Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Da har sykkelen vært på 18000-service hos Monsterbike i drammen. Fikk sikla litt på diverse sykler mens jeg var innpå der også!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Hadde en fin tur i går. Kjørte fra Larvik, fv 303 til tønsberg, og E18 til Borre hvor en kompis bor, så kjørte vi videre opp til Hof, hvittingfoss, ned igjen lågendalen og opp til Vindfjelltunet. Spiste, hilste såvidt på Carpa og evike(Jeg kunne sikkert vært mer pratsom, men jeg er litt stillferdig av meg :P :p ). Veien videre gikk til Skien og Helgeroa via Tvedalen. Begynte å bli ganske mørkt og tåkete etter hvert. Ca. halvveis i Tvedalen begynte det å bli umulig å se pga. kondens eller hva i alle dager det er for noe på visiret. Endte opp med at jeg måtte kjøre med det åpent et lite stykke, og akkurat da kjørte jeg gjennom en sverm med småfluer. Tror jeg banna :[-(

Fikk også oppleve at en bil ikke likte at jeg lå litt for nære rett før jeg hadde tenkt til å kjøre forbi, så han fant ut at spylervæska var kjekk. Skjønner forsåvidt irritasjonen, men det eneste han gjorde var jo å gi meg gratis visirvask(som jeg trengte akkurat da) :D

Håper det blir mange flere mil før sesongen er over! Runder straks 18500km. Klarer jeg 20? :prop:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Siste dagene har vært kjempebra MC-dager for min del! Var på Monsterbike for å teste sykler både på torsdag og lørdag, og har nå fått prøve alle syklene jeg har kunne tenkt meg å få prøvd!
Lista blir som følger, med forbehold om at jeg har dårlig hukommelse og muligens har glemt noen:
Honda CBR600RR
Honda CB1000R
Kawasaki ZX-6R (636)
Kawasaki ZX-10R
Kawasaki Z1000SX
Kawasaki Z1000
Suzuki GSR750
Suzuki GSX1250FA
Suzuki GSX-R 1000
Aprilia Dorsoduro
Aprilia Tuono V4R

Det jeg sitter igjen med er to sykler jeg VELDIG gjerne kunne tenkt meg å ha nå, og en sykkel jeg føler jeg kommer til å ende på når jeg har fått kjørt av meg den fasen jeg er i. Jeg kommer til å skaffe meg en GSX-R 1000, og jeg kunne meget, meget gjerne hatt en Aprilia Tuono. Fy faen for sykler de to er. ZX-10R'en er nok sprekere enn det gixxeren er, men jeg følte meg mye mer hjemme på gixxeren. Og når jeg har blitt "voksen", så kommer jeg nok til å ende på en Z1000SX, for det var en ekstremt komfortabel sykkel, men samtidig veldig morsom. Jeg synes setet på den var godt, jeg! Skjønner ikke helt hva dere mener dere andre.

Den verste sykkelen jeg prøvde var Dorsoduroen. Den var helt umulig å temme, og gassen var treg i reaksjonen, så det føltes veldig farlig og ustabilt ut å kjøre den.

Etter turen dit i går kjørte jeg kompisen min tilbake til Horten, og dro til en annen kompis som skulle opp til Hof. Så ble en liten E18-tur fra Horten til Hof, og tilbake til Horten igjen. Sov over hos han, og dro ut på tur i dag. Fra Horten til Drammen, med gamle sørlandske fra Sande(kjørte av rett før bommen) og inn til Drammen. Etter en liten pause i Drammen kjørte vi videre til Kongsberg, Notodden, over mot Bø/Gvarv, og ned til Skien og over Vindfjell, før vi skilte lag på lågendalsveien, så jeg kjørte hjem til Larvik. Har blitt en del mil! Passerte 18000 km den 26. august, og da jeg parkerte nå stod den på 19295. Tror ikke det blir umulig å nå 20000 før vinterlagring!

Neste planlagte tur er Vindfjelltunet på tirsdag!

Her er meg på drømmesykkelen:

Bilde

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av MH434 »

Imponerende mange mil på deg! ;-)

Der ser du viktigheten med å prøve litt forskjellig før en handler! Ikke bare handle etter spec'n på papiret..

Siden du likte Gixxer'n, så ville jeg prøvd R1 og BMW'n også.
Kawa, honda, ducati og aprilia er litt "mindre" og en sitter kanskje litt mer ukomfortabelt hvis en er en stor person..

Hva likte du spesielt med gixxer'n?
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av MH434 »

http://www.sportrider.com/bikes/146_120 ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcycle-usa.com/9/13481/M ... Track.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Litt vanskelig å si hvorfor akkurat gixxern. Har lyst til å få prøvd r1 og bmw'en også, selvfølgelig. Jeg synes gixxern ser best ut av alle, og av de jeg prøvde var det den jeg følte meg hjemme på. Akkurat det med krafta har jeg ikke erfaring/forståelse til å fatte helt, og alle litersyklene jeg prøvde hadde mer enn nok kraft for meg.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Busa Trond »

Det var kanskje deg jeg møtte på Ask i dag litt over halv fire :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Busa Trond skrev:Det var kanskje deg jeg møtte på Ask i dag litt over halv fire :-k
Hvis du forteller meg hvor Ask ligger, så. :D Var på spontan-tur i dag og aner ikke hva 90 % av stedene jeg var på heter. Det ble ca. 43 mil!

Etter litt google. Litt før Hønefoss? Det kan stemme ganske bra på tidspunktet!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Har ikke prøvd Ducati enda, nei. Har lyst til det! Problemet er bare at jeg er sånn "ammagad vil ha nysykkel"-type, og ducati er godt prisa :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Tok meg ei lita runde i dag. Var skikkelig drittvær store deler av veien, og ganske dårlig asfalt lange strekninger, særlig over vidda, men til ettertanke har det vært en fin tur, på tross av at jeg holdt på å drukne og fryse ihjel samtidig!

Bilde

Jeg lurte på om jeg kom til å klare 20000km før sesongen var over:
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:Tok meg ei lita runde i dag.
Lita runde ja.. :knegg :prf Tipper at du, til tross for været, sitter igjen med mange flotte inntrykk etter en sånn tur :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

SuperMorten skrev:
mortenolb skrev:Tok meg ei lita runde i dag.
Lita runde ja.. :knegg :prf Tipper at du, til tross for været, sitter igjen med mange flotte inntrykk etter en sånn tur :thumleft
Tankene var i all hovedsak "for et fantastisk land vi bor i", på vestsiden i det minste. Jeg ble for kald og våt til å fokusere på noe særlig annet enn veien så fort jeg var opp på fjellet igjen etter Eidfjord. Har aldri vært den veien innover Hardangerfjorden før, har bare vært på andre siden, rundt mot Jondal - Tørvikbygd/Øystese - Norheimsund. Fikk sett hardangerbrua også, men jeg var mer fascinert av tunnelen med rundkjøring og blått lys hvor man kunne velge å kjøre mot Oslo eller over brua. :knegg Det lille jeg så av Hardangervidda på riksveg 7 var særdeles lite interessant. :(

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Er det noe bra sted å parkere sykkelen over et par døgn i Oslo? Har veldig lyst til å ta sykkelen, men føler ikke for å la den stå i gata et sted.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:Er det noe bra sted å parkere sykkelen over et par døgn i Oslo? Har veldig lyst til å ta sykkelen, men føler ikke for å la den stå i gata et sted.
Vet at det er gratis for MC nede under Byporten. Er ikke sikker på hvor lenge du kan stå, men siden det er gratis, er det neppe noen registrering heller. Bare parkere utenfor oppmerkede bilplasser. Er mye brukt av de som jobber der kan det se ut til. Har parkert der av og til selv.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av hakhap »

SuperMorten skrev:
mortenolb skrev:Er det noe bra sted å parkere sykkelen over et par døgn i Oslo? Har veldig lyst til å ta sykkelen, men føler ikke for å la den stå i gata et sted.
Vet at det er gratis for MC nede under Byporten. Er ikke sikker på hvor lenge du kan stå, men siden det er gratis, er det neppe noen registrering heller. Bare parkere utenfor oppmerkede bilplasser. Er mye brukt av de som jobber der kan det se ut til. Har parkert der av og til selv.

Hvor er innkjørsel til under byporten? Tror ikke jeg oppmerksammet noe garasje undrer byporten :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar