Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Cutless »

Nice, tror jeg må låne den maskinen din en gang :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Nice, tror jeg må låne den maskinen din en gang :D
Dette er kun etter ca. 3 minutter med rubbing av tanken. Skal ikke så mye til for å få det bra når man bruker riktige produkter :)

Med overflaten på poleringspad'en er såpass stor at det blir vanskelig å komme til på trange steder. Da må man evt. Demontere etc. Men til å fjerne litt småriper i tanken funker det gull :)

Toven

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Toven »

Link til maskin, produkter? :P

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av freddy123 »

Ser det står en scholl flaske i bakgrunnen på ett av bildene dette er beste rubbing/polering jeg har vært borti ihvertfall.

Har sett deg på dcn så dette regner jeg med du kan.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Det er en Flex maskin jeg bruker, med orange pads med medium cut. Jeg bruker stort sett kun Scholl S17.

Joda, jeg vet hvordan man gjør dette, men er inge proff. Driver å koser meg litt med dette inni mellom :)

Toven

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Toven »

Takk takk. Har noen swirls og småriper jeg skulle ha fjernet helt. Kanskje jeg skulle prøvd meg med en maskin. Får jo dekt fint med AG UDS men jeg vet at de er der, noe som er irriterende :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Denne maskinen er ganske dyr og for den prisen den koster kan du vel neste lakkere tanken din, men den er veldig bra. Den er også trygg å bruke da den ikke er roterende men oscilerende (er det ikke slik det skrives?)

Men på en mc så er det mange kriker og kroker så man kommer ikke til over alt uten å demontere ting.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Tommas »

Heisann Hr Bjerknez!

Dundra gjennomom alle sidene her. Tommel opp for mye bra lesestoff, og ikke minst gode bilder!

Jeg har nettopp kjøpt samme kamera, hva slags innstillinger anbefaler du for normale "mc og natur" bilder?

Nettopp kommet i gang med Lightroom, men kvaliteten inn må bli litt bedre før det programmet gjør nytten ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Heisann Hr Bjerknez!

Dundra gjennomom alle sidene her. Tommel opp for mye bra lesestoff, og ikke minst gode bilder!

Jeg har nettopp kjøpt samme kamera, hva slags innstillinger anbefaler du for normale "mc og natur" bilder?

Nettopp kommet i gang med Lightroom, men kvaliteten inn må bli litt bedre før det programmet gjør nytten ;-)
Ta bilder i RAW format og slå av evt. alle filtre/effekter. :thumleft

Jeg pleier å sette kameraet i blenderprioritet slik at man kan justere blenderen slik man vil ha den. Alt det andre justerers da automatisk ut fra hvilken blenderverdi du bruker. Stort sett så bruker jeg en ganske lav blenderverdi mellom f/1.8-f/4.0 i vidvinkel enden.

Det finnes desverre inge nsnarveier til gode bilder, men tenk litt på komposisjon. Skal du ta bilde av en motorsykkel, en blomst, et stort fjell etc. så er det sjelden det blir fint at disse befinner seg MIDT i bildet. Komponer slik at feks. motorsykkelen kommer litt ut på siden og prøv å få med noe spennende i bakgrunnen også. Som feks. en svingete vei, en rusten postkasse etc.

Gå også ned på knærne når du tar bilder. Ovenfra og ned bilder er ikke pent :[-X

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Er ute på en liten kveldstur i nabolaget.

Bilde

Bilde

Bilde

Her er den lille kveldsturen jeg tok:
https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av freddy123 »

Det setet sykkeln din bjerknez så stort og behagelig ut skjønner godt at du kan kjøre lengre med denne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Det setet sykkeln din bjerknez så stort og behagelig ut skjønner godt at du kan kjøre lengre med denne.
Har til dags dato ikke blitt sliten andre steder enn i pekefingeren. Mister blodomløpet i høyre pekefinger i ny og ne. Sikkert fordi jeg nermest alltid har denne på bremsehendelen...men etter 10 sekunder med fingergymnastikk er det bra igjen. :lol

Sykkelen er herlig å kjøre og jeg finner det virkelig underholdende når jeg ser andre drive med sykkelgymnastikk for å mykne armer og bein, hehe. Jeg sitter rett og slett helt perfekt. Med ryggstøtte så kunne jeg faktisk sovnet... Skummelt... :eh

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Har kjøpt meg Intercom i dag :vs

Fungerer veldig bra!
bilde 1.JPG
bilde 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

De fleste har sikkert fått med seg at jeg muligens kommer til å bytte inn Cruiseren til neste år, og det har hele tiden vert to sykler som er aktuelle og det er Yamaha MT-09 og Triumph Street Triple R.

Foreløpig har jeg ikke engang prøvekjørt noen av dem, men håper på og få prøvekjørt en Triumph Street Triple før sesongens slutt. Så vidt meg bekjent så finnes det ikke mange MT09'er igjen her jeg bor da alle er utsolgt for i år.

Jeg har gjort meg noen simple tanker og gjort meg opp en mening om hva jeg synes om syklene ut fra litt synsing og prøvesitting (har kun prøvesittet Street Triple R) samt youtube videoer og diverse tester etc:

Så langt er det dødt løp. Mulig Street Triple R har et liiiiiite forsprang. Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg føler det går mest på utseendet og opplevd kvalitet. Jeg føler Street Triple R virker mer påkostet og "riktig". På den annen side så har jeg sett flere youtube videoer hvor en Yamaha MT-09 knuser en R6 i Dragrace flere ganger på rad. Ikke for at dragrace er noe jeg kommer til å drive med, men det forteller meg litt om hva som bor i syklene.

Den største bekymringen min med Street Triple er hvordan den er å kjøre over tid i forhold til V-Star'en. Jada, jeg vet at jeg må inngå kompromisser her, men hvis jeg faktisk kan overleve på en Street Triple i 10 mil uten store problemer så er jeg fornøyd. Jada, mange har kjørt mye lenger enn det på Street Triple samt R-sykler etc. men poenget er ikke å kjøre til man får store illeluktende kjøttsår, men å faktisk oppleve turen på en positiv og spennende måte.

Så da lurer jo sikkert mange på hvorfor i h***** jeg vurderer å bytte ut V-Star'en, og svaret på det er at jeg rett og slett bare vil prøve noe nytt. Kanakje kommer jeg til å angre og kanskje kommer jeg ikke til å gjøre det... ingen vet. Uansett så blir jeg en erfaring rikere. En ting er vertfall sikkert, MC forhandlere er ikke like lette å ha med å gjøre som bilforhandlere. Her er det ikke noe kaffe og kake for å si det sån. Jeg føler jeg må mase meg til en ny sykkel og svarene jeg får er korte og føles litt avvikende. Null entusiasme altså...

Men nok om det...

Yamaha MT09 er som sagt også med i vurderingen og av det jeg har lest og sett så langt så har MT09 følgende fordeler overfor Street Triple R (min mening):

- Tilsynelatende mer power der man trenger det og der det føles morsomt. (Er jo en 850ccm)
- Man får en MT-09 Street Rally som er en del "stylet" for ca. 150.000,- (En Street Triple R koster ca. 10-20.000,- mer)
- Sittestillingen føler jeg er mer riktig for meg som er vant til cruiser. man sitter langt mer oppreist på en MT09.

Bortsett fra disse tre tingene, så vinner nok Street Triple på det meste tror jeg. Prisen er egentlig ikke voldsomt avgjørende, men er det 100% døst løp så vinner så klart den rimeligste. Derfor er det viktig at jeg får prøvekjørt en Street Triple R, for hvis jeg ikke føler jeg kan sitte på denne over lenger tid så blir den uansett valgt bort. Da står jeg igjen med MT09. Hvis heller ikke denne faller i smak etter en prøvekjøring, så vet jeg at jeg har valgt riktig sykkel fra første stund og dermed beholder jeg Cruiseren og eller oppgraderer til en V-Star 1900 om noen år.

Hvis ingen av disse to syklene imponerer meg så har jeg kun ett valg igjen og da må jeg ty til Ducati. Nærmere sagt Ducati Monster 796. Vi har også en utmerket Ducati forhandler her i Fredrikstad. Men liker jeg ikke sittestillingen på en Street Triple så liker jeg helt sikkert ikke sittestillingen poå en Monster 796 heller så argumentet for å velge en Monster føler jeg blir noe vagt...

Uansett, så tror jeg det blir mye PMS skriverier i vinter angående dette, men noe må man jo ha å gjøre når snøen laver ned også :lol

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av tor2502 »

Tja hva skal man si til dette da Berknez . . . .
Vi snakket litt om dette her om dagen så når jeg kom hjem googlet jeg litt på ST og MT , jeg liker ingen av de men det er bare meg, det er du som skal bestemme deg og bruke enten du går for det ene eller det andre.

I løpet av mine 15 år på to hjul så har man nok høstet litt erfaringer både på godt og vondt, vært på lengre turer på sykler som slettes ikke var egnet til dette formålet, det resulterte i diverse gymnastikk øvelser for å myke opp en stiv og øm kropp og hatt aha opplevelser etter 70 mil i salen, jøss har jeg kjørt 70 mil (det kjennes ikke slik).....

Som sagt vi snakket litt om dette over noen kaffekopper og jeg tror at hvis jeg var i dine sko (skal være litt forsiktig med å gi råd om dette... men pytt pytt...) jeg har alikevel følgenede å formidle:

1. Behold den du har, eller bytt den ut med V-star 1900, JEG tror bare du kommer til å angre på de to overnevnte alt.
Men som du sier du har lyst til å prøve noe nytt.

2. Sykkelen jeg absolutt vil anbefale er en vrod(går så det griner og har det momentet du har idag motormessig + litt til), men det
er klart at dersom valget av MT og ST som er 650cc har et økonomisk aspekt så er det også klart at dersom grensen er 150-160
så begrenser det seg på nymarkedet også på bruktmarkedet hvilke valg du kan ta.


3. Jeg ville sett på Yamaha FJR1300/ Honda XX1100 som et annet alt.


Men bevares det er bare å begynne å slite ut musa på youtube og google, så er det bare å starte å prøvekjøre

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;


Hva du ender opp med til neste år vil bli spennende å se

Uansett får du ha lykke til med vagets kval.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar