VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Voodoodoo skrev:Har du vært på toll.no og sjekka de nye aldersfradraga barbarozza?
Trur du blir positivt overraska, kompisen sparte 10' på sin 04 ZX12 når han regga heromdagen :prf
Jada fikk 59 % i bruksfradrag og punger ut med 57500 kr i avgifter. Den er regga seinhøstes 07 men fant ingen penere fra før 1 mai :D

Totalt kom hele greia på 134000 , pluss ca 6000 i diesel, hotel, bruer og ferje
Men bodde bra da, så det var litt påskeferie også..

En helg i Trysil er ofte 3000 kr bare det :lol Og der har jeg vært en del i vinter, Hemsedal også, men det var sponsa.

Eneste jeg har funnet på min til nå er oljelekasje fra topdekslet på venstre side. Det er helt normalt fra 06-09. Det var 2 søk på ZX14 forumet og på Bikeland.org så fant jeg fiksen og årsak. Boltene som holder dekslet på plass er ørlite for lange i forhold til det gjengete hullet så de bunner. Slik at selv om du trekker til med gitt moment gir det ikke nok trykk på pakning. Fix nr 1 er å legge på en liten skive på ca 1 mm, fix 2 er jo enda bedre. Bruke dremmelen og slipe av ca 1 mm av bolten

Det er faktisk litt mer en svetting, men ikke mye. Selvsagt var jo det tørka vekk når jeg så på den. Du slipper å bytte pakninga også :) Så det er en enkel fix..ME LIKE.

Oppegående forum på Zx14 og ZZR1400. Mye bedre en på CBR XX

Mye tips ang PC5, og ikke minst Woolich racing osv...så det å få spjellene til å åpne ved ca 3-3500 er vist greia for oss "turkjørere"

Har akkurat pløyd gjennom en lang post av en som testa pc5 med autoune på en VFR, og de utfordringene han møtte, og hvor fornøyd han var. Jeg må nok fram med sveiseapperatet og borre opp eksosen og få satt på en ny "bung" for ny lamdasonde.

Han valgte å tune etter AFR verdi som var fast og map pr gear. Så jeg har litt å sette meg inn i. PC5 m autotune er spennende....men...jeg er jo halvt Ungarer...så jeg har spurt Tamas gjennom slektningene mine om det kan hostes opp en Motty i Budapest...er jeg heldig får jeg tak i det...så da velger jeg MOTTY framfor PC5

Woolich er vanskeligere, og litt dyr...men da har du evt utstyret framover....de har utvikla en spesiell prising ala Apple...så det liker jeg IKKE :)

Nå er det på tide å ta med kaffen og komme seg i garasjen...skal ha av hjula på CBR og få på PR3 idag.....fa...som jeg misunner deg Sayes skiftern din nå Vegard
Memento mori

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza skrev:
Voodoodoo skrev:Har du vært på toll.no og sjekka de nye aldersfradraga barbarozza?
Trur du blir positivt overraska, kompisen sparte 10' på sin 04 ZX12 når han regga heromdagen :prf
Jada fikk 59 % i bruksfradrag og punger ut med 57500 kr i avgifter. Den er regga seinhøstes 07 men fant ingen penere fra før 1 mai :D

Totalt kom hele greia på 134000 , pluss ca 6000 i diesel, hotel, bruer og ferje
Men bodde bra da, så det var litt påskeferie også..

En helg i Trysil er ofte 3000 kr bare det :lol Og der har jeg vært en del i vinter, Hemsedal også, men det var sponsa.

Eneste jeg har funnet på min til nå er oljelekasje fra topdekslet på venstre side. Det er helt normalt fra 06-09. Det var 2 søk på ZX14 forumet og på Bikeland.org så fant jeg fiksen og årsak. Boltene som holder dekslet på plass er ørlite for lange i forhold til det gjengete hullet så de bunner. Slik at selv om du trekker til med gitt moment gir det ikke nok trykk på pakning. Fix nr 1 er å legge på en liten skive på ca 1 mm, fix 2 er jo enda bedre. Bruke dremmelen og slipe av ca 1 mm av bolten

Det er faktisk litt mer en svetting, men ikke mye. Selvsagt var jo det tørka vekk når jeg så på den. Du slipper å bytte pakninga også :) Så det er en enkel fix..ME LIKE.

Oppegående forum på Zx14 og ZZR1400. Mye bedre en på CBR XX

Mye tips ang PC5, og ikke minst Woolich racing osv...så det å få spjellene til å åpne ved ca 3-3500 er vist greia for oss "turkjørere"

Har akkurat pløyd gjennom en lang post av en som testa pc5 med autoune på en VFR, og de utfordringene han møtte, og hvor fornøyd han var. Jeg må nok fram med sveiseapperatet og borre opp eksosen og få satt på en ny "bung" for ny lamdasonde.

Han valgte å tune etter AFR verdi som var fast og map pr gear. Så jeg har litt å sette meg inn i. PC5 m autotune er spennende....men...jeg er jo halvt Ungarer...så jeg har spurt Tamas gjennom slektningene mine om det kan hostes opp en Motty i Budapest...er jeg heldig får jeg tak i det...så da velger jeg MOTTY framfor PC5

Woolich er vanskeligere, og litt dyr...men da har du evt utstyret framover....de har utvikla en spesiell prising ala Apple...så det liker jeg IKKE :)

Nå er det på tide å ta med kaffen og komme seg i garasjen...skal ha av hjula på CBR og få på PR3 idag.....fa...som jeg misunner deg Sayes skiftern din nå Vegard
Jeg tenkte nye bolter med annet delenr, hadde rett lengde, men de var like lange. Lot det bare være på min..svetta litt.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Å slipe de ned ørlite og gå over med gjengeverktøy etterpå er bare en "kosejobb"

Jeg jobber en del mot helse og dyrehelse i jobben....prøver å få tak en hydraulisk løfter uten at det koster skjorta :) En brukt en...må klare 250+ kg da

Fint å få biken i riktig arbeidshøyde...igår ble det grisete, var litt kjapp i vendinga ...hadde jo demontert clutchpumpa, tatt av drevbeskytteren som er integrert med pumpa for overhaling samt tatt ut clutch rod, den lange stanga fra pumpa som går til clutchen, aner ikke det norske navnet. Så bytta jeg olje, nytt filter...og turna motoren på starteren for å få olje i filteret...og glemte at jeg ikke hadde satt på clutchpumpa og stanga...vips så rant det ut 3 dl olje på gulvet som jeg greide å legge meg delvis opp i...

En skikkelig " :twisted nybegynnertabbe :twisted "

Jaja, fikk da rensa og pussa clutchpumpa da...
Memento mori

Svar