Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Barbarozza »

simpson skrev:Joda, japser er trauste, pålitelige og billige, akkurat som japsebiler. Men veldig lite nyskapende og sakker skikkelig akterut i forhold til europeiske merker.
Her biter du deg vel litt sjøl i rumpa ????? :knegg

2011ZX10R som svar på BMW, 6 kg lettere og lavere tyngdepunkt. Honda cbr1000 SC59, som ble målestokk på hvor lettkjørt de kan være, Z1000SX sykkelen som selger best i England om dagen som et konsept i en helhet
Yamaha i 2008 med crossplane, VFR1200 i 2010 med en ultrasmal V4 motor

Zx12 r og ZZr1400 med monocoque ramme i serieproduserte modeller

Særlig mht ramme og motor har de nye ting på rekke og rad

Poenget mitt nå er ikke å slå mynt på japsene, for de europeiske merkene ligger ikke på latsiden , men du bør gjøre hjemmeleksa di :knegg
Memento mori

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
simpson skrev:KRIG? :redface

Nei men du skjønner hva jeg mener?
Folk vet ofte mye mer om ett merke enn de som eier merket selv vet.
Du skal ikke velge så veldig mye annet enn japse før diskusjonen går, selv om salgstallene viser at japser ikke selger mest.
BMW er vel ynglingsmerke å disse ned ser det ut som.
Joda, japser er trauste, pålitelige og billige, akkurat som japsebiler. Men veldig lite nyskapende og sakker skikkelig akterut i forhold til europeiske merker.
Japser selger ikke mest?
Jeg regner med at når du slår sammen japsene som et begrep, så må du vel slå sammen salgstallene? :)
Og jeg regner med at du sannsynligvis har meg også i tankene når du sier at "noen" elsker å disse enkelte merker, men der har du ikke sjekket eller forstått årsaksforholdet.
Når en eller annen starter en tråd hvor han eller hun utførlig presenterer hvilke preferanser hxn har for å velge sykkel, og gud forby, skulle opplyse hva hxn velger, så etterfølges det av en strøm av kommentarer hvor de prøver etter beste evne å overføre sine egne preferanser på stakkaren med påstander om hvor dårlig valg han tar og hvor feil han tar når han ikke velger slik hxn har gjort. Disse liker jeg :erte litt, for de blir sååå snurt, spesielt BMW-eiere :lol
Jeg driter loddrett i hvilken sykkel folk kjøper..
Og hvis jeg noen gang i en eller annen tråd påstår at min sykkel er best, så vær vennlig å ringe Nordland Psykiatriske umiddelbart, men Honda sin V-4-motor er uten tvil den beste motoren :)
Hmmm, hvor begynne?
Vel, tallene for 2013 er klare og de fire japsene selger ikke mest hver for seg eller sammenlagt i 10 på topp listen http://www.bikeport.no/2013/07/05/salgs ... -er-klare/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du føler deg tydeligvis utsatt siden du forsvarer deg md en gang.
Jeg hadde absolutt alle og ingen i tankene.
Jeg vet du forsvarer Honda sin V4, men den har også en ganske tøff start, spesielt 750 motoren.
Du mener BMW gutta blir snurt? Jeg mener at kawagutta er veldig hårsåre.
Men ikke bli personlig i denne diskusjonen. Ta ballen og ikke mannen.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Barbarozza skrev:
simpson skrev:Joda, japser er trauste, pålitelige og billige, akkurat som japsebiler. Men veldig lite nyskapende og sakker skikkelig akterut i forhold til europeiske merker.
Her biter du deg vel litt sjøl i rumpa ????? :knegg

2011ZX10R som svar på BMW, 6 kg lettere og lavere tyngdepunkt. Honda cbr1000 SC59, som ble målestokk på hvor lettkjørt de kan være, Z1000SX sykkelen som selger best i England om dagen som et konsept i en helhet
Yamaha i 2008 med crossplane, VFR1200 i 2010 med en ultrasmal V4 motor

Zx12 r og ZZr1400 med monocoque ramme i serieproduserte modeller

Særlig mht ramme og motor har de nye ting på rekke og rad

Poenget mitt nå er ikke å slå mynt på japsene, for de europeiske merkene ligger ikke på latsiden , men du bør gjøre hjemmeleksa di :knegg
ZX10 er den eneste japsen som kan måle seg med europeere ang teknologi.
CBR 1000, R1 og GSXR har ikke vært med i tester de siste årene siden det er ikke er gjort forandringer eller kommet med forbedringer.
CBR har også 20-25 hk mindre enn konkurrenter, mangler masse elektronikk som bla traction Control.
Og artig du nevner crossplane, for den har faktisk både lavere effekt og moment en den siste modellen før crossplane kom. Den var så dårlig effektmessig at Yamaha droppet ut med fabrikkteam i superbike midt i sesongen og har ikke vært med siden 2008.
Det går rykter at den nye R1 skal være med i 2014, men det gjenstår å se.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Barbarozza »

Vel Simpson :roll Vi ser det vi velger å se

Kawa er på hugget ZZR1400 2013....kan ikke si den ligger etter

Desverre altfor dyr for meg men....

Crossplane viser at Yamaha tør.., og den går sjukt bra og har en hærrlig lyd

En modell har en livslengde, vi er inne en kjølig økonomisk periode, japan er hardt ramma og ikke rart om de legger vekt på å beholde og forfine modellene i noen ård1et kommer nok noen nye modeller :) Husk at liter klassen og Hypertourer er lite interessant rent økonomisk kontra alt under 500 ccm, det er der det er volum..

Ikke hold det mot innovasjonstrangen deres ;-) . Og det gjelder på biler også... :D
Sist redigert av Barbarozza den 11 des 2013, 21:11, redigert 1 gang totalt.
Memento mori

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:
DrGreve skrev:
simpson skrev:KRIG? :redface

Nei men du skjønner hva jeg mener?
Folk vet ofte mye mer om ett merke enn de som eier merket selv vet.
Du skal ikke velge så veldig mye annet enn japse før diskusjonen går, selv om salgstallene viser at japser ikke selger mest.
BMW er vel ynglingsmerke å disse ned ser det ut som.
Joda, japser er trauste, pålitelige og billige, akkurat som japsebiler. Men veldig lite nyskapende og sakker skikkelig akterut i forhold til europeiske merker.
Japser selger ikke mest?
Jeg regner med at når du slår sammen japsene som et begrep, så må du vel slå sammen salgstallene? :)
Og jeg regner med at du sannsynligvis har meg også i tankene når du sier at "noen" elsker å disse enkelte merker, men der har du ikke sjekket eller forstått årsaksforholdet.
Når en eller annen starter en tråd hvor han eller hun utførlig presenterer hvilke preferanser hxn har for å velge sykkel, og gud forby, skulle opplyse hva hxn velger, så etterfølges det av en strøm av kommentarer hvor de prøver etter beste evne å overføre sine egne preferanser på stakkaren med påstander om hvor dårlig valg han tar og hvor feil han tar når han ikke velger slik hxn har gjort. Disse liker jeg :erte litt, for de blir sååå snurt, spesielt BMW-eiere :lol
Jeg driter loddrett i hvilken sykkel folk kjøper..
Og hvis jeg noen gang i en eller annen tråd påstår at min sykkel er best, så vær vennlig å ringe Nordland Psykiatriske umiddelbart, men Honda sin V-4-motor er uten tvil den beste motoren :)
Hmmm, hvor begynne?
Vel, tallene for 2013 er klare og de fire japsene selger ikke mest hver for seg eller sammenlagt i 10 på topp listen http://www.bikeport.no/2013/07/05/salgs ... -er-klare/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du føler deg tydeligvis utsatt siden du forsvarer deg md en gang.
Jeg hadde absolutt alle og ingen i tankene.
Jeg vet du forsvarer Honda sin V4, men den har også en ganske tøff start, spesielt 750 motoren.
Du mener BMW gutta blir snurt? Jeg mener at kawagutta er veldig hårsåre.
Men ikke bli personlig i denne diskusjonen. Ta ballen og ikke mannen.
Jeg kan ikke med min beste vilje se at jeg har tatt mannen og ikke ballen i det du siterte meg på?
Når det gjelder problemene Honda hadde med sine V-4 motorer vet jeg alt om, jeg har tross alt skrudd på min i snart 15 år. Men etter at VFR kom med sin løsning av kamdrevet, først på VF1000R og senere på VFR750, så er det vel få mc-motorer som har slik driftsikkerhet som Honda V-4. Og motoren i min sykkel har sin sjarm og derfor liker jeg den, ikke for at den er best :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Neida greven, du har ikke gjort noe galt nå, bare en påminnelse da du har lett for å bli revet med :D
Men i 1988 kom Honda med en skikkelig overlegen sykkel som knuste all motstand, VFR750R
Etter det har det vært lite å virkelig heve øyenbryna etter synes nå jeg.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:Neida greven, du har ikke gjort noe galt nå, bare en påminnelse da du har lett for å bli revet med :D
Men i 1988 kom Honda med en skikkelig overlegen sykkel som knuste all motstand, VFR750R
Etter det har det vært lite å virkelig heve øyenbryna etter synes nå jeg.
Jeg mener at revolusjonen kom med VF1000R (SC16), men det kan man selvfølgelig diskutere :)
Det var i alle fall den i Rotmansfarger som fikk meg til å falle for denne motoren..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Det som slår meg er at når man skryter av en type sykkel og hvis du også har en slik selv, så slår janteloven inn for fullt.
Du må ikke "komme her og komme her" :-)å
Det er jo selvfølgelig en årsak for at enkelte ikke tåler at andre er fornøyd med noe en selv ikke har, men det får heller ligge inn til videre :popcrn
Jeg mener at du har misforstått noe vesentlig i det jeg har prøvd å få frem. For det første er vel janteloven basert på en slags "misunnelse" over at en ikke har noe en annen har. Og her må jeg arrestere deg, BMW GS er en type sykkel jeg ALDRI kommer til å bruke en krone på om jeg hadde 10 mill i banken. Hele konseptet med ADV-sykler er i mine øyne gyselig stygg og GS er den desidert styggeste av de alle med dette nebbet og en vindskjerm som blafrer i fart og i tillegg er festet i en anordning som en rørlegger mest sansynlig har konstruert. Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet. Den eneste ADV-sykkel som er noenlunde pen er Tiger, men igjen, ADV-sykkel er ikke sykkel for meg.
Og jeg takler overmåte godt og har ingenting i mot at du er fornøyd, skulle bare mangle når du har brukt såpass med grunker på en 2-hjuling.
Så til poenget, du har all rett til å mene hva du vil og å stå for det, men ikke bli overrasket over at jeg mener noe annet. Og prøver du å overføre dine meninger over på meg, så møter du kvist :)
Min "kjærlighet" til VF og V-4-motorer er ikke basert på fornuft eller økonomi, ei heller for å vise naboen hvor mye penger jeg har :lol (ref. jantelov) men rett og slett følelser, men selv jeg skjønner at det finnes mange flotte sykler på markedet. Mitt segment er touring/sportstouring, thats it.
Og jeg ser jo at kommentaren min kan virke litt krass, men håper at du skjønner at det ikke er ment slik, men gidder ikke redigere. :prop:
:thumleft Jaggu traff jeg ikke spikeren på hodet denne gangen også :lol Enda jeg ikke siterte Greven en gang :yeyeye
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Det som slår meg er at når man skryter av en type sykkel og hvis du også har en slik selv, så slår janteloven inn for fullt.
Du må ikke "komme her og komme her" :-)å
Det er jo selvfølgelig en årsak for at enkelte ikke tåler at andre er fornøyd med noe en selv ikke har, men det får heller ligge inn til videre :popcrn
Jeg mener at du har misforstått noe vesentlig i det jeg har prøvd å få frem. For det første er vel janteloven basert på en slags "misunnelse" over at en ikke har noe en annen har. Og her må jeg arrestere deg, BMW GS er en type sykkel jeg ALDRI kommer til å bruke en krone på om jeg hadde 10 mill i banken. Hele konseptet med ADV-sykler er i mine øyne gyselig stygg og GS er den desidert styggeste av de alle med dette nebbet og en vindskjerm som blafrer i fart og i tillegg er festet i en anordning som en rørlegger mest sansynlig har konstruert. Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet. Den eneste ADV-sykkel som er noenlunde pen er Tiger, men igjen, ADV-sykkel er ikke sykkel for meg.
Og jeg takler overmåte godt og har ingenting i mot at du er fornøyd, skulle bare mangle når du har brukt såpass med grunker på en 2-hjuling.
Så til poenget, du har all rett til å mene hva du vil og å stå for det, men ikke bli overrasket over at jeg mener noe annet. Og prøver du å overføre dine meninger over på meg, så møter du kvist :)
Min "kjærlighet" til VF og V-4-motorer er ikke basert på fornuft eller økonomi, ei heller for å vise naboen hvor mye penger jeg har :lol (ref. jantelov) men rett og slett følelser, men selv jeg skjønner at det finnes mange flotte sykler på markedet. Mitt segment er touring/sportstouring, thats it.
Og jeg ser jo at kommentaren min kan virke litt krass, men håper at du skjønner at det ikke er ment slik, men gidder ikke redigere. :prop:
:thumleft Jaggu traff jeg ikke spikeren på hodet denne gangen også :lol Enda jeg ikke siterte Greven en gang :yeyeye
Da håper jeg for din skyld at du ikke er snekker for her har du tydeligvis brukt en særdeles rund hammer, type kulehammer :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37954
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

DrGreve skrev:Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet.
Neida. Helt feil, selvfølgelig =; .
Guzzi'en er så pen, atte :love .
Styggpen, vil nå jeg si :knegg

Sylindre ut til sidene med fine kraftige kjøleribber er en aldri så liten leksjon i grunnleggende MC-historie.
Flott og vakkert :prf !
Enkelt og greit :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Det som slår meg er at når man skryter av en type sykkel og hvis du også har en slik selv, så slår janteloven inn for fullt.
Du må ikke "komme her og komme her" :-)å
Det er jo selvfølgelig en årsak for at enkelte ikke tåler at andre er fornøyd med noe en selv ikke har, men det får heller ligge inn til videre :popcrn
Jeg mener at du har misforstått noe vesentlig i det jeg har prøvd å få frem. For det første er vel janteloven basert på en slags "misunnelse" over at en ikke har noe en annen har. Og her må jeg arrestere deg, BMW GS er en type sykkel jeg ALDRI kommer til å bruke en krone på om jeg hadde 10 mill i banken. Hele konseptet med ADV-sykler er i mine øyne gyselig stygg og GS er den desidert styggeste av de alle med dette nebbet og en vindskjerm som blafrer i fart og i tillegg er festet i en anordning som en rørlegger mest sansynlig har konstruert. Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet. Den eneste ADV-sykkel som er noenlunde pen er Tiger, men igjen, ADV-sykkel er ikke sykkel for meg.
Og jeg takler overmåte godt og har ingenting i mot at du er fornøyd, skulle bare mangle når du har brukt såpass med grunker på en 2-hjuling.
Så til poenget, du har all rett til å mene hva du vil og å stå for det, men ikke bli overrasket over at jeg mener noe annet. Og prøver du å overføre dine meninger over på meg, så møter du kvist :)
Min "kjærlighet" til VF og V-4-motorer er ikke basert på fornuft eller økonomi, ei heller for å vise naboen hvor mye penger jeg har :lol (ref. jantelov) men rett og slett følelser, men selv jeg skjønner at det finnes mange flotte sykler på markedet. Mitt segment er touring/sportstouring, thats it.
Og jeg ser jo at kommentaren min kan virke litt krass, men håper at du skjønner at det ikke er ment slik, men gidder ikke redigere. :prop:
:thumleft Jaggu traff jeg ikke spikeren på hodet denne gangen også :lol Enda jeg ikke siterte Greven en gang :yeyeye
Da håper jeg for din skyld at du ikke er snekker for her har du tydeligvis brukt en særdeles rund hammer, type kulehammer :lol
Kan berolige deg med at jeg ikke er snekker , jeg bruker kun steikepanne :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Intruder »

For å vite hva som er den beste sykkelen,må en ha kjørt den eller bare synse ? :[-X
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

AJ skrev:
DrGreve skrev:Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet.
Neida. Helt feil, selvfølgelig =; .
Guzzi'en er så pen, atte :love .
Styggpen, vil nå jeg si :knegg

Sylindre ut til sidene med fine kraftige kjøleribber er en aldri så liten leksjon i grunnleggende MC-historie.
Flott og vakkert :prf !
Enkelt og greit :-)
Det står deg og dine meningsfeller fritt å mene det motsatte av det jeg mener. Heldigvis, for ellers hadde både Guzzi og BMW gått konken. Ikke at det har gjort noe, for meg :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37954
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

DrGreve skrev:
AJ skrev:
DrGreve skrev:Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet.

Neida. Helt feil, selvfølgelig =; .
Guzzi'en er så pen, atte :love .
Styggpen, vil nå jeg si :knegg

Sylindre ut til sidene med fine kraftige kjøleribber er en aldri så liten leksjon i grunnleggende MC-historie.
Flott og vakkert :prf !
Enkelt og greit :-)
Det står deg og dine meningsfeller fritt å mene det motsatte av det jeg mener. Heldigvis, for ellers hadde både Guzzi og BMW gått konken. Ikke at det har gjort noe, for meg :lol
Begge lever i beste velgående, dog BMW betydelig bedre enn Guzzi...
Men uansett har de holdt det gående fra hhv. 1921 (Moto Guzzi) og 1923 (BMW). Ikke verst bare det ;-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

AJ skrev:
DrGreve skrev:
AJ skrev:
DrGreve skrev:Den nest styggeste er Guzzi med sylindrene stikkende ut på siden, men uten nebbet.

Neida. Helt feil, selvfølgelig =; .
Guzzi'en er så pen, atte :love .
Styggpen, vil nå jeg si :knegg

Sylindre ut til sidene med fine kraftige kjøleribber er en aldri så liten leksjon i grunnleggende MC-historie.
Flott og vakkert :prf !
Enkelt og greit :-)
Det står deg og dine meningsfeller fritt å mene det motsatte av det jeg mener. Heldigvis, for ellers hadde både Guzzi og BMW gått konken. Ikke at det har gjort noe, for meg :lol
Begge lever i beste velgående, dog BMW betydelig bedre enn Guzzi...
Men uansett har de holdt det gående fra hhv. 1921 (Moto Guzzi) og 1923 (BMW). Ikke verst bare det ;-) .
For noen går heldigvis utviklingen framover :)
aa (650x365).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar