Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg kan forsikre deg om at sykkelen din ikke blir kjørt en meter lenger enn herfra og ned til biker street... :thumleft
Skulle vi bytte låne sykkel på tur en gang, vil det være noe helt annet! ;-)
Hadde ikke likt at noen drev å freste rundt på min egen sykkel når de hadde sagt de skulle kjøre den på service for meg :thumleft

Hahaha.... Du kommer til å bli så hekta på karbon deler.... Gleder meg å høre egentlig. Da kan jeg

Sony Z2
Da var man ute på "jobb" og er trygt innlogget på MCsiden og Ebay :thumleft
Jeg føler meg rimelig trygg på at du behandler Speedy pent og forsiktig, og om du vil prøve den en liten tur, er det bare å ta seg ut. :prf :prf Det forutsetter selvsagt at du skryter uhemmet av den her på forumet :lol

Det jeg er MYE mer skeptisk til er å "leve litt av din egen fantasi ut gjennom meg :lol" Det vet jeg faktisk ikke om jeg er villig til..... :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av LordShaft »

Hahaha..... hva du er villig til.... det tar jeg ikke med i regnestykket! Bare gå amokk på ebay etter karbon du nå :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av LordShaft »

Ring til bikerstreet! Fortell de hva du skal ha gjort på sykkelen

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av LordShaft »

fikk du ringt de? :thumleft

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:fikk du ringt de? :thumleft
:prf :prf Etter langt om lenge, var det noen som svarte på tlf hos Bikerstreet. Prøvde, opptil flere ganger om dagen både torsdag,fredag og lørdag. Håper for deres del, at ingen ringte og ville kjøpe ny MC, men gav opp... for jeg TROR det ville vært enklere å få tak i Obama... :-)å :-)å
Men som sagt, nå veit de at det er 800km service som skal utføres. Da kan jeg hente den når jeg kommer hjem, og Speedy vil være like klar som meg for Triumph I vest sitt Long Run helga den 5-7 sept.
Håper bare godværet holder seg, det er jo meldt aldeles strålende seinsommervær neste uke, kjenner jeg sliter litt med det. Får vi noen dagers godvær skal vi f...n meg ha oss en tur!
Man skal vel ikke klage over sommeren, langt ifra, men du vet... den siste delen av sesongen blir litt krampeaktig... mer mer mer. :prop:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av LordShaft »

Utrolig at det skal være så vanskelig å få tak i de på telefon.... Virker jo som det er en del folk som er på jobb der nede om dagen.

Ja når jeg kom inn med nøklene, virket det som at de ikke var klar over at sykkelen skulle inn. Han i kassen, virket jo helt svimete! Kanskje han var ny? :-k
Jeg sa at den skulle på 8000 service, men usikker på om du skulle ha gjort noe annet? som dekkbytte eller lignende! Så derfor jeg ba deg om å ringe ned :knegg

Lyden i sykkelen din er helt RÅ!!! men var en ting jeg ikke likte.... det var dødgangen i gassen.... helvete så uvant og ekkelt det var å kjøre med! Jeg er vant med full respons hele veien. :D

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev: Lyden i sykkelen din er helt RÅ!!! men var en ting jeg ikke likte.... det var dødgangen i gassen.... helvete så uvant og ekkelt det var å kjøre med! Jeg er vant med full respons hele veien. :D
Dødgang på gassen, :-k hmm har jeg aldri tenkt på, eller vurdert som et problem,... men så er det jo litt dødgang på han som normalt sitter oppå den sykkelen også :lol :lol
Men lyden,,.. ja den kom seg betraktelig når lyddemperne fant seg et nytt sted å være :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av LordShaft »

Ja håper virkelig du har gjemt de godt vekk på et mørkt sted.... De der skal ikke fram igjen før det er helt nødvendig :-)

Ja det er ikke rent lite dødgang på han som sitter oppå, men utrolig hva en lærer seg å leve med :knegg

Jeg har så lyst å kjøre til Geiranger før sesongen er over. Får håpe vi får en kjempe høst. Mye fine farger på den årstiden :thumleft

Sony Z2

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Ja håper virkelig du har gjemt de godt vekk på et mørkt sted.... De der skal ikke fram igjen før det er helt nødvendig :-)

Ja det er ikke rent lite dødgang på han som sitter oppå, men utrolig hva en lærer seg å leve med :knegg

Jeg har så lyst å kjøre til Geiranger før sesongen er over. Får håpe vi får en kjempe høst. Mye fine farger på den årstiden :thumleft

Sony Z2
Ja får vi ett par dager med godvær så stikker vi.. :thumleft :prop: Znirln er vel hjemme noen uker enda, så tipper han klarer å slite seg løs, omtrent på de tider når jeg har kommet hjem fra denne ferien.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

Som den observante leser kanskje har fått med seg, har jeg siden i vår, hatt lyst på en Tiger Explorer 1200.
I juni glapp en 2012 model mellom fingrene på meg, og så rant det hele ut i sand.
Så dukket Speedy opp, og vips så hadde jeg kjøpt den. :prf For på Finn.no har det vært dørgende stille på "Stor-Tiger" fronten leeenge.
Men nå..like etter at jeg har fått Speedy'en så legger AMD i Oslo ut denne:
Explorer 13.jpg
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Dårlig gjort syns jeg... ikke at jeg er sur eller misfornøyd, men av en eller annen grunn spiller Mody's "Bitter Sweet Symphony" på repeat på hardisken idag...grrrrr

Jaja, tre skift igjen, så er det hjem og kjøøre :prf Brom brom, braap braaaaaap
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av ojda »

Olav! Det er jo ikke rart at denne ble olgt ut billig. Den hadde jo helt feil TigerFarge.
Nei ikke vær lei deg, du hadde helt sikkert ikke blitt fornøyd alikevel :sorry
Jeg synes du skal kose deg etpar år med Speedy jeg,det er en Rrrrrrasende flott tripple :yeyeye
Så kommer det sikkert en "rettfarget" Tiger etterhvert :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:Olav! Det er jo ikke rart at denne ble olgt ut billig. Den hadde jo helt feil TigerFarge.
Nei ikke vær lei deg, du hadde helt sikkert ikke blitt fornøyd alikevel :sorry
Jeg synes du skal kose deg etpar år med Speedy jeg,det er en Rrrrrrasende flott tripple :yeyeye
Så kommer det sikkert en "rettfarget" Tiger etterhvert :thumleft
Noen velvalgte ord fra Ojda hjelper alltid :thumleft Toskete av meg at jeg ikke tenkte over at den har feil farge :sorry
Men blir nok ett par sesonger med Speedy, den er tross alt Den Beste Sykkel :prf
rart jeg føler for å trøsteshoppe litt...likevel.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

RoaHov
Innlegg: 8
Registrert: 31 aug 2014, 22:00
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 1050R 2012.
Sted: Bergen, Norway.

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av RoaHov »

Hei Olav. Var i går og hadde en liten pepptalk med din kjære Speedy ! Står på gulvet hos Bikerstreet i Bergen og venter i lengsel på sin nye eier skal komme å få den ut på veien. Har prøvd å trøste så best jeg kan med litt forsiktig klapping på tanken og fortalt litt oppmuntrende at "tiden flyr" mm. og ønsket Speedy riktig god helg! Da kom et lite snerr, gitt! :-) Mvh, Roald H.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Jompa »

Hadde gleden av å prøvekjøre BusaTronds Tiger Explorer i sommer.
Den var utrolig lettkjørt til å være en sånn svær "traktor".
Måtte nesten holde igjen så ikke sykkelen la seg for langt ned i svingene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

Jompa skrev:Hadde gleden av å prøvekjøre BusaTronds Tiger Explorer i sommer.
Den var utrolig lettkjørt til å være en sånn svær "traktor".
Måtte nesten holde igjen så ikke sykkelen la seg for langt ned i svingene.


...og jeg testkjørte den på Triumph's demo dag i Bergen. var fast bestemt på at jeg skulle ha en slik, men så kom Speedy imellom.
Så mitt eierskap av en storTiger ligger nok noe fram i tid... men jeg skal nok ha det riktig så bra med Speed Triplen også:-D
Ved et evt høve skal du få prøve den også:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar