Ducati Hypermotard

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Ducati Hypermotard

Legg inn av Kenny_85 »

Er det noen her som har meninger de vil dele om Ducati Hypermotard?
Ser etter ny sykkel og har lest en del tester på den nye Hypermotarden. Må si at jeg liker det jeg leser og tror den kunne passet godt til meg og veiene jeg kjører rundt på. Store service-intervaller på en sykkel med elektroniske duppedingser, som er leken i lovlige hastigheter frister.

Men jeg har fortsatt noen punkter som holder meg litt tilbake.

Det første er prisen: 180k for standard, 200k for strada og 220k for SP (som frister mest) synes jeg er mye for denne type sykkel. Om jeg skulle kjøpe SP så får en mange fine plastrakketter til den prisen. Panigale 899 ligger jo på ca 220k og Triumph Street Triple R (som jeg ser på som et reelt alternativ til hypermotard) er 60k billigere.

Det andre er touring. Jeg liker å ta litt lange dagsetapper, hvordan blir den sammenlignet med en monster? Blir det mye vindmotstand i lengden? Hva om jeg har lyst til å ta et par uker nedover europa? Er vel ikke bare bare å ligge på autobahn med noe sånt i lengden?

Det tredje er at når jeg ser i krystallkula mi så tror (håper) jeg det kommer en ny vannavkjølt monster før neste sesong, trolig med en nedtrimmet 1200 fra testastretta 11 fra multistrada og en med 820 fra hypermotard. Tror lysten på monster kommer til å bli stor, kan hende hypermotard blir litt kjedelig da.

Noen som har tanker om dette?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ducati Hypermotard

Legg inn av ega16 »

Eneste jeg har komme med er at endel har klagd på banekjøring med hyperstradaen, midtstøtta tar nedi.

Svar