Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:15, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av RoJo »

Kommer ny V strom 1000 til neste år, kanskje lurt å se det litt an?

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:15, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av MrPitlane »

Jeg har opplevd at det å bytte mc er 87% følelser og resten fornuft og økonomi.

Mitt råd er å ta en prøvetur med de sykla du har blinke deg ut, sjekke saldo og deretter la hjertet og følelsene bestemme.

Prøvde meg med større andel fornuft i år, og solgte en ZX12R og kjøpte en nesten ny Kawasakii Z1000SX. Sistnevnte en fantastisk komfortabel sportstourer med stilig design.

Etter 14 dager i alpene og 650 mil følte jeg at den var OK, men det manglet litt.. Usikker på hva, men det sitret ikke i magen når jeg skulle ut.

Bytta inn Kawa i en hayabusa og nå er alt helt greit.. Koser meg.

Råd: alle de du har lista opp er flotte motorsykler. Prøv dem og kjøp den som tiltrekker deg mest og som du føler gjenspeiler deg som motorsyklist.

Skulle du falle for fristelsen av å være fornuftig, kjøp en par år gammel Hyosung 650. Fin pris, gjør 100 km/t uten problem, sikker teknologi og alt det som anses som fornuftig, eller behold den du har. Men.... Husk at du lever kun en gang.

Lykke til med valget. :prop:

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av sankyo »

Halla

Har det samme "problemet" 8-)

Har de siste årene vært på utkikk etter ny drømmesykkel, men hver gang jeg setter meg på min lille V-strom er jeg veldig fornøyd. Men større motor skal det bli neste år, favoritt for tiden er gsx1250f.

Men om du vil ha flere alternativer så kan du se på Triumph Sprint ST eller etterfølgeren GT. Liker begge, men STen mangler ABS (mener jeg å huske) og GTen hadde noen små ting som irriterte meg etter å ga leid den i noen dager.

På MC messa i år likte jeg også Kawas Z1000sx veldig godt, likte sitteposisjonen.

Den nye V-strom som skal komme fikk mye pepper i det tyske v-strom forum, først og fremst for utseende, men jeg er spent på hva de første testene vil si.

Om du tenker i disse baner kan kanskje også den nye Tiger Sport være verdt å se på?

Spennende blir det i hvert fall.


Christoph
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av kjellv »

Ta med Yamaha FJR1300 også i vurdering å di. På bruktmarkedet ligger de i dette prisleie og oppover nå. Fantastiske touringsykler med et hav av krefter :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av simpson »

Har kjørt SV 650, som har samme motor og det var en forferdelig opplevelse.
Den var direkte slapp og kraftig undermotorisert i tillegg til at den var svampete og myk i fjøring og ble som følge av dette vinglete og upresis i svinger.
For ikke å glemme bremser :-)å
Synes du er fornuftig og ikke gal som vurderer bytte, kjør på :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3447
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR1200 ble vel aldri noen stor hit, mest på grunn av andre sykkler som kom på markedet samtidig. Hayabusa tror jeg kom samtidig? Jeg vurderte en slik lenge, før jeg endre opp med GTR'en. Virker som zzr1200 har vært populær hos eierne sine, ut fra hva jeg har lest på nett.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

aro
Innlegg: 20
Registrert: 20 nov 2010, 12:48
Motorsykkelen din: Suzuki v strom 1000 08

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av aro »

[quote="kjellv"]Ta med Yamaha FJR1300 også i vurdering å di. På bruktmarkedet ligger de i dette prisleie og oppover nå. Fantastiske touringsykler med et hav av krefter :thumleft[/quote

Jeg hadde nok også vurdert fj1300 hvis jeg skulle ha en annen type sykkel enn den jeg har.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av Kawagutten »

Høres ut som du er en Hayabusa mann :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av Svolp »

Legg 40.000kr til i potten! Den gamle Bandit 650 min mot nåværende ZZR1400 er alt jeg måtte ønske!
Neste år er min fem år gammel og da skal den selges, gjett hvilken jeg bestiller ny? :P :p
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av TBI81 »

Ja, hva med en gammel busa da? Kun ren fornuft :thumleft

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av Moby »

BMW K1200s/K1300s vil jeg si oppfyller mange av "kravene" du har på ønskelista. Den har en rekkefirer på 1200cc så bunndrag burde ikke være no problem. Mange av de jeg har sett til salgs er utstyrt med orginale BMW sidevesker. Etter et raskt søk på finn ser jeg at de kanskje ligger litt over budsjettet ditt, men det er jo finn.no-priser. Siden det er en BMW har den alt du trenger (og ikke trenger?) av utstyr som ABS, kjørecomputer, elektronisk justerbar demper, varmeholker osv osv. Utstyrsnivået varier selvfølgelig noe fra sykkel til sykkel, men til å være en sportstourer syns jeg de fleste er godt utstyrt. Ihvertfall hvis man sammenligner med japsene.

Til å være en bmw er den ganske pen å se på også.

Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?

Legg inn av kjellv »

TheBandit skrev: Sorry, den glemte jeg. Det er jo en av mine absolutt største favoritter. :thumleft Vet du hvordan de tidligere modellene? Har hørt at insprøytningen har en elendig gassrespons.

Yamaha FZ-1 SP er jo å ett alternativ, men leser at denne er litt dau som 106 hk
FZ1 kan vel neppe klasses som en utpreget touringsykkel, spesielt ikke hvis du har eksosrype som forventer en viss grad av komfort. De tidlige modellene med full effekt var spreke nok. De ble nedtunet til 106 pga pris, da avgiftene her på berget gjorde at de ble hakket for dyre i forhold til konkurrentene.

HVa gjelder FJR og gassrespons melder jeg pass. Her er det nok andre på forumet som kanskje kan si noe om det. Dette er også jeg interessert i å vite, da jeg selv føler meg ganske klar til å avansere fra TDM900 til FJR1300. Jeg vet den hadde en oppgradering i 2006.

Svar