Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Legg inn av Pollti »

Det var det jeg tenkte på. Fillærn og at jeg ikke får lov å ha ånkli polltibiler lenger !

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Å ha en real pollti-bil blir jo bilholdets svar på ekstremsport. Det ligger ikke for meg, siden jeg ser på bil som en nyttegjenstand.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Klart det er nytte i mølet ! Fyller jo miljøgifter på de også forsvinner giftene ut eksosrøret. Borte vekk er det. Nå er det bare pes med miljøstasjon og greier.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Det var ikke sånn jeg tenkte, Pollti. Jeg tenkte mer på driftsikkerhet. At en kan stole på en bil uten å "skru seg ihjel". :wink:
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Spørsmålet er vel kanskje hva som er mest ærlig tillitt? Altså, har man en normal, god, nyere bil som er godt vedlikeholdt, kan man allikevel ikke stole 100% på at den virker. Feil og driftsforstyrrelser kan skje med alle biler.

Men har man en ånkli pollti-bil, kan man som regel stole 100% på at den ikke vil virke helt etter oppskriften når man trenger den.

Så sånn sett er vel en ånkli pollti-bil mer til å stole på? :[-X:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Jeg burde vel ha tenkt meg at det kom et svar underbygd med en skrudd form for logikk fra enten Jalmar eller Pollti etter det forrige innlegget. :Laughing:
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Jalmar skrev: Men har man en ånkli pollti-bil, :[-X:
Da er det bare å handle... sjekk HER
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Sorry Rogg, men det der er en Politi-bil, ikke en Pollti-bil.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Er Politibilen gammel og nok slitt er det Polltibil. 8)
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

I dag ble Neil hentet. Han har fått en liten oljelekkasje en gang i høst, så nå var Per Harald fra GMS og hentet ham. Neil blir nok borte til oppunder Jul, for den ene mekanikeren deres er på kurs på Triumph-fabrikken. Så det blir en skolert og kyndig mekanikus som skal reparere sykkelen min. For meg er det hipp som happ, bare oljelekkasjen blir borte.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

For mye kunnskap kan være fali det Desmo.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, det er flere eksempler på det. Jeg er vel bare et av dem :-'

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg er så kørka at jeg tilogmed tror at for enkelte kan banekjørings kurs være farlige når lærdommen brukes feil i trafikken.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Akkurat det er vel bare sunn fornuft?

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det er ikke alltid skunn fornuft tror jeg. Brukes lærdommen fra banekurs til å minske sikkerhets sonene rundt seg så kan det gå ille.
Blir litt som å kjøpe bil med 4x4 drift også kjennes det så bra og trygt at farten ikke avpasses helt etter føret, også er det grøft ut høyre
før en ante at noe var iferd med å skje.
Ikke fordet, det er jo slettes ikke sikkert at rollator og blindestokk kjøring er av det gode heller. Antagelig er det best å være et sted
midt i mellom ? Selv må jeg nok innrømme at jeg er blitt mere pinglete med årene og kjører mere og mere `pysete` uansett hvor mange
hjul kjøretøyet har. Det mest positive med det er kanskje at jeg ikke vil merke overgangen til rollatoren så godt ?

Svar