Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av TheHaughom »

Snikendeugle skrev:
ole m. skrev:
tagesk skrev:
ole m. skrev: Når man oppdager noe som man er uenig i, noe som man er overbevist om at ikke har gått riktig for seg, da må man gi beskjed om dette.
Nå har du gitt beskjed.
Mer enn én gang.
Takk skal du ha.

Move on.

[TaSK]
Du mener visst at jeg repeterer meg selv, men som du kanskje har registrert, så har det skjedd nye ting her. Nok et medlem har blitt utestengt, og det ligger litt i samme gata som den forrige saken. Og om du leser hele tråden her, så vil du se at jeg har tatt et standpunkt om ikke å legge ned noe særlig tid og ressurser på dette forumet på grunn av disse utkastelsene, noe jeg i all beskjedenhet også vil si er "nytt".

Om du er fornøyd med tingenes tilstand, så er det helt greit. Men ikke forvent at vi andre som ikke er det skal holde kjeft, og akseptere ting slik de har blitt.
To vidt forskjellige saker såvidt jeg kan se ihvertfall. Ene var det i mangel på "grunn" som medlemmer syns er rimelig (som er greit nok til å heve noen øyenbryn), her er det jo gitt direkte grunn, straight on. Og eneste problemet er vel at "Godvoksen" selv ikke ser hvorfor han ble kastet ut, til tross for grunnene.
Hva er egentlig grunnen? At GV startet et nytt, konkurrerende forum?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av tagesk »

ole m. skrev: Om du er fornøyd med tingenes tilstand, så er det helt greit. Men ikke forvent at vi andre som ikke er det skal holde kjeft, og akseptere ting slik de har blitt.
Det er mange ting her i verden som ikke er slik de burde være.
Ikke vanskelig å være enig i det.

Som i forrige tråd med samme tema for ikke så mange dagene siden ønsker jeg deg også denne gangen til lykke i kampen
mot AJ og hans måte å styre forumet sitt på.

Dersom det er rett at all PR er god PR, da må vel et korrollar være at all aktivitet er god aktivitet.
Vi får se hva han sier.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Snikendeugle »

Haughom:
PM'en han fikk er sitert her (kopierer ikke hit, da det fortsatt egentlig er en personlig melding.
http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p15-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;


Selvom det er litt drastiskt, så kan jeg ikke finne noen gode grunner til å si imot punktene som er nevnt. Det mest overraskende er all surmulingen etter å ha blitt kastet ut fra et forum en ikke har så mye til overs for uansett (?? Prinsippmessig for å få mcsiden i dårlig lys i fallet?)


Meeen, jeg må slutte å bry meg 8)
Sist redigert av Snikendeugle den 06 aug 2013, 10:29, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av simpson »

Synes ikke at argumenter som at de har blitt kastet ut andre steder eller at det har fått advarsler på andre forum tidligere er grunnlag for stengning.
Det er hva som skjer her som bør være grunnlaget.
Skal det være sånn at hvis vi skriver noe på andre forum som ikke likes her så skal det være fare for advarsel eller utestenging?

"Du skal ikke ha andre guder enn meg......."

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Dortmunder »

ole M:

hjelp meg litt her... hva ønsker du?

Jeg er enig at man skal si ifra hvis noe ikke er i orden, men den beste måten å forbedre noe er en konstruktiv dialog med dem det gjelder - moderatorene. Trussel om deltakelse-nekt er kanskje feil vei å gå (gjelder de andre som postet det også). Da burde dere heller være konsekvente og melde dere av og fertig.

Som sagt er jeg enig med deg, og litt skuffet over AJ som ikke ta den diskusjonen, for dette er veien å gå for å få et enda bedre forum. Nå kan det ligge i at frontene er såpass "steile" på begge sider at den eneste veien er at begge blir litt utmyk og ta et skritt nærmere hverandre....

Så hvorfor ikke opprette en tråd hvor man kan diskutere dette UTEN trusler, UTERN hersketeknikk (som dere også er veldig flinke til) og rett og slett prøve å bli enig. Og i det ligger det å prøve å se motpartens standpunkt også.

Bare et forslag, blir ikke bedre å fortsette å skyte på hverandre...


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av evike »

Dortmunder skrev:ole M:

Som sagt er jeg enig med deg, og litt skuffet over AJ som ikke ta den diskusjonen, for dette er veien å gå for å få et enda bedre forum. Nå kan det ligge i at frontene er såpass "steile" på begge sider at den eneste veien er at begge blir litt utmyk og ta et skritt nærmere hverandre....
Dortmunder
Kort innpå mht. AJ. Han er på ferie og har vært det siden denne saken startet. La nå mannen (og kona) få ha en ferie uten å ha dette i nakken akkurat nå!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Dortmunder »

evike skrev:
Dortmunder skrev:ole M:

Som sagt er jeg enig med deg, og litt skuffet over AJ som ikke ta den diskusjonen, for dette er veien å gå for å få et enda bedre forum. Nå kan det ligge i at frontene er såpass "steile" på begge sider at den eneste veien er at begge blir litt utmyk og ta et skritt nærmere hverandre....
Dortmunder
Kort innpå mht. AJ. Han er på ferie og har vært det siden denne saken startet. La nå mannen (og kona) få ha en ferie uten å ha dette i nakken akkurat nå!

... tja, siden forumet er hans så har han saken allerede i nakken. Men selvsagt burde man være så fair og vente til han er tilbake og kan uttale seg...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av mekkern »

Nå er det vel flere moderatorer her? fullstendig stillhet? :-#

hvis det har vært "full enighet" blant disse som er vanlig kutyme så er det vel anledning til annet enn å stenge tråder?

eller er det bare AJ som skal/kan uttale seg?

jaja-uansett ikke verdens undergang...sommer og MC er viktigere enn forum(er) så jeg bruker ikke mer energi på dette.... :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Crinos »

Siden det er et ønske om utspill fra andre moderatorer enn bare AJ så kan jeg si noen ord om hvorfor akkurat Godtvoksen ble utestengt.

GV har over en lengre tid vert direkte utfin i sin dialog via epost og PM'er til AJ og andre moderatorer. Vi snakker om person angrep, noe som overhodet ikke hører hjemme i normal høffelighet.
Hva innholdet i disse PM'er og eposter har vert, går jeg ikke inn på. Da dette er privat.

Det ble spurt om "eneste grunn var at han opprettet et nytt forum"...
Nei, dette er ikke grunnen alene. Hva brukere her ønsker å gjøre andre steder enn på dette forumet er helt opp til brukeren. Opprett gjerne flere fora så lenge det er med godt innhold er det bare gangs gjenge for alle.
Det at GV oppretter et nytt forum og kaller dette for MCsidene er derimot ganske på kanten. Særlig når det også på Facebook vinkles som at det er en "out-branch" av dette forumet. Jeg har oppfordret AJ til å vurdere å klage mcsidene.no inn for domeneklagenemda, så får vi se hva det blir til når han kommer hjem fra ferie.

Er det en skjebelig grunn til utestengelse da?
Ja, vi mener unisont at det var det. Hadde han valgt å lage et nytt forum med et helt annen navn, hadde nok saken vert annerledes.

MCsiden.no har en høy takhøyde for hva som aksepteres av utsagn, men når en bruker blir klaget på av andre brukere, samt driver med person angrep, og stiller hele "driften" i et dårlig lys, da strider dette med hva man har godtatt i det man registrerer seg på forumet. (Kanskje ikke alle som leser dette, men dog...)

Medlemer burde ikke føle seg truet for utestengelse på noen som helst måte. En utestengelse kommer først etter flere varsler til bruker der bruker skal få mulighet til å ta varsel til etterretning. Om ikke disse varslene blir hørt, har vi da rom for utestengelse. Dette gjør vi for å beskytte forumets vellvære. Noen er kanskje ikke enig i avgjørelsen, men slik vil det alltid være.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av JRO »

Dortmunder skrev:ole M:

hjelp meg litt her... hva ønsker du?

Jeg er enig at man skal si ifra hvis noe ikke er i orden, men den beste måten å forbedre noe er en konstruktiv dialog med dem det gjelder - moderatorene. Trussel om deltakelse-nekt er kanskje feil vei å gå (gjelder de andre som postet det også). Da burde dere heller være konsekvente og melde dere av og fertig.

Som sagt er jeg enig med deg, og litt skuffet over AJ som ikke ta den diskusjonen, for dette er veien å gå for å få et enda bedre forum. Nå kan det ligge i at frontene er såpass "steile" på begge sider at den eneste veien er at begge blir litt utmyk og ta et skritt nærmere hverandre....

Så hvorfor ikke opprette en tråd hvor man kan diskutere dette UTEN trusler, UTERN hersketeknikk (som dere også er veldig flinke til) og rett og slett prøve å bli enig. Og i det ligger det å prøve å se motpartens standpunkt også.

Bare et forslag, blir ikke bedre å fortsette å skyte på hverandre...


Dortmunder
Her ligger hele saken for meg, noen av oss har forsøkt gjennom lang tid å få forumets ledelse i tale med en slik diskusjon som nå er dratt igang, men ingen lyd fra forumets ledelse. Og det jeg har uthevet i ditt innlegg er for meg det essensielle, jeg ønsker gjerne å være her på grunn av brukerne og de sosiale arrangementene som det inviteres til. Men ved å bli her så legitimerer jeg det som forumets ledelse har gjort, og der får jeg trøbbel med min egen intregitet.

Når jeg da ikke kommer i tale med forumets ledelse eller klarer å endre hvordan forumet ledes, er det bare å ta konsekvensen av det å senke aktiviteten. Og min tanke er at slike diskusjoner bør gjøres i åpent forum, ikke på bakrommet. Ved å ta dette i åpent forumet ville ledelsen vist at de tok brukerne på alvor.

Jeg beklager det i og med at jeg har fått mange venner her inne, jeg har ingen hensikt å sverte forumet, har ingen hensikt å skyte noen. Jeg sågar oppfordrer ingen andre til å gjøre som meg, men for meg selv så må jeg ta en pause. Kanskje jeg kommer tilbake med stor lese og skrive lyst.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ega16 »

Det dukker opp et par interessante tråder her engang i blant, og er interessant å følge et par av brukerne. Ellers er det blitt ganske kjedelig her inne (kake tråder, hvordan er været, awkwarde banner bilder, hva gjør du nå, "MCsidens tråd om blabla").

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Kenny_85 »

@Crinos
Jeg tror det er et slikt svar mange av oss ønsket. At det er mcsiden.no sin eier og moderatorene som bestemmer er greit, men ingen bør være unntatt for kritikk og en burde stille med svar når en får kritikk.

Måten tråden om Juleniss1s utestengning ble avsluttet på likte jeg dårlig, føler at et ordentlig svar med mulighet for oppfølgning er på sin plass og det synes JEG vi får her nå.

Så nå kan vel livet fortsette, er vel et par måneder igjen av sesongen :mk
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av simpson »

ega16 skrev:Det dukker opp et par interessante tråder her engang i blant, og er interessant å følge et par av brukerne. Ellers er det blitt ganske kjedelig her inne (kake tråder, hvordan er været, awkwarde banner bilder, hva gjør du nå, "MCsidens tråd om blabla").
Kanskje ett resultat av at folk trekker seg litt tilbake og ikke engasjerer seg så mye som før som belyst av noen innlegg i denne tråden?
Det er en ond sirkel når det begynner sånn.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Snikendeugle »

simpson skrev:
ega16 skrev:Det dukker opp et par interessante tråder her engang i blant, og er interessant å følge et par av brukerne. Ellers er det blitt ganske kjedelig her inne (kake tråder, hvordan er været, awkwarde banner bilder, hva gjør du nå, "MCsidens tråd om blabla").
Kanskje ett resultat av at folk trekker seg litt tilbake og ikke engasjerer seg så mye som før som belyst av noen innlegg i denne tråden?
Det er en ond sirkel når det begynner sånn.
Som igjen isåfall er en dårlig tolkning av det hele (som for meg, virker bare som en dramatiserings-teknikk). ref. les siste avsnitt fra Crinos sin post.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Moby »

Jeg har de siste 15 åra lest meg gjennom ganske mange forskjellige forum. Jeg er ikke den typen bruker som poster flest innlegg. Alikevel får jeg med meg hvordan mange forum rundt på internett tikker og går. Hvis en bruker på et hvilket som helst forum starter et konkurrerende forum med et nesten identisk navn er det litt på kanten. Hvis den samme brukeren også reklamerer for sitt nye forum ville brukeren blitt utestengt. Jeg kjenner ikke til noe forum som ville godtatt sånn oppførsel.

GV er godt likt og respektert på forumet. Det har muligens bidratt til han ikke ble utestengt tidligere? Mye av skit kastingen har pågått bak scenen(via PM), begeret rant vel over da han startet nytt forum med et lignende navn? Som admin/moderator må man tåle ganske mye, folk flest er en god del tøffere bak tastaturet. Det kan virke som man legger igjen all høflighet så fort man skrur på datamaskinen. Men hva skulle AJ gjort annerledes i denne saken?

Jeg ønsker ikke å støte noen med dette innlegget. Vi ser alle denne saken fra forskjellige vinkler. Jeg rakk ikke å bli kjent med GV og ser kanskje objektiv(kaldt?) på saken. For de som kjenner GV og han møtt og hatt mange fine turer med han vil naturligvis en slik utestengelse ikke falle i god jord. Hvilken vei forumet går vil tiden vise, ingenting på internett lever evig. Hvor lenge mcsiden har igjen er det brukerne som bestemmer, eller rettere sagt antall aktive brukere. Det synd vi har mistet en veldig aktiv bruker, men slik er nå saken. Nå kjenner jeg at jeg fikk litt lyst til ta en tur på cbr'n... noen som blir på en groupride til helga?
Sist redigert av Moby den 06 aug 2013, 15:52, redigert 1 gang totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Låst