... den kan jo alltids stå i den gamle fuktige potetkjellern, sammen med de gamle bilbatteriene, maursyredunkene og sementsekkene :knegg :knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

RoaHov
Innlegg: 8
Registrert: 31 aug 2014, 22:00
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 1050R 2012.
Sted: Bergen, Norway.

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av RoaHov »

Så at du tidligere truet med å skaffe deg en egen grus traktor. Hva med denne, du kan kose deg med video mens du planlegger nye stunts. Eller trenger vi bare skifte felger og dekk, i følge ossimoto, som hadde de på sin stand på Tridays 2014.

http://www.youtube.com/watch?v=4PBsH4Xry9U" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumleft

Se på disse:

http://www.1000ps.at" onclick="window.open(this.href);return false; › News › Berichte
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av mortenolb »

Offroad stunting, den var faenmeg ny!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Varetelling

Legg inn av Olav K »

Hmmm, den grønne Speed-trackeren der er bare superfrekk. Og så DET lekre skiltopphenget da... :prf tror jeg må sjekke litt hos den leverandøren.

Men å bruke en lett modifisert 200 000 kroners sykkel på skogs og grusveierveier, får meg til å fryse på ryggen.
Tror nok det er lurere å bruke en bajk som er tilpasset den slags bruk fra bunn av :prf
Så vi får se, hva vinteren bringer.
Og nå, er det bare to skift igjen, så er det hjeeeem :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar