Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Uansett hva du velger av topp 3 dekk, så er det såpass liten forskjell i grep, særlig på tørt, at det er ikke noe du kommer til å merke selv. Det bør heller gå på hvilket dekk du føler deg tryggest på. Vanskelig å forklare(for meg) hva formen på dekket gjør. Det har med svingvillighet/følelsen av å legge seg ned i svingen å gjøre. På en V-form vil du komme lettere ned, men jeg vil tro du også føles mer retningsstabil i svingen.
Hvordan vet jeg om et dekk er V eller U? :redface
Uten at jeg egentlig har tenkt p ådet som V og U før, ei heller vet om dette stemmer, så vil jeg tro at det som menes er at V er de som det på en måte går litt brattere over mot sidene, mens U er liksom .. rundere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Uansett hva du velger av topp 3 dekk, så er det såpass liten forskjell i grep, særlig på tørt, at det er ikke noe du kommer til å merke selv. Det bør heller gå på hvilket dekk du føler deg tryggest på. Vanskelig å forklare(for meg) hva formen på dekket gjør. Det har med svingvillighet/følelsen av å legge seg ned i svingen å gjøre. På en V-form vil du komme lettere ned, men jeg vil tro du også føles mer retningsstabil i svingen.
Hvordan vet jeg om et dekk er V eller U? :redface
Uten at jeg egentlig har tenkt p ådet som V og U før, ei heller vet om dette stemmer, så vil jeg tro at det som menes er at V er de som det på en måte går litt brattere over mot sidene, mens U er liksom .. rundere.
Joda... det har t.o.m. jeg forstått, hehe.
Men hvordan ser man det og eller vet hvilket dekk som er av typen V eller U? :scratch

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg aner ikke, jeg er vel ganske sikker på at Angel GT er V, og sammenlignet med det, så ser hvertfall Pilot Road 4 ut også sånn ut.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja.. kanskje vi får svar i himmelen :thumleft
Nå skal jeg kose puta. I morgen skal jeg montere bagasjefestene på sykkelen før jeg kaaanskje drar på "julebord" hos Alf Graarud Motor og drikker gratis kaffe, før jeg dra hjem og forbereder meg på et EKTE julebord med jobben. :thumleft

Bilde av sykkelen med bagasjen montert kommer...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Her har du forresten mer info om det dekket du bruker idag: https://www.youtube.com/watch?v=XAYueJtlLOM" onclick="window.open(this.href);return false;

(Jeg fant ut at jeg hadde Diablo Rosso II som er mer gatedekk/billigere/bedre på våt vei enn Diablo Rosso Corsa. Med andre ord så er det dekket du har på sykkelen nå veldig bra på tørr vei.)

Toven

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Angel GT for det ser kult ut :prf :yeyeye

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Jeg har kjørt litt over 6000 på mine nå og har fortsatt 2 mm ned til den klumpen i sporet som indikerer at dekket begynner å bli slitt... Vil tippe jeg får mellom 8 og 10 av de med min kjøring. Å det er helt hinsides bra i mine øyner.

Note 4
Oj... det høres jo utrolig bra ut...

Med min kjøring som kanskje ikke er sååå aktiv som din så vil dem kanskje vare enda lenger?
For ikke å kuppe bloggen til orion helt :knegg

Jeg tror faktisk ikke du går så mye mer.... Uansett så er dekk ferskvare, å Michelin dekkene har v profil som gjør at de føles litt kantete når du har slitt de "flat" på midten.
Var de mellom 8 og 10 så bytter du... Det er en langt billigere forsikring enn å se om du klarer å skvise tusen til ut av de.
Jeg bytter heller tusen for tidlig enn når jeg ser korden

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Jeg har kjørt litt over 6000 på mine nå og har fortsatt 2 mm ned til den klumpen i sporet som indikerer at dekket begynner å bli slitt... Vil tippe jeg får mellom 8 og 10 av de med min kjøring. Å det er helt hinsides bra i mine øyner.

Note 4
Oj... det høres jo utrolig bra ut...

Med min kjøring som kanskje ikke er sååå aktiv som din så vil dem kanskje vare enda lenger?
For ikke å kuppe bloggen til orion helt :knegg

Jeg tror faktisk ikke du går så mye mer.... Uansett så er dekk ferskvare, å Michelin dekkene har v profil som gjør at de føles litt kantete når du har slitt de "flat" på midten.
Var de mellom 8 og 10 så bytter du... Det er en langt billigere forsikring enn å se om du klarer å skvise tusen til ut av de.
Jeg bytter heller tusen for tidlig enn når jeg ser korden

Note 4
Tror kanskje jeg skal prøve Michelin Power 3... :scratch :mk :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2637
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: Tror kanskje jeg skal prøve Michelin Power 3... :scratch :mk :thumleft

Hadde Pilot Power 3 på min Striple.... det var bare DEILIG.
Jeg hadde ikke så mye erfaring med sportsdekk fra før, men husker ennå aha-opplevelsen PP3 gav meg. Var da jeg virkelig forstod forskjellen på dekk og Dekk :thumleft Blir aldri mer Pirelli Corsa Rosso på meg iallefall....
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev: Tror kanskje jeg skal prøve Michelin Power 3... :scratch :mk :thumleft

Hadde Pilot Power 3 på min Striple.... det var bare DEILIG.
Jeg hadde ikke så mye erfaring med sportsdekk fra før, men husker ennå aha-opplevelsen PP3 gav meg. Var da jeg virkelig forstod forskjellen på dekk og Dekk :thumleft Blir aldri mer Pirelli Corsa Rosso på meg iallefall....
Da tror jeg jammen det blir Pilot Power 3 på meg :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du blir nok ikke å angre på det.... Å jeg kan med trygghet si, at din måte å kjøre sykkel på blir å forandre seg veldig til neste år på denne tiden. Du er vant til å kjøre "traktor" :knegg nå skal du kjøre symaskin som er så styrevillig og leken, at du blir nok å oppleve svingete vei med helt andre holdninger framover

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Du blir nok ikke å angre på det.... Å jeg kan med trygghet si, at din måte å kjøre sykkel på blir å forandre seg veldig til neste år på denne tiden. Du er vant til å kjøre "traktor" :knegg nå skal du kjøre symaskin som er så styrevillig og leken, at du blir nok å oppleve svingete vei med helt andre holdninger framover

Note 4
Vi får håpe du har rett i det. :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Blir dårlig med julegaver på deg i pr da bjerknez når du kjøper alt du ønsker deg nå rett før jul hehe :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Blir dårlig med julegaver på deg i pr da bjerknez når du kjøper alt du ønsker deg nå rett før jul hehe :)
Er alltid rom for noen par med sokker, pakke med deodorant/roll-on fra Rema1000, twistpose og andre "flotte" ting. Er jo tross alt gratis :thumleft

Men den ekte julegaven står som du sier i kjelleren. Hadde jeg ønsket meg bagsjevesker til sykkelen tiljul, så hadde den nok blitt noe kjipe greier fra Biltema uansett. Skal man ja noe skikkelig så må man kjøpe det self :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Flanker »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:Blir dårlig med julegaver på deg i pr da bjerknez når du kjøper alt du ønsker deg nå rett før jul hehe :)
Er alltid rom for noen par med sokker, pakke med deodorant/roll-on fra Rema1000, twistpose og andre "flotte" ting. Er jo tross alt gratis :thumleft

Men den ekte julegaven står som du sier i kjelleren. Hadde jeg ønsket meg bagsjevesker til sykkelen tiljul, så hadde den nok blitt noe kjipe greier fra Biltema uansett. Skal man ja noe skikkelig så må man kjøpe det self :thumleft
Hehe, godt det er flere som er der... Sa han som nettopp bestilte seg et par Klim Inversion Pro hansker fra junaiten. Fra far, til far :lol

Svar