Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

norse900 skrev:Har sansen for planen din vedr. Sørlandstur "tidlig" neste år. Mulig vi kan treffes, så kan vi "krangle" om hva som er best, ny sykkel & service, kontra å ha noe gammalt som man skrur på selv "face to face" :thumleft
(Siden jeg bor på "rett" side av vannskillet, så innledet jeg sesongen 2014 den 6 januar. Er jeg heldig, så kan det muligens gjentas også i 2015 :knegg :knegg
Ikke noe å diskutere det norse900. Å kjøre gammelt skrap for å spare penger er jeg ferdig med :lol

Neida... Du tok ironien regner jeg med. Tar gjerne en uhøytidelig diskusjon med deg om hva som helst bare varmen kommer sigende snart :thumleft

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av norse900 »

Tror vi satser på å diskutere "alt mulig (annet)". Hadde vært litt artig med "tidlig-treff" :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

norse900 skrev:Tror vi satser på å diskutere "alt mulig (annet)". Hadde vært litt artig med "tidlig-treff" :-)
Ser frem til det norse900 :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, i dag ble det kjøp av GoPro Hero 4 Silver :thumleft

Det ble Silver (ikke black) av den enkle grunn at Silver er bedre til mitt bruk. Eneste fordelen ved å velge Black versjonen er at man kan ta opp i 4k 30fps. Dette er noe jeg så absolutt ikke trenger. Dessuten så har faktisk Silver versjonen innebygget LCD skjerm, noe ikke Black versjonen har. Ellers så er disse klin like. Man sparer også 1000-lappen.

Målet er å få montert denne på styret, og aller helst midt på rett forran speedometer displayet. Problemet er at det er trangt om plassen der så jeg må finne meg en brakett som ikke tar for mye plass. Hvis noen har noen ideer som kan passe min Street Triple så skrik ut :thumleft

Planen er å koble dette kameraet rett i en batteribank og da kan jeg få 8 timer video i en jafs. Den kan da altså nærmest stå på under HELE turen (mer eller mindre). Jeg har også et hjelmkamera (Drift Ghost S HD) med god batterikapasitet og det gir meg to vinkler. Målet med å ha GoProen festet mist på styret er også at jeg kan snu kameraet og filme meg selv i en "vakker" selfie mens jeg kjører etc.

Men det gjenstår å finne en god løsning for å feste det. Sugekopp på tanken er utelukket da dette gir riper på sikt. Det er også en fordypning i tanken forran tanklokket som gjør dette vanskelig. Bak tanklokket er ikke aktuelt for jeg skal også ha plass til tankvesken.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av MLeikarnes »

Ram feste til bremsevæskebeholderen er supert syns jeg, har brukt det samme festet på to sykler nå. De fleste motorsykkelstyrer er jo vibrasjonsdempede så da blir det bedre mer stabil filming. Ram har også fester som passer på skruen til speilet... Med Ram feste er det enkelt å løsne det og justere det sit man vil!

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

MLeikarnes skrev:Ram feste til bremsevæskebeholderen er supert syns jeg, har brukt det samme festet på to sykler nå. De fleste motorsykkelstyrer er jo vibrasjonsdempede så da blir det bedre mer stabil filming. Ram har også fester som passer på skruen til speilet... Med Ram feste er det enkelt å løsne det og justere det sit man vil!

Sent from my Sony Xperia Z2
Takk for tipset! :thumleft

Jeg søkte på "RAM" og fant ut at Clas'ern hadde blandt annet dette:
http://www.clasohlson.com/no/Ram-Mounts ... te/38-6568" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne må jo være midt i blinken for meg. Men usikker på om denne passer GoPro...
Jeg vil gjerne plassere kameraet i midten rett forran speedometeret seru...

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av MLeikarnes »

Bjerknez skrev:
MLeikarnes skrev:Ram feste til bremsevæskebeholderen er supert syns jeg, har brukt det samme festet på to sykler nå. De fleste motorsykkelstyrer er jo vibrasjonsdempede så da blir det bedre mer stabil filming. Ram har også fester som passer på skruen til speilet... Med Ram feste er det enkelt å løsne det og justere det sit man vil!

Sent from my Sony Xperia Z2
Takk for tipset! :thumleft

Jeg søkte på "RAM" og fant ut at Clas'ern hadde blandt annet dette:
http://www.clasohlson.com/no/Ram-Mounts ... te/38-6568" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne må jo være midt i blinken for meg. Men usikker på om denne passer GoPro...
Jeg vil gjerne plassere kameraet i midten rett forran speedometeret seru...
http://www.rammount.com/products/motorcycle/bases" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er de forskjellige løsningene Ram leverer, man fnner også "customiserte" løsninger basert på Ram-mount på ebay. Tror ikke kulen jeg har med Gopro festet på er orginal Ram... :-k
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

MLeikarnes skrev:
Bjerknez skrev:
MLeikarnes skrev:Ram feste til bremsevæskebeholderen er supert syns jeg, har brukt det samme festet på to sykler nå. De fleste motorsykkelstyrer er jo vibrasjonsdempede så da blir det bedre mer stabil filming. Ram har også fester som passer på skruen til speilet... Med Ram feste er det enkelt å løsne det og justere det sit man vil!

Sent from my Sony Xperia Z2
Takk for tipset! :thumleft

Jeg søkte på "RAM" og fant ut at Clas'ern hadde blandt annet dette:
http://www.clasohlson.com/no/Ram-Mounts ... te/38-6568" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne må jo være midt i blinken for meg. Men usikker på om denne passer GoPro...
Jeg vil gjerne plassere kameraet i midten rett forran speedometeret seru...
http://www.rammount.com/products/motorcycle/bases" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er de forskjellige løsningene Ram leverer, man fnner også "customiserte" løsninger basert på Ram-mount på ebay. Tror ikke kulen jeg har med Gopro festet på er orginal Ram... :-k
Dette var jo helt genialt! :thumleft

Må bare måle meg til hvor lang "arm" jeg trenger for at den skal gå over styret så blir det bestilling :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fant nettopp ut at Profildata i Norge selger disse så en forespørsel dit er sendt :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:Jaja, i dag ble det kjøp av GoPro Hero 4 Silver :thumleft

Det ble Silver (ikke black) av den enkle grunn at Silver er bedre til mitt bruk. Eneste fordelen ved å velge Black versjonen er at man kan ta opp i 4k 30fps. Dette er noe jeg så absolutt ikke trenger. Dessuten så har faktisk Silver versjonen innebygget LCD skjerm, noe ikke Black versjonen har. Ellers så er disse klin like. Man sparer også 1000-lappen.

Målet er å få montert denne på styret, og aller helst midt på rett forran speedometer displayet. Problemet er at det er trangt om plassen der så jeg må finne meg en brakett som ikke tar for mye plass. Hvis noen har noen ideer som kan passe min Street Triple så skrik ut :thumleft

Planen er å koble dette kameraet rett i en batteribank og da kan jeg få 8 timer video i en jafs. Den kan da altså nærmest stå på under HELE turen (mer eller mindre). Jeg har også et hjelmkamera (Drift Ghost S HD) med god batterikapasitet og det gir meg to vinkler. Målet med å ha GoProen festet mist på styret er også at jeg kan snu kameraet og filme meg selv i en "vakker" selfie mens jeg kjører etc.

Men det gjenstår å finne en god løsning for å feste det. Sugekopp på tanken er utelukket da dette gir riper på sikt. Det er også en fordypning i tanken forran tanklokket som gjør dette vanskelig. Bak tanklokket er ikke aktuelt for jeg skal også ha plass til tankvesken.
det virker som om du har litt peiling på kamera... er det gopro man bør kjøpe?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det kommer helt an på hva du skal bruke det til zadnez? Skal du filme sykkel kjøring, med hovedsak vinkel fra hjelmen vil jeg uten å blunke anbefale ghost S HD. Har selv gopro, å batteri kapasiteten er jævlig irriterende. Er du opptatt av best mulig kvalitet, og skal filme i forskjellige vinkler og vil ha mye fester rundt på sykkelen osv er gopro helt klart veien å gå!
Bilde kvaliteten er uten tvil best på gopro, men opplasting på YouTube type filmer og dårlig batterikapasitet er ikke verdt den lille fordelen gopro har over ghost S HD...

Til action filming har en ikke behov for mer enn 1080p og maks 60 fps, selv om 30 fps ofte er mer enn bra nok :thumleft

Note 4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

60 fps gir deg mulighet til å senke hastigheten i bildet, så du oppnår slow motion effekt uten noe tap av kvalitet... Dette vil du ikke få til med troverdig resultat på 30 fps

Note 4

Toven

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

men absolutt gå for 60fps enn 30fps @ 1080p! Mitt Roam2 har 30fps og venter på at Contour skal lansere et med 60fps :P :p De lanserte nylig Roam3 men er fortsatt samme specs, bare litt oppgraderinger her og der... Alt blir så mye bedre med 60fps :prf Ihvertfall nå som youtube kjører 60fps også

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Jaja, i dag ble det kjøp av GoPro Hero 4 Silver :thumleft

Det ble Silver (ikke black) av den enkle grunn at Silver er bedre til mitt bruk. Eneste fordelen ved å velge Black versjonen er at man kan ta opp i 4k 30fps. Dette er noe jeg så absolutt ikke trenger. Dessuten så har faktisk Silver versjonen innebygget LCD skjerm, noe ikke Black versjonen har. Ellers så er disse klin like. Man sparer også 1000-lappen.

Målet er å få montert denne på styret, og aller helst midt på rett forran speedometer displayet. Problemet er at det er trangt om plassen der så jeg må finne meg en brakett som ikke tar for mye plass. Hvis noen har noen ideer som kan passe min Street Triple så skrik ut :thumleft

Planen er å koble dette kameraet rett i en batteribank og da kan jeg få 8 timer video i en jafs. Den kan da altså nærmest stå på under HELE turen (mer eller mindre). Jeg har også et hjelmkamera (Drift Ghost S HD) med god batterikapasitet og det gir meg to vinkler. Målet med å ha GoProen festet mist på styret er også at jeg kan snu kameraet og filme meg selv i en "vakker" selfie mens jeg kjører etc.

Men det gjenstår å finne en god løsning for å feste det. Sugekopp på tanken er utelukket da dette gir riper på sikt. Det er også en fordypning i tanken forran tanklokket som gjør dette vanskelig. Bak tanklokket er ikke aktuelt for jeg skal også ha plass til tankvesken.
det virker som om du har litt peiling på kamera... er det gopro man bør kjøpe?
Kommer litt ann på bruken, hvor du skal feste det og hva du krever av kameraet etc.

Det største aberet med GoPro er batterikapasiteten. Noe særlig over 1.5 timer opptak får du ikke i 1080p 60fps. Men har du tilgang til ekstern strøm som batteribank (som jeg har) så er ikke dette avgjørende. Skal kameraet monteres på hjelm vil jeg nesten utelukkende si at det er Drift Ghost S HD som er dte opplagte valget. Det knuser GoPro på de fleste punkter og funker rent ergonomisk bedre ved montering på hjelmsiden. Å montere et GoPro kamera (med de brakettene som må til) på siden av hjelmen ser bare helt fjernt ut.

Ser man på videokvalitet alene er GoPro i mine øyne et lite hakk forran. GoPro har også bedre vidvinkel enn Drift Ghost HD. Ikke mye, men litt. Man får med seg mer i bildet.

Noen andre alternativer har jeg ikke prøvd, men i bunn og grunn vil jeg si du kommer lengst med Drift Ghost HD. Minussiden er at dette må bestilles fra det skumle utlandet da den norske importøren har sluttet å selge det her.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du får fortsatt drift ghost hos cdon.com aldri bestilt derfra selv, men tror det skal være relativt problemfritt.

Note 4

Svar