VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Kassene på K1200S 05,06 og 07, smller som fy 1-3.
Fom 08 er de meget fine! ZZR1400'ens kasse er litt stivere og mer klonkete, men det gjorde meg ingenting.
Vedr "steindau", så mente jeg VFR800. De må jo piskes ihjel nesten, også veier de omtrent det samme som en K12/13.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

ZZR-Erling skrev:Kassene på K1200S 05,06 og 07, smller som fy 1-3.
Fom 08 er de meget fine! ZZR1400'ens kasse er litt stivere og mer klonkete, men det gjorde meg ingenting.
Vedr "steindau", så mente jeg VFR800. De må jo piskes ihjel nesten, også veier de omtrent det samme som en K12/13.
Tja, steindau er en subjektiv påstand, for jeg regner med at de som velger en VFR800 har tatt seg bryet å sjekke specen før de handler denne ultimate maskinen? At den går fra 0 til 100 på ca. 3,7-3,8 sek med sine 110 hester kan vel ikke kalles steindau?
Og dette med aks er noe sært som enkelte henger seg opp i og som har liten betydning i den daglige kjøringen utført av deg eller meg og alle andre såkalte hvermansen. Skal man utnytte sykkelens krefter fullt ut så skal man ha masse erfaring, vite hvor i registret man skal skifte. Og kjører man på bane, må man også ta rett apex og sporvalg for å utnytte motormomentet ut av sving.
Kort sagt, en med de rette kunnskaper kjører fra de fleste, selv på en VFR :)

Forøvrig, jeg så en youtubevideo her om dagen laget av en GS-fører som kjørte over Aurlandsfjellet og lurte fælt på hva slags merkelig lyd som kom fram når han giret, nå vet jeg det... :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

DrGreve skrev: Skal jeg noen gang bytte sykkel, så blir det mest sannsynlig en rød VFR800 eller en XX, men så var det mitt prinsipp om å aldri lånefinansiere mc-kjøp, så da blir det tidligst i 2015..
Samme med meg. vi er på linje....ang lån..litt sånn prinsipp for meg.

XX min kommer for salg, den er pen, og har mye utstyr, og særs bra vedlikeholdt.

Alt er relativt..vfr 800, drar 0-100 på ca 3,5-3,6 sekunder...topphastighet 250+ litt til

Tar du av midtstøtta, bytter til Motad downpipe og feks andre potter sparer du vekt, ca 6 kg
Samtidig drar du ut noen ponnier til, da blir den motoren gull.

Litt salat og grovbrød mot sommeren så du også mister 6 kg :lol

Et tannhjul opp bak og PC5 og autotune så er den kvitt knirk og trøbbel...pc5 passer også 2002-2006 med litt tilpasninger.

I grunn samme jeg har gjort på XX min :) bortsett fra salat og grovbrød da...
Memento mori

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Erling skrev: Vedr "steindau", så mente jeg VFR800. De må jo piskes ihjel nesten, også veier de omtrent det samme som en K12/13.
Steindau ?????

http://www.youtube.com/watch?v=U8Gp5rwM4AM" onclick="window.open(this.href);return false;

Minner om følgende utsagn på profilen din Erling :vs

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Passer her, helt original vfr800...
Memento mori

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

0-100...tjaa..ganske uinteressant parameter.
Ligg i 6 og gi gass...mer interessant.

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Fineste fargene:
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Erling skrev:0-100...tjaa..ganske uinteressant parameter.
Med respekt å melde Erling...det var et merkelig utsagn fra deg.

Og min påstand er at det er relevant. , også 60-120-130

VFR800 må kjøres helt annerledes en våre større motorer, og er laga for det og har turtallet for det
Som en liten italiensk bilmotor eller tsi motoren til VW

Så en liten korrigering Erling, ikke ta det altfor personlig, for det gjelder de fleste av oss, meg inklusive

Du kan ikke holde bunndraget mot en VFR, den har bare 782 ccm, og må ta ut effekt høyere opp. Det er DYPT urettferdig å sammenligne en 2002 utvikla modell mot en 2009, og ikke minst motor mot motor da det skiller så mye.....VFR800 gir seg ikke ut for å være HYPERTOURER, men en sykkel du kan bruk til det aller meste

Jeg skjønner at du ikke liker Honda VFR modellene,de er litt sære og annerledes og du både skal ha rett og lov til det, men det jeg ikke skjønner at du leiter etter feil hele tiden, du greier ikke å la være å være subjektiv. Det er aldri pro-cons :-k , men..faktum er at den har solgt i hopetall, dekker et behov for det aller meste, og mange storkoser seg på den.

Jada jeg skjønner at dette er nettet :P :p og at vi legger på litt ekstra, og forsvarer egne valg med nebb og klør. Men andre folk har andre behov en hva vi to har, og de har andre lommebøker, og det synes jeg man skal tenke over noen ganger når man skriver :thumleft . Og det gjelder både deg og MEG

Jeg tar heller aldri lån på bikene mine, noe som begrenser utvalget. Men så er de helt mine også da :D hva andre gjør er ikke min sak, men jeg har en respekt for at andre velger annerledes en meg, sett ut i fra erfaring, smak, interesse og bruk, samt økonomi.

Det viktigste er jo at de har sykkegleden i behold...

PS...har en "råtass" av en kompis på en 2000 vfr, er ganske sikker på at han kjører fra oss straks du og jeg kjører av Autobahn :lol

PS 2

Jeg har altså fortsatt ZZR, VFR1200, K1300S på lista, liker alle 3
Og liker VFR800 fordi den er nøyaktig hva den gir seg ut for å være, en allrounder.

Men lytefri er heller ikke den, akkurat som xx
Memento mori

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Erling skrev:Fineste fargene:
Bilde

Bilde
Enig, svart er lekkert

Men på VFR blir den veldig glossy, tipper riper synes fryktelig fort..synes grå er fin på den...også synes jeg vfr blir sidrumpa med original sideveskene :P :p men kunne nok overlevd det :D
Memento mori

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjøre fra oss..ja det er jo minst 70% sjåførbetinget, så det er fullt mulig. Ser ikke bort fra at noen med en 250 kjører glatt fra meg i svinger osv også..men men :D

Joda, selvfølgelig er VFR800 en knallgo bike for noen, men jeg synes den er litt oppskrytt...ehh..kom fra meg ja :twisted
Det fins andre gode biker i den kategorien også, men..nå skal vel ikke du ha en VFR800 heller.
Jeg låner masse til mine biker, for har jeg råd, ja så vil jeg ha det jeg helst vil ha..sånn er det med den saken!

Jeg har tenkt mye på VFR1200, og rent teknisk er den på høyde med hva jeg ville ha, men jeg liker ikke utseendet. Og det gjelder stort sett alt, men fronten er verst.

Og ja, jeg kommer i å fortsette å skrive hva JEG mener, ikke pynte på ting fordi jeg skulle tråkke noen på tærne :twisted

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Erling skrev:
Og ja, jeg kommer i å fortsette å skrive hva JEG mener, ikke pynte på ting fordi jeg skulle tråkke noen på tærne :twisted
:thumleft Enig :) liker høy temperatur i sånne tråder, bare den er ærlig, og med en minimum av respekt :) + litt humor, da tar man brodden av de drøyeste utspillene

Det er da det er gøy.

Pilotavhengig ja, skal jeg love deg jeg har opplevd :-)å
Memento mori

KawaKjetil

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av KawaKjetil »

Har hatt K1300S, og tror ikke jeg kommer til å finne en sykkel på lenge som er så komplett! Kommer det en like god sykkel på markedet, så skal jeg kjøpe den.
Og så har den kraft i massevis, solid stabilt chassi osv. Rett og slett en nytelse å kjøre :prop:

VFR - der er jeg mer usikker. Aldri prøvd den, men tror den blir en sinke dersom det skal tynes på svingete vei.

Lykke til med valget :-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

Bergen skrev:Har hatt K1300S, og tror ikke jeg kommer til å finne en sykkel på lenge som er så komplett! Kommer det en like god sykkel på markedet, så skal jeg kjøpe den.
Og så har den kraft i massevis, solid stabilt chassi osv. Rett og slett en nytelse å kjøre :prop:

VFR - der er jeg mer usikker. Aldri prøvd den, men tror den blir en sinke dersom det skal tynes på svingete vei.

Lykke til med valget :-)
Jeg har ikke fått prøvd VFR1200 enda, men jeg har prøvd VFR800 både på bane og vei, og den er ikke akkurat en sinke på svingete veier, men er verken banesykkel eller hypertourer, men den takler alt på en meget tilfredstillende måte.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

VFR800 har god kåpe og en vibrasjonsfri motor, samt er en driftsstabil affære. Den svinger også greit. Dog ville jeg ikke hatt VTEC, om jeg kunne valgt.

Er det ingen her som har VFR1200 og kan si noen vettuge ord? :rop

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Erling skrev:.Er det ingen her som har VFR1200 og kan si noen vettuge ord? :rop
Vi skremmer dem vel

Men lover Erling, Greven og Vegard (Voddie) en skikkelig prøvetur hvis jeg ender opp med en VFR1200 :)

For da kan vi virkelig snakke ;)
Memento mori

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av KydeX »

Jeg har en VFR1200. Jeg har skrevet litt om den i min egen tråd her på forumet. Jeg var ihvertfall solgt i det jeg prøvde den. Min er en 2010 modell, men med 2012 software. Det er effekthullet også fjernet, så kurven er stort sett helt linjær. Den drar som fy fra ca. 3000 og hele veien opp. Den er spesifisert med 0-100 på 3 sekund. Det har jeg ikke turt å prøve da den drar sånn at en må klamre seg til styret... Den er superstabil på veien med god vindbeskyttelse. Den oppleves stort sett likt enten det går i 80 eller 180.

Den er heller ingen sinke i svingene selv om den er stor og tung. Her har Honda gjort mye bra med ergonomi. Når man først ruller i gang så føles den kvikkere og mer lettstyrt enn Yamaha FZ6'en jeg hadde før.

Lyden av den potente V4'en er bare fantastisk, spesielt med Akrapovic slipon.

Når det gjelder utseendet så er jo det subjektivt. Jeg liker den. En ting er ihvertfall sikkert, den stikker seg ut i mengden.

Jeg var i samme dilemma som trådstarter. Årsaken til at jeg falt ned på VFR1200 var hovedsakelig pga. At BMW K1300s og kawa zzr1400 lå høyere i pris og at jeg ikke hadde mulighet for prøvekjøring. Zzr falt også litt utenfor pga. At jeg helst ville ha kardang.

Så der har dere mitt syn på saken :) Etter dette innlegget tror jeg at jeg må ut i garasjen å sikle litt og drømme om våren...

Sent from my C6903 using Tapatalk

Svar