Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Duville »

ArcticTiger skrev:Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.

Og hvem har ansvaret for at det blir sånn gang på gang?
Hvis det er en som oppfører seg rabiat så er det betimelig med utestengelse og de får medhold i dette. Når det ikke er rim i dette så blir det uenighet og dårlig stemning og det er det ledelsen og ledelsen alene som har ansvaret for. Det er jo ikke første gang dette skjer.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ArcticTiger »

ole m. skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.
Postene eller posterne?
Jeg mente akkurat det jeg skrev, og står for det.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ArcticTiger »

Duville skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.

Og hvem har ansvaret for at det blir sånn gang på gang?
Hvis det er en som oppfører seg rabiat så er det betimelig med utestengelse og de får medhold i dette. Når det ikke er rim i dette så blir det uenighet og dårlig stemning og det er det ledelsen og ledelsen alene som har ansvaret for. Det er jo ikke første gang dette skjer.
Alle som deltar og skriver her har ansvar for det de bidrar med.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

Duville skrev:Hans logg har frem til nå vært åpen og er delvis brukt av en del av deltakerne i forumet delvis for å legge inn støtteerklæringer til GV. NÅ HAR DE PINADØ STENGT TRÅDEN TIL GODTVOKSEN OGSÅ. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 39#p180539" onclick="window.open(this.href);return false;
Det neste blir vel at alt han har lagt inn blir slettet..... Hvor inntørka er det egentlig mulig å bli? Beklager spørsmålet men nå begynner det å bli betimelig.
Man vil jo spørre seg om hva som er grunnen. Taktikken her, har jeg etter hvert forstått, er å unnlate å svare på eller å låse tråder som man ikke liker.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Duville »

ArcticTiger skrev:
Duville skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.

Og hvem har ansvaret for at det blir sånn gang på gang?
Hvis det er en som oppfører seg rabiat så er det betimelig med utestengelse og de får medhold i dette. Når det ikke er rim i dette så blir det uenighet og dårlig stemning og det er det ledelsen og ledelsen alene som har ansvaret for. Det er jo ikke første gang dette skjer.
Alle som deltar og skriver her har ansvar for det de bidrar med.
Registrerer at du da fritar ledelsen sin inngripen som en årsak i det som skjer på forumet. Der er vi svært uenige.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

ArcticTiger skrev:
ole m. skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.
Postene eller posterne?
Jeg mente akkurat det jeg skrev, og står for det.
Jeg lurte bare om du skrev feil, det hender du skriver litt særegent. :-)

Når man oppdager noe som man er uenig i, noe som man er overbevist om at ikke har gått riktig for seg, da må man gi beskjed om dette. Du må gjerne mene at det ikke er positivt, men jeg mener tvert imot. Skal forumet bli bedre må man våge å se på det som ikke fungerer godt, sånn sett er dette en mer positiv tråd enn pjattet på "Åssen er været idag??"-tråden.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ArcticTiger »

@ole m & Duville: Jeg syns fortsatt ikke denne debatten bidrar i positiv retning.
Forøvrig vil jeg anbefale å ikke lese tråder som irriterer, det er frivillig hvilke tråder man vil følge. Konsentrer heller om de tråder som kjennes positive :thumleft

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av dag-zzr »

JRO skrev:Tror jeg trekker litt i samme konklusjon som joo, er litt lei. Har engasjert seg, vært med på fellesturer, arrangert fellesturer, skrevet innlegg. Men ser at behandlingen av forumbrukere er på en slik måte at jeg ikke kan stille meg bak det. Melder meg ikke ut, håper jeg ikke blir utestengt, kommer nok til å følge med på debatten her inne, reiser litt ut i den store internettverden og ser om det er andre forum som kan fange interessen slik som moderatorene oppfordrer oss til. Forsøke å holde kontakten med de jeg har blitt kjent med her inne og få til noen felles turer. Men vil senke aktiviteten her inne.
Konkluderer også med det samme som dere. Har i min relativ korte tid på forumet møtt flere av dere på turer og treff. Dette har været en udelt positiv opplevelse. Er takknemlig for at MEDLEMMENE av forumet tar seg tid til å arrangere turer og treff, samt deler sine opplevelser og kunnskap med oss andre.
Det er veldig greit at vi har en "MCsiden" som møteplass. For meg er det ikke MCsiden som er viktig, men de jeg møter her.
PM'r og manglende åpenhet fra "ledelsen" til medlemmene er heller ikke rette veien å gå.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av jhn »

Jeg er nok også en av de som finner det mindre og mindre interessant å lese om kaker og været, og mere og mere irriterende å lese om de som blir utestengt pga ...i mine, og mange andres øyne, ingenting ... eller litt mere presis ... kanskje har en litt freidig, men ikke ondskapsfull humor, og tør å si hva de mener.
Merkelig nok er de siste par utestengte folk som jeg ganske kjapt la merke til hadde lignende holdninger til både mangt og meget som meg selv, og også humor.
Selv om jeg ikke har truffet hverken Godtvoksen eller Juleniss1, så er de på en måte gamle kjente som det alltid er hyggelig å veksle noen ord med.
At de ble utestengt er irriterende, og arrogansen til forumledelsen er ennå værre, så jeg vil nok også besøke dette forumet sjeldnere i fremtiden.
Det finnes forum som er befolket av trivelige folk som tør å ha egne meninger, og har det, uten fare for utkastelse.
Det er bare å følge oppfordringen til AJ å oppsøke konkurentene.

Kom til å tenke på noe ... en av begrunnelsene for utkastelse var visstnok en utidig reklame for andre forum, dette er etter sigende ikke en ukjent taktikk for AJ ... han skal ha vært ivrig på dette på bike.no når han overtok mc-siden.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av tagesk »

ole m. skrev: Når man oppdager noe som man er uenig i, noe som man er overbevist om at ikke har gått riktig for seg, da må man gi beskjed om dette.
Nå har du gitt beskjed.
Mer enn én gang.
Takk skal du ha.

Move on.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

Jeg er nok ikke en av de med lang fartstid og mange poster her og blir det nok ikke heller. Dvs harakiri driver jeg ikke med så skal dere bli kvitt meg må dere nok kaste meg ut men det blir nok ikke til det heller. Til det er jeg for lite engasjert her heldigvis og vet jo nå at jeg ikke må finne på å bli det.
Det er trist å se medlemmer behandles så dårlig som her. En skam er det. Og begrunnelsene, hva skal man si. Halvsannheter og tidligere utkastede medlemmer som sannhetsvitne. Det er nesten ikke til tro.

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

tagesk skrev:
ole m. skrev: Når man oppdager noe som man er uenig i, noe som man er overbevist om at ikke har gått riktig for seg, da må man gi beskjed om dette.
Nå har du gitt beskjed.
Mer enn én gang.
Takk skal du ha.

Move on.

[TaSK]
Og hva man bør diskutere og når man skal gå videre er det du som styrer forstår jeg.
Personlig synes jeg vel du og ArcticTiger bør følge hans råd og ikke lese tråder som irriterer. Som du selv sier "Move On"!
Eller skal andre gjøre som deg og gå inn i alle vær og kaketrådene og uttrykke samme form for mishagsytringer? "Kaken er spist nå, På tide å komme seg videre."?

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

tagesk skrev:
ole m. skrev: Når man oppdager noe som man er uenig i, noe som man er overbevist om at ikke har gått riktig for seg, da må man gi beskjed om dette.
Nå har du gitt beskjed.
Mer enn én gang.
Takk skal du ha.

Move on.

[TaSK]
Du mener visst at jeg repeterer meg selv, men som du kanskje har registrert, så har det skjedd nye ting her. Nok et medlem har blitt utestengt, og det ligger litt i samme gata som den forrige saken. Og om du leser hele tråden her, så vil du se at jeg har tatt et standpunkt om ikke å legge ned noe særlig tid og ressurser på dette forumet på grunn av disse utkastelsene, noe jeg i all beskjedenhet også vil si er "nytt".

Om du er fornøyd med tingenes tilstand, så er det helt greit. Men ikke forvent at vi andre som ikke er det skal holde kjeft, og akseptere ting slik de har blitt.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Snikendeugle »

ole m. skrev:
tagesk skrev:
ole m. skrev: Når man oppdager noe som man er uenig i, noe som man er overbevist om at ikke har gått riktig for seg, da må man gi beskjed om dette.
Nå har du gitt beskjed.
Mer enn én gang.
Takk skal du ha.

Move on.

[TaSK]
Du mener visst at jeg repeterer meg selv, men som du kanskje har registrert, så har det skjedd nye ting her. Nok et medlem har blitt utestengt, og det ligger litt i samme gata som den forrige saken. Og om du leser hele tråden her, så vil du se at jeg har tatt et standpunkt om ikke å legge ned noe særlig tid og ressurser på dette forumet på grunn av disse utkastelsene, noe jeg i all beskjedenhet også vil si er "nytt".

Om du er fornøyd med tingenes tilstand, så er det helt greit. Men ikke forvent at vi andre som ikke er det skal holde kjeft, og akseptere ting slik de har blitt.
To vidt forskjellige saker såvidt jeg kan se ihvertfall. Ene var det i mangel på "grunn" som medlemmer syns er rimelig (som er greit nok til å heve noen øyenbryn), her er det jo gitt direkte grunn, straight on. Og eneste problemet er vel at "Godvoksen" selv ikke ser hvorfor han ble kastet ut, til tross for grunnene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av tagesk »

beckern skrev: Og hva man bør diskutere og når man skal gå videre er det du som styrer forstår jeg.
Det var ment som et råd, ikke et angrep eller irettesettelse.
Om du tar det ille opp så kan jeg bare beklage.

Jeg er smigret over at du tror jeg styrer noe her inne, men det gjør jeg altså ikke.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Låst