Olje - erfaringer med Honda NSR 125

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
espen98
Innlegg: 7
Registrert: 16 jun 2013, 13:22
Motorsykkelen din: Honda NSR 125

Olje - erfaringer med Honda NSR 125

Legg inn av espen98 »

Heihei:)

Skal kjøpe meg en Honda NSR 125 nå snart (2003-04 modell) og lurte på om noen hadde erfaringer angående olje. Har hørt at man lett kan sjekke om oljepumpa funker eller ikke, men burde jeg stole på denne, eller burde jeg rett og slett ha oljen rett i bensinen? :-)
Sist redigert av AJ den 16 jun 2013, 21:10, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Kun "Olje" i overskriften er litt snaut... La til litt ekstra slik at interesserte lesere vet litt mer om hva du spør om... ;-)

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Olje - erfaringer med Honda NSR 125

Legg inn av erikh »

En stund siden jeg hadde 125ccm, men kjørte NSR i 2 år og jeg brukte aldri olje direkte i tanken, kun oljetanken...
Hadde aldri problemer med oljepumpa mens jeg kjørte, men nå var jo min NSR av litt "ferskere" i årsmodellen når jeg hadde den...

En ny oljepumpe koster heller ikke skjorta, hvis du ser utenfor landets grenser..

erikh
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: Olje - erfaringer med Honda NSR 125

Legg inn av Bager »

Mine kamerater blander i oljetank (50cc vell og merke, men spiller vell ingen rolle) Han ene har en sliten moped fra 2001 som ikke har hatt noe tull med det. Men en annen jeg kjenner har en helt ny (Generic 2013 mod.. tror ikke det er noe merke å skryte over) og den oljepumpen ga seg for noen uker siden no.

Honda er jo kvalitet, så tror det skal gå fint. Men vil du være helt sikker kan det være greit å gjerne sjekke oljeslangen av og til og se at det ikke er noe som har sotte seg fast i den en gang i mellom. Men tror det skal gå fint :)
Er mye greiere å bruke olje tanken istede for å måtte gå rundt med en flaske med olje og et litenmål vær gang du skal ut å kjøre..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6988
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Olje - erfaringer med Honda NSR 125

Legg inn av Jompa »

Du kan godt regne med at oljepumpa gjør det den skal, hvis ikke noen ukyndige har fikla med den.
Det skulle forresten ikke være noen grunn til at kyndige heller har gjort noe med pumpa.
Litt lenger opp i tråden står det at pumpa er billig å skifte hvis den ryker,
det kan godt hende, men om den gjør det ryker også stempel og cylinder........ og det koster.

Uansett ingen grunn til bekymring, oljepumpa er den delen i motorn som får mest og best smøring,
så den surrer og går i evigheter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

HondaNsr 125
Innlegg: 1
Registrert: 01 apr 2014, 12:57
Motorsykkelen din: Honda nsr 125 2001 modell

Re: Olje - erfaringer med Honda NSR 125

Legg inn av HondaNsr 125 »

heisann! honda nsr 125 har 2 svakheter: det ene er at olje systemet kan svikte. det andre er at startmotoren ryker. =;

Svar