Side 1 av 1

Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 22 jun 2013, 04:42
av preros
Hei! jeg har kjøpt meg en GasGas 125, 2006 modell, jeg synes den går litt "dårlig" til å være fulleffekt crossmotor , går avogtil bare litt over 100.... og den "fusker" litt på toppdraget... noen som vet om det ligger noen plomberinger på gasgas 125 ? :D
takk for svar: D

Re: Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 23 jun 2013, 01:00
av Bager
Har du efektanlegg/tatt plomben ut av eksosen?
Hva er det du har på den?

Re: Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 23 jun 2013, 01:53
av Snikendeugle
Hvordan er drevingen på den da? (ikke at jeg husker noen ca tall du bør ha, men om du har veldig lite foran og stort bak, så vil du har mye akselerasjon og lavere toppfart, som er vanlig på "crossere".
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?

Re: Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 23 jun 2013, 16:49
av Bager
Snikendeugle skrev:Hvordan er drevingen på den da? (ikke at jeg husker noen ca tall du bør ha, men om du har veldig lite foran og stort bak, så vil du har mye akselerasjon og lavere toppfart, som er vanlig på "crossere".
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?
Plomberinger kan det være i eksosen og i luftfilteret (?)
Tror ikke dreving har så mye å si.. er vell rundt 40 hk + - (?) I den siden den har full cross motor. og da er 100 ganske dårligt.


Har den gått så fort hele tiden, eller har den blitt treigere etterhvert? På tide med stempelbytte?

Re: Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 24 jun 2013, 01:41
av preros
Bager skrev:
Snikendeugle skrev:Hvordan er drevingen på den da? (ikke at jeg husker noen ca tall du bør ha, men om du har veldig lite foran og stort bak, så vil du har mye akselerasjon og lavere toppfart, som er vanlig på "crossere".
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?
Plomberinger kan det være i eksosen og i luftfilteret (?)
Tror ikke dreving har så mye å si.. er vell rundt 40 hk + - (?) I den siden den har full cross motor. og da er 100 ganske dårligt.


Har den gått så fort hele tiden, eller har den blitt treigere etterhvert? På tide med stempelbytte?

jeg kjøpte den just, han jeg kjøpte den av hadde bare hatt den i 1 uke... og tidligere eier sa at den gikk 140ca (omtrent som en KTM) som de fleste sier at de gjør, den er drevet med 15 / 16- 42.... så skjønner ikke at den kan gå så lite... og den har gått kun ca 6000 og har byttet Sylinder osv på den.... så jeg lurer på om det kan være flere blomberinger? fordi den "fusker" litt på toppdraget så drar ikke noe serlig på på noen av girene...
-takk for svar :D

Re: Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 24 jun 2013, 21:06
av Bager
Hvor det er plomberinger vet ikke jeg annet enn eksosen. Men kan vell være slitt stempel, trengs å byttes ganske ofte på de motorene.

Re: Plombering hjelp!!!

Lagt inn: 01 sep 2013, 14:15
av Kawagutten
Hei høres ut som det er noe annet enn blomberinger som gjør at den går dårlig på toppen.Rens/justering av forgasser,tett potte,tett luftfilter,tenningsfeil f.eks.
Prøv å få en mekaniker til å prøvekjøre for å lokalisere feilen.(denne skal vel ikke presses på toppen siden det er en crossermotor som ikke er beregnet for det)