hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR
VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Memento mori
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Barbarozza skrev:hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Du fyrer godt herDrGreve skrev:Jeg vet ikke hvor mange ganger verdens motorjournalister har utpekt VFR som den ultimate allrounderen som er god på alt. Den er som poteten, kan brukes på bane, gate og touring og motorkonfigurasjonen med tannhjulsdrevne kammer er bunnsolid og har ingen gjengangerfeil, bortsett fra kanskje litt krøll på ladesiden/regulatoren.
Og noen påstår at den er gammeldags og ikke noen nyvinning motormessig og noen av de som har utrykt dette er BMW-eiere. Ser man bort fra S1000RR er vel den konfigurasjonen BMW har på sine motorer snart hundre år gammel :)
I 2005 kom den her som brukes i K-serien 1200/1300:
Noe etter kom denne her som brukes i K1600:
Så har vi som du sier, S1000RR:
Den har forøvrig aktiv fjæring ++
Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Jeg leser at det er BMW eierne som er skyld i all jævelskap igjen Alltid skal de trekkes frem i solen for steiking. BMW trekkes alltid frem som et mål for det ene og det andre
Det er jo selvfølgelig fordi både BMW og de som eier dem er helt enestående
Det er jo selvfølgelig fordi både BMW og de som eier dem er helt enestående
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
He, he, det er vel få mc-motorer som går så silkemykt og uten vibrasjoner som en Honda V-4?ZZR-Erling skrev:
Den har forøvrig aktiv fjæring ++
Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
Og det tok altså BMW nesten 100 år før de skjønte at de måtte produsere en moderne motor som ikke høres ut som en Subaru....
Og S1000R er den eneste BMW lager som det går ann å hvile øynene på, men skjønner ikke tanken med å ha 2 asymetriske lykter som ser ut som det ene halvsover?
Og hvorfor legger dere alle disse bokstavene i signaturen, ICA, ABS, BSA, EPA, EPO, DSA, LTD eller hva alt er..? Er det en form for intern kode mellom BMW-eiere?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
ICA, EPO, BSA, EPA...harru drekki?DrGreve skrev:He, he, det er vel få mc-motorer som går så silkemykt og uten vibrasjoner som en Honda V-4?ZZR-Erling skrev:
Den har forøvrig aktiv fjæring ++
Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
Og det tok altså BMW nesten 100 år før de skjønte at de måtte produsere en moderne motor som ikke høres ut som en Subaru....
Og S1000R er den eneste BMW lager som det går ann å hvile øynene på, men skjønner ikke tanken med å ha 2 asymetriske lykter som ser ut som det ene halvsover?
Og hvorfor legger dere alle disse bokstavene i signaturen, ICA, ABS, BSA, EPA, EPO, DSA, LTD eller hva alt er..? Er det en form for intern kode mellom BMW-eiere?
Joda VFR800'en går fint, inntil VTEC tullet inntreffer, men den e steintung, har svake bremse og e generelt steindau.. Vi har hatt en ny her i huset, det varte 500km før kjerringa skreik, ja skreik og sa at det her vil æ ikke ha, æ vil heim :) ...den ble byttet inn i en CBR600RR..og den va jo veldig bra, det e sant
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Jeg tror jeg har supet i meg 8 bokser øl i 2013 og de 2 siste i september :)
Har ikke Honda ordnet den rykkete effekten V-tec skapte på VFR800 eller er jeg like utdatert som BMW?
Og i følge deg er VFR1200 steindau og i følge Barbarossa sine diagrammer stiller BMW K1300 i samme klasse?
Og hvis man følger trådstarter sine preferanser for i hele tatt vurdere VFR1200 så er det ikke en sykkel som river armene av seg han var ute etter, eller har jeg misforstått noe?
Har ikke Honda ordnet den rykkete effekten V-tec skapte på VFR800 eller er jeg like utdatert som BMW?
Og i følge deg er VFR1200 steindau og i følge Barbarossa sine diagrammer stiller BMW K1300 i samme klasse?
Og hvis man følger trådstarter sine preferanser for i hele tatt vurdere VFR1200 så er det ikke en sykkel som river armene av seg han var ute etter, eller har jeg misforstått noe?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Jeg mener svaret på det er ; ja, en god delDrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Nå begynner det å bli litt temp her inne
La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR
Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.
Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.
VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)
Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.
VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.
Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang.
Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge siden XX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre
La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR
Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.
Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.
VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)
Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.
VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.
Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang.
Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge siden XX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre
Sist redigert av Barbarozza den 10 des 2013, 22:21, redigert 1 gang totalt.
Memento mori
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
KJØP GUZZI
If it ain't broke, I'll break it.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Greven, jeg lover deg at VFR går bedre en XX min, og den får fæltDrGreve skrev:Jeg tror jeg har supet i meg 8 bokser øl i 2013 og de 2 siste i september :)
Har ikke Honda ordnet den rykkete effekten V-tec skapte på VFR800 eller er jeg like utdatert som BMW?
Og i følge deg er VFR1200 steindau og i følge Barbarossa sine diagrammer stiller BMW K1300 i samme klasse?
Og hvis man følger trådstarter sine preferanser for i hele tatt vurdere VFR1200 så er det ikke en sykkel som river armene av seg han var ute etter, eller har jeg misforstått noe?
Så joda den duger :) Jeg gir F i dynomålinger, det er ræva mi som skal sitte på en sånn, og mine penger som skal brukes :)
Men viste det ville bli en liten fyretråd :) Og det liker jeg
Ikke VTEC på 1200, i 2007 ble rykkinga på vtec ordna. Som allrounder er det ingen som slår den...men folk sammenligner den med R og det er feil
Memento mori
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
He, he, det der kalles å dra ting ut av kontekst som på godt norsk kalles en hersketeknikk :)Bringisen skrev:Jeg mener svaret på det er ; ja, en god delDrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
Det jeg ikke har misforstått er at boxeren til BMW er utdatert uansett hvor mange bokstaver du legger inn i signaturen. Ledlys og led blinklys finner man jo på Biltema også
Og bare sånn til opplysning, så må du bare så mye du lyster, jeg har ikke noe imot en verbal tenniskamp i mørketia
Sist redigert av DrGreve den 10 des 2013, 23:02, redigert 2 ganger totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Skal jeg noen gang bytte sykkel, så blir det mest sannsynlig en rød VFR800 eller en XX, men så var det mitt prinsipp om å aldri lånefinansiere mc-kjøp, så da blir det tidligst i 2015..Barbarozza skrev: Nå begynner det å bli litt temp her inne
La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR
Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.
Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.
VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)
Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.
VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.
Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang.
Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge siden XX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Du tok jo tydelig nok i mot , og signaturen min har virkelig truffet deg i hjertet. Du er herligDrGreve skrev:He, he, det der kalles å dra ting ut av kontekst som på godt norsk kalles en hersketeknikk :)Bringisen skrev:Jeg mener svaret på det er ; ja, en god delDrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
Det jeg ikke har misforstått er at boxeren til BMW er utdatert uansett hvor mange bokstaver du legger inn i signaturen. Ledlys og led blinklys finner man jo på Biltema også
Og bare sånn til opplysning, så må du bare så mye du lyster, jeg har ikke noe imot en verbal tenniskamp i mørketia
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Dere som kan dette med efektkurver, hvordan ser den ut på GtR1400?
ICA og EPA har jeg hørt om før. Matvarer og svensk mopedbil:)
ICA og EPA har jeg hørt om før. Matvarer og svensk mopedbil:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.