Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Haha. Takker! Skal jobbe med å få skrapa de på ordentlig! :twisted

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

Glad det skal regne en uke :redface
Bilde

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Nå har jeg sett mye om detta spillet rundt omkring. Hva ér det for noe? :redface

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Tommas »

http://www.gamer.no/artikler/forsteinnt ... unt/189529


Gutta her var fornøyde i det minste:
Jeg har lagt ned omtrent 35 timer i The Witcher 3 så langt, og er mildt sagt imponert. Det er svært lite å utsette på spillet.
Jeg håper det holder seg på samme nivå, da kan dette fort ende opp med å være en særdeles sterk kandidat til årets beste spill i 2015.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Var og henta sykkelen hos mamma etter at det slutta å regne, så da måtte jeg jo ta den veien hjem som ikke er E18. Stoppa på brygga i Tønsberg for å se om det var noe liv.

Våte veier idag, så ikke den helt aktive kjøringa, men greit fordet! Første tur med ny skinndress! Fornøyd med den. God komfort, men merker at det pakker litt mye bak knærne. Dog ikke noe som brydde meg utover akkurat når jeg tenkte over det.

Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Tror jeg har opparbeida meg noe dårlig karma igjen.

2 grader, og hanskene mine er ubrukelige. Fingrene er hakket før blå.
Bakhjulet mitt er tydeligvis blitt skeivt igjen. Skjener mot høyre når jeg slipper styret.
Pinlock'en har bestemt seg for at den ikke skal fungere lenger, så det dugger mellom visir og pinlock.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

Hvilke hansker er det du har? I 2 grader er det vel bare vinterhansker som funker :knegg
Pinlocken min også har begynt å "gi" seg, mistenker at den silikon strengen rundt inner visiret tørker ut å blir litt mindre. Dette kan resultere i at det ramler litt ned. Prøv å se om du kan flytte det litt opp igjen slik at det tetter bedre :thumleft

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23089
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Tror jeg har opparbeida meg noe dårlig karma igjen.

2 grader, og hanskene mine er ubrukelige. Fingrene er hakket før blå.
Bakhjulet mitt er tydeligvis blitt skeivt igjen. Skjener mot høyre når jeg slipper styret.
Pinlock'en har bestemt seg for at den ikke skal fungere lenger, så det dugger mellom visir og pinlock.
Tja.. karma og karma fru blom...

1. 2 grader og uten varmeholker så blir det kaldt okke som. Tror ikke jeg ville bekymret meg nevneverdig over det nå som sommerne snart slår inn for fullt.

2. Jeg har vanskelig for å tro at sykkelen vil skjene til en av sidene så fort bakhjuler er en millimeter skjevt. Hvis det er slik at det har dratt seg løs eller ut av posisjon så ville jeg sporenstreks kjørt rett på et verksted for en sjekk. Jada, det koster kanskje litt, men det gjorde vel kjøredressen din også vil jeg tro. Tror ikke jeg ville gamblet eller synset så mye rundt dette. :thumleft

Dog skal det nevnes at jeg har erfart at det ikke skal mye til for å få en sykkel til å dra til den ene siden. Cruiseren som jeg hadde dro til den ene siden etter at jeg byttet til effektpotte som veide litt mindre. Når jeg fikk på den orginale igjen så var den dønn stabil. Dog ikke noe som brydde meg veldig da jeg sjelden/aldri slapp styret på cruiseren. Sikker på at du ikke har montert/demontert noe på sykkelen altså?

3. Usikker på hvor lenge disse pinlockene skal holde, men jeg har tre visirer, alle med hver sin pinlock og det fungerer som bare det foreløpig...

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av cosmogs »

Interessant det dere skriver om pinlock. Har merket at hjelmen min dugger lettere i år enn i fjor i lave hastigheter. Tror jeg skal sjekke den pinlock´n! :thumleft
Får imidlertid nytt visir i posten i morgen, blue spectra, og det skal etter sigende følge med ny pinlock om ikke ekspeditøren har misforstått helt. Blir artig å teste ut, ser jo knalltøft ut, men spørsmålet er selvsagt hvor mye jeg ser ut. :knegg
Sist redigert av cosmogs den 18 mai 2015, 11:55, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

1. poenget var at vi er midt i mai og det var varmere netter midtvinters.

2. Da er det vel mer enn en millimeter skjevt da :) Det er ikke vanskelig å ordne det, så nei, verkstedet får ikke pengene mine for dét.


LordShaft:
Har dytta det litt opp et par ganger allerede. Virker som det tar kvelden for godt. Hanskene er noe halvarssons greier. Bare fjernt at det skal være så kaldt nå :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Greit, da. Var visst bare jeg som var rammeskeiv i natt :knegg Utifra hva jeg klarte å måle så er det så og si rett bak der(Måler alt fra rett til et par mm avvik), så var vel en annen grunn til at den skjena i natt(pleier ikke gjøre det, og har ikke gjort noe med sykkelen siden sist den gikk rett da jeg slapp styret).

Pinlock'en hadde også sklidd ned igjen. Den gjør det hele tida, så er vel på tide med nytt. Har uansett nytt visir i planene, så det går seg vel til når jeg får råd.

(Joda, Bjerknez, skinndressen kosta litt, men mesteparten er ikke betalt ennå. Det tok uansett de midlene jeg hadde til å sette den på verksted for bagateller :P )

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23089
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, men har ikke du demontert toppboksen etc.?
Når jeg slipper styret så går den hardt til den ene siden, men det kommer litt ann på hvilken side anakondaen henger :lol :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Jo, men den har da gått rett frem etter det :P Senest på turen igår gikk den rett frem.

Haha! Kanskje det var dét det var! På tide å lage bulk i tanken!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Tommas »

Uten diskusjon om Anakonda eller meitemark, så skal det feks ikke mye stram wire (clutch) et eller annet sted for at sykkel skal trekke til siden.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Hva kommer det av?

Svar