Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av ojda »

Flanker skrev:Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger, det varmer virkelig. Særlig når kjerringa var litt småsur for at...

1. Jeg satt oppe til kl. 00:30 i natt og redigerte video.

2. Jeg brukte 45 min. av 17 mai på å sy sammen turrapporten med bilder, tekst og film.

:lol
Ok, jeg ser her at jeg trolig hadde gjort en genistrek om jeg hadde føyet til det jeg vurderte
da jeg satt å stavet meg igjennom det lille skryteinnlegget mitt.
Det ble opprinnelig "redigert" bort men tilføyes her : :vs
Jeg kan ikke la være å legge merke til måten du intigrerer bilder av "din kjære" på i nesten alle
turinnleggene dine :roll For det første er det en utrolig søt jente, og hun tillfører postene
varme og personlighet som gjør seg veldig godt både på film og bilder :-)å
Turrapotene dine er flotte å lese og titte på i utgangspunktet, men din lille fordel (eller skal vi si bedre halvdel) tar det enda et steg videre.

Sånn, nå må hun vel bli i godt hummør igjen :P :p :vs :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Takk, ojda. Den skal jeg viderebringe, så blir det nok en fredelig kveld! Jeg har riktignok allerede "reparert" med å støvsuge hele kåken og vanne blomstene, så jeg skal nok overleve uansett.

Når vi kjører tur sammen så er det en fin opplevelse vi deler, og da ville det føles veldig unaturlig å ikke inkludere henne i turrapporter og filmer også. Hun er tross alt min foretrukne turkamerat på to hjul... Til fots får hun litt konkurranse av bikkja da :lol

@Bjerknez: Tro meg, den videoen har jeg sett mer enn en gang før vi reiste! Kjempefin, og ett hakk mer "ghostrider" enn min. En fordel med fast montasje av kamera er at nedlegg kommer mye bedre frem i filmen. Ser dere også var litt heldigere med frekvensen av vogntog og bobiler enn det vi var. Jeg må eksperimente mer med kameravinkler og plassering... ren latskap at jeg ikke gidder å variere, det er så greit med kameraet på hjelmen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Bjerknez »

Enig med Ojda her :thumleft
Det å ta med bilder i videoene er jo bare like enkelt som det er genialt. :thumleft

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Haymaker »

Veldig fin turreportasje Flanker :thumleft

Er veldig spent på denne Svindeltex-membranen. Høres spennende ut! :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Busa Trond »

Jeg liker disse videoen dine bedre å bedre Flankern :prf

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av bakern 42 »

Hei flankers fin tur rapport, men videoen får jeg ikke sett er bare en legokloss med ?I noen som kan fortelle hvorfor. Fant den på vimeo veldig bra :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Igjen... Tusen takk Haymaker, Busa Trond og bakeren 42 :vs

Av andre nyheter: Nytt fordekk fra http://www.motorsykkeldekk.com" onclick="window.open(this.href);return false; ankom på døren i går, så får se om jeg ikke klarer å legge om ila. helgen. Da parallelt med bytting av terrasserekkverk! Nåværende Metzeler Tourance Next har gått i overkant av 12000 km. og er passe utslitt etter sørlandsturen. Nå har det begynt å "cuppe" også, og det er nede på slitasjevarslerne i midten. Jeg kunne sikkert tynt noen 100 km. til ut av det, men hva er vitsen. Ny gummi skal på, og det er alltid en nytelse :prf

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Hadde en plan om å skru av forhjulet i dag, og få det lagt om i morgen... Det ble med planen, for jeg hadde også en plan om å bytte terrasserekkverk i pinsehelgen. Plan B slo i hjel plan A!

Riving på fredags kveld. Lørdag ble det VM i trekking av spiker før resten av dagen regnet bort. Og i dag har jeg først vasket terrassen (drittjobb nr. 1!) og så snekret i vei (overraskende morsomt!).

Og nå ser det sånn ut...

Bilde

Mine mål og utregninger holdt ikke... øhm... mål, og nå er jeg tom for material. Blir nok hjemmekontor i morgen, inkl. en tur på trelasten etter mer 19x98 trykkimpregnert da ja!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Male, ingen ting slår å male :[-(

Snekre er alltid kjekt, så lenge det ikke er jobben din som du bedriver hver eneste dag hele året :redface

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Der har du rett... Eller, å male med rulle funker greit. Men med kost... Gi meg styrke!

Trøster meg med at terrassebeisen fint lar seg rulle. Og nye treverket har godt av å stå ubehandlet i et par mnd. før jeg tar fatt på det. Da blir det Visir + Drygolin Ultimat. Råtner planken de første 15 årene da, så flytter jeg i protest mot luftfuktigheten og været!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Et par måneder :-k Nåja, jeg ville nok strukket den litt lengre en som så... Det bør vel strengt talt stå ubehandlet til neste år :scratch Hvertfall det jeg lærte på folkeskolen en gang i tiden :redface

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Ett år var tommelfingerregelen i gamle dager, før man tok hensyn til miljø etc. Dagens trykkimpregnerte treverk bør visstnok ikke stå så lenge, da tørker det opp og sprekker. Det er ikke like mye futt i impregneringen som det en gang var. Et par sommermåneder pleier visst å holde, men dette er jo en unnskyldning for å kjøpe seg en dings. Og dingser liker man! Kanskje jeg skulle investere i en fuktmåler... Under 20% er visst ok for maling, helst 15%

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Dette er nok fult mulig... Selv kan jeg bare snakke av erfaring. Tok senest en stor platt på hytten i fjor, denne ventet jeg et år med å ta, ikke hadde den sprukket eller ga tegn til å tørke ut.

Samme med platten på altanen i gamle leiligheten min... Denne lot jeg også stå ett år. Så ser jeg på rekkverket som ble satt opp her i fjor sommer, og ble malt på høsten pga salg nå i vinter. Det har allerede flasset av store områder....

Så jeg hadde heller ventet litt for lenge enn for kort... skal ta bilde så du får se.
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Auda... Du snakker av erfaring, og det veier litt tyngre enn Google. Pluss at jeg slipper å gjøre noe med det i år :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Men nå bor jeg også på vestlandet, som generelt har litt høyere luftfuktighet enn andre plasser i landet, så ta forbehold om trykkfeil :lol

Men jeg har i hele min tømrer karrière anbefalt folk å vente et år med å behandle trykkimpregnert materiale :thumleft

Note4

Svar