Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:Størrelsen på sideveskene på K1200S var hovedgrunnen til at det ikke ble sånn sykkel. De ble litt for små for to stk på campngtur :)
Ser poenget, men på min K1200S hadde jeg Hepco Becker på 35l. Også en mulighet.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

...ja, og de fins i 40l også.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:...ja, og de fins i 40l også.
40 L hørtes voldsomt ut :-) Tror ikke engang jeg trenger det. Men jeg måtte bytte ut den originale toppboksen med en give på 52 liter pga når jeg parkerer på flyplassen og skal legge alt kjøreutstyret i sideveskene så fikk jeg ikke plass.
Jeg synes slike originale løsninger ofte ser best ut da sideveskene ofte kommer tettere inn på sykkelen. På ZZR1100 min hadde jeg Givi sidevesker, de sto langt ut og den var følsom for vektforskjeller.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:...ja, og de fins i 40l også.
40 L hørtes voldsomt ut :-) Tror ikke engang jeg trenger det. Men jeg måtte bytte ut den originale toppboksen med en give på 52 liter pga når jeg parkerer på flyplassen og skal legge alt kjøreutstyret i sideveskene så fikk jeg ikke plass.
Jeg synes slike originale løsninger ofte ser best ut da sideveskene ofte kommer tettere inn på sykkelen. På ZZR1100 min hadde jeg Givi sidevesker, de sto langt ut og den var følsom for vektforskjeller.
Ulempen med for store kofferter er at det lett blir et rotete system. For min del er ryddighet og orden svært viktig. Jeg synes derfor at det er bedre med pakkposer og cargobagger som er riktig sortert.

For eksempel har jeg en pakkpose til teltet som ligger oppå den ene sidekofferten. Da er det lett tilgjengelig for å slå opp, noe som er det første jeg gjør når jeg kommer frem.
Deretter har jeg sovepose, liggeunderlag, hygieneartikler, lykt og noe telt-tøy i en større pakkpose på bagasjebrettet. Denne kan jeg ta inn i teltet når det er slått opp.
I en cargobag oppå andre sidekofferten har jeg kamerautstyr, lommebok, nøkler og diverse småsnacks. Lett tilgjengelig.
Alt dette kommer jeg til uten å løfte lokket på sidekoffertene. Men om jeg skal ned i koffertene kan de topp-åpnes selv med cargobag eller pakkpose festet til lokket. Trenger ikke å ta dette av for å komme ned i koffertene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Uoriginale kofferter blir fort litt ruvende. Jeg har et par store gamle Kappa, plukket av en GSX 1400. + original topbox
Litt omarbeiding av festene, så var alt i orden.
I de tre boxene har jeg plass til alt, sovepose, telt, liggeunderlag, klær, mat .... alt jeg så langt har hatt behov for.
Og en tankveske, som fungerer som "roteskuffa" i kjøkkenbenken ... alskens dritt og lort.
Jeg har til og med plass til kjøreutstyret inn i boxene.
Vekta merker jeg stort sett bare ved krypekjøring.
Men det ser ikke veldig pent ut med de store runde kulene ved siden av sykkelen.
Uten navn (640x628) (640x628).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:Uoriginale kofferter blir fort litt ruvende. Jeg har et par store gamle Kappa, plukket av en GSX 1400. + original topbox
Litt omarbeiding av festene, så var alt i orden.
I de tre boxene har jeg plass til alt, sovepose, telt, liggeunderlag, klær, mat .... alt jeg så langt har hatt behov for.
Og en tankveske, som fungerer som "roteskuffa" i kjøkkenbenken ... alskens dritt og lort.
Jeg har til og med plass til kjøreutstyret inn i boxene.
Vekta merker jeg stort sett bare ved krypekjøring.
Men det ser ikke veldig pent ut med de store runde kulene ved siden av sykkelen.
Uten navn (640x628) (640x628).jpg
Det der så ikke så ille ut. Det var mye verre på min ZZR. Men den er og veldig bred bak. En ting som er greit på GTR'en er at koffertene er litt smalere enn speilene. Så går speilene mellom så går koffertene og. Må bare ikke vingle for mye :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:...ja, og de fins i 40l også.
40 L hørtes voldsomt ut :-) Tror ikke engang jeg trenger det. Men jeg måtte bytte ut den originale toppboksen med en give på 52 liter pga når jeg parkerer på flyplassen og skal legge alt kjøreutstyret i sideveskene så fikk jeg ikke plass.
Jeg synes slike originale løsninger ofte ser best ut da sideveskene ofte kommer tettere inn på sykkelen. På ZZR1100 min hadde jeg Givi sidevesker, de sto langt ut og den var følsom for vektforskjeller.
Ulempen med for store kofferter er at det lett blir et rotete system. For min del er ryddighet og orden svært viktig. Jeg synes derfor at det er bedre med pakkposer og cargobagger som er riktig sortert.

For eksempel har jeg en pakkpose til teltet som ligger oppå den ene sidekofferten. Da er det lett tilgjengelig for å slå opp, noe som er det første jeg gjør når jeg kommer frem.
Deretter har jeg sovepose, liggeunderlag, hygieneartikler, lykt og noe telt-tøy i en større pakkpose på bagasjebrettet. Denne kan jeg ta inn i teltet når det er slått opp.
I en cargobag oppå andre sidekofferten har jeg kamerautstyr, lommebok, nøkler og diverse småsnacks. Lett tilgjengelig.
Alt dette kommer jeg til uten å løfte lokket på sidekoffertene. Men om jeg skal ned i koffertene kan de topp-åpnes selv med cargobag eller pakkpose festet til lokket. Trenger ikke å ta dette av for å komme ned i koffertene.
Jeg har lovet meg selv at jeg aldri drar på tur igjen uten at ting enten er nedlåst eller kan tas meg. Tankveske tas med, resten i toppboks og sidebokser. Ikke alle steder jeg stopper som jeg stoler på alle lokale og forbipasserende.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av sankyo »

Har du gjort noen dårlige erfaringer? I så fall hvor?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

sankyo skrev:Har du gjort noen dårlige erfaringer? I så fall hvor?
London for noen år siden. Hadde bare softbags. Når jeg kom tilbake til sykkelen så sto det en gjeng og fiklet med bagasjen. De forsvant fort nor det kom en i kjøreutstyr. Var 4-5 stk i 13-15 års alderen. Ingen ting ble stjålet, men resten av turen opp igjennom Europa så forlot jeg ikke sykkelen en eneste gang i befolkede områder.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

Det her er et enkelt spørsmål. Den beste sykkelen er den eg handler inn neste år, vilken det blir får vi sjå utover våren. Den er best heilt til eg handler ny sykkel igjen som då sjølvsagt blir den beste sykkelen.
Er ingen poeng i å prøve å diskutere fordi dere alle har feil og eg har riktig så tråden kan bere låsast og oppdaterest dåeg har fått bestemt meg ka eg vill ha.

Toven

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Toven »

Flesteparten av oss begynte vel eventyret med en slik en? Og utviklet "kjøreferdigheter" videre :knegg

Bilde


Dermed, beste sykkel :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23072
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Flesteparten av oss begynte vel eventyret med en slik en? Og utviklet "kjøreferdigheter" videre :knegg

Bilde


Dermed, beste sykkel :prf
Hehe, ja.. men allikevel trynet jeg rett som det var :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Flesteparten av oss begynte vel eventyret med en slik en? Og utviklet "kjøreferdigheter" videre :knegg

Bilde


Dermed, beste sykkel :prf
Hehe, ja.. men allikevel trynet jeg rett som det var :lol
Den originalt monterte bagasjeløsningen var det i hvert fall ikke noe å si på :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Orion »

Kanskje derfor den ble i Nitro Circus. Ser iallefall ut som de har det morsomt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=UhlNiWk2F7U&sns=em" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23072
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Flesteparten av oss begynte vel eventyret med en slik en? Og utviklet "kjøreferdigheter" videre :knegg

Bilde


Dermed, beste sykkel :prf
Hehe, ja.. men allikevel trynet jeg rett som det var :lol
Den originalt monterte bagasjeløsningen var det i hvert fall ikke noe å si på :thumleft
Er t.o.m. tipp på den! :lol

Svar