kvinner og menn

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
phantom
Innlegg: 82
Registrert: 13 mai 2011, 10:35
Motorsykkelen din: yamaha xvs 1100a

kvinner og menn

Legg inn av phantom »

Ble sittende å tenke på en sak her en kveld. Som innledning vil jeg si at jeg vel er en av de eldste her inne i forumet, og kansje noe gammeldags med hensyn til arbeidsfordeling i heimen. Det må være tøft å være kvinne,med de krav vi menn stiller til dem. De skal jo være både: mor, kone, elskerinne, kokke, vaskedame, ho.., osv, osv. for oss. Vi menn slipper unna med å være: far, ektemann, elsker, maler, snekker, vedhugger, rørlegger, hobbyelektriker osv, osv. Noen som har synspunkter på dette? :scratch

BikerSamen
Innlegg: 21
Registrert: 19 mai 2013, 15:56
Motorsykkelen din: ingen

Re: kvinner og menn

Legg inn av BikerSamen »

phantom skrev:Ble sittende å tenke på en sak her en kveld. Som innledning vil jeg si at jeg vel er en av de eldste her inne i forumet, og kansje noe gammeldags med hensyn til arbeidsfordeling i heimen. Det må være tøft å være kvinne,med de krav vi menn stiller til dem. De skal jo være både: mor, kone, elskerinne, kokke, vaskedame, ho.., osv, osv. for oss. Vi menn slipper unna med å være: far, ektemann, elsker, maler, snekker, vedhugger, rørlegger, hobbyelektriker osv, osv. Noen som har synspunkter på dette? :scratch
Gudskjelov! Så er ikke jeg så gammel som deg :lol :banansplit

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: kvinner og menn

Legg inn av SuperMorten »

phantom skrev:Ble sittende å tenke på en sak her en kveld. Som innledning vil jeg si at jeg vel er en av de eldste her inne i forumet, og kansje noe gammeldags med hensyn til arbeidsfordeling i heimen. Det må være tøft å være kvinne,med de krav vi menn stiller til dem. De skal jo være både: mor, kone, elskerinne, kokke, vaskedame, ho.., osv, osv. for oss. Vi menn slipper unna med å være: far, ektemann, elsker, maler, snekker, vedhugger, rørlegger, hobbyelektriker osv, osv. Noen som har synspunkter på dette? :scratch
Sånn er det her også, og det var hun som ville ha det sånn, ikke jeg... :knegg Eneste ulempen er at jeg er sjåfør også. Hun kjører ikke (Har hørt i ca 5 år at hun snart skal ta lappen), og det betyr at bare hun skal ut å kjøpe brød, må jeg kjøre.... :-)å :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: kvinner og menn

Legg inn av evike »

phantom skrev:Ble sittende å tenke på en sak her en kveld. Som innledning vil jeg si at jeg vel er en av de eldste her inne i forumet, og kansje noe gammeldags med hensyn til arbeidsfordeling i heimen. Det må være tøft å være kvinne,med de krav vi menn stiller til dem. De skal jo være både: mor, kone, elskerinne, kokke, vaskedame, ho.., osv, osv. for oss. Vi menn slipper unna med å være: far, ektemann, elsker, maler, snekker, vedhugger, rørlegger, hobbyelektriker osv, osv. Noen som har synspunkter på dette? :scratch
Ja! Og i tillegg blir det forventa at jeg skal kjøre som en mann også... (?)
For egen del er jeg fornøyd nok med at jeg har tatt A-lappen etter fylte 40 år og stort sett kommer dit jeg vil (noen ganger vil jeg ikke) og har kjørt rundt omkring i Europa hvert år på MC siden.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: kvinner og menn

Legg inn av Intruder »

Blir helt forvirra,er Anja Hammerseng Edin kvinne eller mann,hva med Per Kristian Foss... :-)å
Selv er jeg vanligvis intetkjønn,men det stikker fram en liten snurrebass av og tel...men så kjører jeg som ei kjærring...herregud... :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: kvinner og menn

Legg inn av simpson »

Intruder skrev:Blir helt forvirra,er Anja Hammerseng Edin kvinne eller mann,hva med Per Kristian Foss... :-)å
Selv er jeg vanligvis intetkjønn,men det stikker fram en liten snurrebass av og tel...men så kjører jeg som ei kjærring...herregud... :redface
Leste på ett russekort fra en pen jente: Jeg tror jeg har blitt mann for jeg har jo fått pikk!
Jaja mange måter å se det på.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: kvinner og menn

Legg inn av Intruder »

simpson skrev:
Intruder skrev:Blir helt forvirra,er Anja Hammerseng Edin kvinne eller mann,hva med Per Kristian Foss... :-)å
Selv er jeg vanligvis intetkjønn,men det stikker fram en liten snurrebass av og tel...men så kjører jeg som ei kjærring...herregud... :redface
Leste på ett russekort fra en pen jente: Jeg tror jeg har blitt mann for jeg har jo fått pikk!
Jaja mange måter å se det på.
Tja...er nok mest interessert i damer med originalutstyr som ikke er oppboret.....men de er ikke interessert i meg om de ikke er rusa og tar av trusa...

god jul...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: kvinner og menn

Legg inn av Svein2 »

Jeg prøver så godt og fornuftig det lar seg gjøre å holde på kjønnsrollene
men gikk på en smell for ett par dager siden da jeg prøvde meg på at
kjærringa skulle vaske og ordne inne til jul mens jeg skulle ut å måka snø.
Det at snøen kom som regn og var ferdigmåka mente jeg at det kunne ikke jeg noe for,
så da ble det jo egentlig ikke så mye å gjøre på meg.
Hadde det vært ferdigvasket hadde det jo blitt lite å gjøre for henne.

Dette godtok hun IKKE. :sk?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37957
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kvinner og menn

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Jeg prøver så godt og fornuftig det lar seg gjøre å holde på kjønnsrollene
men gikk på en smell for ett par dager siden da jeg prøvde meg på at
kjærringa skulle vaske og ordne inne til jul mens jeg skulle ut å måka snø.
Det at snøen kom som regn og var ferdigmåka mente jeg at det kunne ikke jeg noe for,
så da ble det jo egentlig ikke så mye å gjøre på meg.
Hadde det vært ferdigvasket hadde det jo blitt lite å gjøre for henne.

Dette godtok hun IKKE. :sk?
:-k
rart med slike ting, gitt...

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: kvinner og menn

Legg inn av Carpa »

I går lå jeg hele dagen og pleiet fyllesyken på sofaen, i dag vasker jeg hus. Det vil vel si at det bor både litt mann og litt kjerring i meg da :scratch
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar