VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Jompa »

Barbarozza skrev:
Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Jepp, mye bedre enn de enorme septikrørene.
Eksosrør skal ikke stikke ut bakom hjulet
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av simpson »

Mye kan sies om Kawa, men eksos har de ikke peiling på.
ZZr 1400 er ille, men GTR 1400 tar kaka :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av JohnnyTh »

Eksosen på GTR er kun en eier som kan være glad i... Tror jeg, selv om jeg fremdeles ikke liker det. Har sett bilder av orginaleksos som er kuttet 10 cm og det er ikke fult så sinnsykt ut. Har lyst til det men litt skeptisk. Først på grunn av lovligheten og for det andre at jeg vet ikke hvor mye utslag det gjør på lyden.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

På ZZR'n må du huske på å blokke Kleen systemet når du skal bruke PcV hvis ikke får du helt gæærne afr verdier.

Ville anbefalt deg å benke sjøl med Autotune. får liksom finjustert enda mer når man har den spent opp i benk.

Skal inn med min til høsten sjøl for å få fjerna litt rusk og justere tenningsmap osv. (det gjør man i org. ecu med en boostbysmith boks).

Sykkelen din har jo toppfartsperre og den må du jo ha vekk.. kanke ha sånt :scratch

Om du er litt kort i lortfallet så er det jo gel sal som senker setehøyden noen cm å få kjøpt. så kan du jo eventuelt benytte de ekstra cm-ene til å heve stussen litt..

Haya'n danser iallefall fint om dagen, 4 nydelige mil til jobb i dag og så blir det 4 tilbake nå i kveldinga :prf
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

perhjalmar skrev:Gratulerer med ny sykkel, :prf har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.
Hei.
Fjern "secondary's", eller den såkalte sekundære spjeldrekka på innsprøytinga!

http://www.zxforums.com/forums/zx-14-fo ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Erling skrev:
perhjalmar skrev:Gratulerer med ny sykkel, :prf har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.
Hei.
Fjern "secondary's", eller den såkalte sekundære spjeldrekka på innsprøytinga!

http://www.zxforums.com/forums/zx-14-fo ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Å fjerne spjelda er litt avleggs nå som ecu'n er hacket og en kan legge inn i ecu når og ved vilken TP de skal åpne. Problemet med de er jo ikke at de er der men at de faen ikke åpner skikkelig før over 6000rpm.
Jeg hadde kosta på meg en woolich tuning boks og lagt inn verdiene i ecu. og så er det jo så mye annet arti en kan finne på der... fjerne toppfartsperre, endre tenningsmap så en får full fres på 1ste og 2dre gear osv. osv.

http://www.woolichracing.com/products/k ... oductTable" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

...oki......meeeeen er ZZR1400 bedre enn K1300S da?
:knegg

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

Tja, om jeg fikk velge mellom ny ZZR eller Ny K13 ble det lett ny ZZR.
Ikke fordi den er bedre men den er jo jævlig mye råere da..

Meen en skal ikke se bort ifra at det dukker opp en Beemer i garasjen når haya'n skal pensjoneres.

Men jeg gidder jo egentlig ikke å diskutere det med en som klarte å bytte ut en ZZR med en Triumph Åffroader :scratch
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:Tja, om jeg fikk velge mellom ny ZZR eller Ny K13 ble det lett ny ZZR.
Ikke fordi den er bedre men den er jo jævlig mye råere da..

Meen en skal ikke se bort ifra at det dukker opp en Beemer i garasjen når haya'n skal pensjoneres.

Men jeg gidder jo egentlig ikke å diskutere det med en som klarte å bytte ut en ZZR med en Triumph Åffroader :scratch
:D

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Fant denne da...leter så finner man ;)

http://www.motorcyclistonline.com/compa ... ecord.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Togmannen »

ZZR-Erling skrev:...oki......meeeeen er ZZR1400 bedre enn K1300S da?
:knegg
Tydeligvis. Konklusjonen fra artikkelen du linket til:
Ultimately, the Ninja ZX-14R comes closest to the intended target. There’s no arguing about that engine, electric smooth and ungodly powerful. It’s wrapped in modern bodywork—though all of us found the electric-green-with-flames paint a bit garish—and a stiff, sophisticated, over-the-engine monocoque frame that provides a fine perch for piling up the miles. It also offers all the technology and features that we expect from a top-line bike in 2012—including traction control—for a competitive price. If you’re searching for a modern throwback to the good old days of sport-touring when the emphasis was squarely placed on eye-widening speed with a spice of sport, Kawasaki’s Ninja ZX-14R is the best bet.
Men det visste du vel siden du linket til artikkelen?
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Togmannen skrev:
ZZR-Erling skrev:...oki......meeeeen er ZZR1400 bedre enn K1300S da?
:knegg
Tydeligvis. Konklusjonen fra artikkelen du linket til:
Ultimately, the Ninja ZX-14R comes closest to the intended target. There’s no arguing about that engine, electric smooth and ungodly powerful. It’s wrapped in modern bodywork—though all of us found the electric-green-with-flames paint a bit garish—and a stiff, sophisticated, over-the-engine monocoque frame that provides a fine perch for piling up the miles. It also offers all the technology and features that we expect from a top-line bike in 2012—including traction control—for a competitive price. If you’re searching for a modern throwback to the good old days of sport-touring when the emphasis was squarely placed on eye-widening speed with a spice of sport, Kawasaki’s Ninja ZX-14R is the best bet.
Men det visste du vel siden du linket til artikkelen?
Neida...jeg linket til det faktum at alle testerne foretrakk BMW'en.


Dessuten er jeg ikke ineteressert i "when the emphasis was squarely placed on eye-widening speed with a spice of sport, Kawasaki’s Ninja ZX-14R is the best bet."...og det er nok ingen andre heller, langs veien.
Sist redigert av ZZR-Erling den 26 apr 2014, 21:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Man kan ønske seg mye :vs men greia er at jeg er litt blakk etter innvesteringa :)

Jeg sitter på to sykler, og har null lån så vi får ta det pøh om pøh

Begge syklene har fått nye dekk, CBR har fått alt fra ny olje+filter samt kjede og drev, samt luftfilter og ny kamkjedestrammer. Ventilene er målt og funnet ok.

Så har jo brukt noen kroner på den også. Vil ikke ha på meg at jeg selger noe som ikke er i skikkelig stand. Har vel brukt 8000 kr i deler med dekk, og jammen måtte bilen ha ny dynamo også. Penga går

Steg 1 er i alle fall : nye dekk...styreforhøyere, og "velteknotter" (crashpads)
(betalt allerede)

Steg 2 blir PC5 og autotune.

Steg 3 nye potter...hvis økonomien er bra blir steg 2 og 3 slått sammen

Jeg kommer til å remappe original ECU, så butterflies åpner før. Men ikke før til vinteren, da kan jeg rote med det.
Memento mori

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza skrev:Man kan ønske seg mye :vs men greia er at jeg er litt blakk etter innvesteringa :)

Jeg sitter på to sykler, og har null lån så vi får ta det pøh om pøh

Begge syklene har fått nye dekk, CBR har fått alt fra ny olje+filter samt kjede og drev, samt luftfilter og ny kamkjedestrammer. Ventilene er målt og funnet ok.

Så har jo brukt noen kroner på den også. Vil ikke ha på meg at jeg selger noe som ikke er i skikkelig stand. Har vel brukt 8000 kr i deler med dekk, og jammen måtte bilen ha ny dynamo også. Penga går

Steg 1 er i alle fall : nye dekk...styreforhøyere, og "velteknotter" (crashpads)
(betalt allerede)

Steg 2 blir PC5 og autotune.

Steg 3 nye potter...hvis økonomien er bra blir steg 2 og 3 slått sammen

Jeg kommer til å remappe original ECU, så butterflies åpner før. Men ikke før til vinteren, da kan jeg rote med det.
Ja, det utgjør en betydelig forskjell å få opp de "restriktorspjeldene". :thumleft

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

Har du vært på toll.no og sjekka de nye aldersfradraga barbarozza?
Trur du blir positivt overraska, kompisen sparte 10' på sin 04 ZX12 når han regga heromdagen :prf
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar