Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Legg inn av Pollti »

Kanskje Bob Marley datt av Snabelkamelen og slo seg ihjel ? :O

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg veit ikke. Har ikke noe greie på musikk. Egentlig var det vel Simon & Garfunkel som drepte Bob tror jeg. De mente han hadde stjålet låta "the boxer" fra dem når han konstruerte BMW.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det er vel ingen som stjeler en boxer vel ? Den forsvant nok bare på vask.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ja, du er inne på noe der. Men musikkere kan være underlige personer vettu. Kanskje Bob's boxer var utslitt etter for mye vasking, og at han stjal the boxer fra Simon & Garfunkel's klessnor av den grunn? I så fall trengte han en mc for å stikke av etter tyveriet. Det kan forklare endel av historikken. :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ er så inne i musikkens verden. Han vet sikkert alt om dette.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

To-sylindret musikk må da være hans spesialfelt??? :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Mja. Men rakler det nok , det er spørsmålet.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg lurer på å kjøpe kinostol sofa til Braastad Bula. Det lover jo godt :



Flaskeholderne er dype og solide.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37940
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:AJ er så inne i musikkens verden. Han vet sikkert alt om dette.
Tja, hva skal man si til dette.. :scratch
Boxermusikken er litt i utakt med musikkverdenen for øvrig, tør jeg i all respektløshet å påstå.
Taktfast rytmikk opp og ned og til nød også litt i vinkel bør kunne lage god musikk som lar seg høre... :8)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det forventes et ånkli ekspert svar. :#-O

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Jalmar skrev:Nå er det vel kanskje ikke så mye arealberegning i barselår-oppgaven til Ragnhild kanskje? I så fall får vi satse på at Ragnhild ikke lar seg påvirke av Karmøy's vitenskapelige elite. Hun bør heller føle seg beæret over at KGB's samlede styrker står parat til å vurdere oppgavens innhold. Med passelig inntak av Braastad, er ingenting umulig. Det umulige tar bare noen flere liter. :thumleft
Du har helt rett Jalmar, driver ikke med arealberegning i Masteroppgaven.
Men hadde du spurt meg i stedet for å rote med uberegnelige lærekrefter på sør-vestlandet hadde du fått vite at 2piR er omkretsen av en sirkel.
Altså 2*3,14*radiusen (R). og radiusen er avstanden fra sentrum av sirkelen til ytterkanten.
Og arealet av sirkelen er 3,14*R*R.
Og da blir arealet av en sirkel med radius 10 cm. 3,14*100 = 314 kvadratcm.
Og skulle dette da være en sylinder og du var ute etter volumet, ganger du 314 med høyden, for eksempel 16 cm, og får da 5014 kubikkcm eller sånn grovt regna 5 liter.
Omkretsen på denne sirkelen blir 6.28 (2*3,14) * 10cm = 62,8cm
Utfordringa ligger i å huske på benevningene og hvor mange ganger man bruker for eksempel cm.

Og jeg sier tusen takk :D for tilbudet om å vurdere oppgaven. Håper dere kan hjelpe meg med alle kommaene og de store bokatavene som dukker opp rundt om kring sånn helt umotivert. Men jeg har forstått etter mange års knallhard justis at det skal være stor forbokstav etter punktum, men de fortsetter å dukke opp rundt omkring ellers :(

Og siden dere er så opptatte av titler, så blir det hverken Dottore Rollatore eller MixMaster, selv om den siste kan forveksles med forkortelsen for Master of Management, MM som er den garden eller tittelen jeg oppnår etter å ha fått godkjent masteroppgaven. Jeg kan i dag smykke meg med Bachelor i ergoterapi hvis jeg vil, men det er greiere med Ergoterapeut eller Forflytningsinstruktrise.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Takke meg til med å være ulært vaktmester. Det er enklere å tjene til livets opphold med å skifte lyspærer og stake tette dasser. Noen må jo gjøre det også, for tenk hva slags samfunn vi hadde fått med bare lærde mennesker. :O
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Har lyspæra gått og dassen er tett, hjelper det ikke stort med en haug med lærde eksperter. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Nei, vi har da lært såpass.
Er sikkert mange flinke ingeniører og arkitekter som har vært med og bygd det nye helsehuset jeg arbeider på. Men dassen gikk tett første uka, og det har den gjort flere ganger etterpå :#-O

Bjarne Håkon Hansen var og åpna herligheta for en måneds tid siden
http://www.adressa.no/tv/?id=7973&autop ... ter&page=0

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg pleier å bo på et hotell i utlandet hvor hele etasjen går tett hvis en slipper for store torpedoer. :knegg

Svar