Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:
Kmann skrev:Drit og dra !
For lite oppmerksomhet på trivielle ting som ikke så mange har interesse for...
Ja, ja... :roll
AJ skrev:
Kmann skrev:Drit og dra !
For lite oppmerksomhet på trivielle ting som ikke så mange har interesse for...
Ja, ja... :roll
Trivielle ting ?
Denne bloggen handla nesten utelukkende om mc, hverken mat, gps, kamera eller noe annet spennende.
Like godt å legge den ned.
Har selv vurdert å gjøre det samme, det er jo ganske meningsløst å skrive "dagbok" for villt fremmede folk,
Særlig om responsen til tider er lav.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av Flanker »

Hva er vitsen skriver du... Vitsen med en logg er vel å dele det du måtte ønske fra din mc hverdag med allmennheten her inne. Det forplikter ikke noen av de øvrige medlemmene til å svare, men lese gjør vi åpenbart... 8574 visninger har loggen din siden du starter i februar 2014, og det et vel ikke ille?

Min erfaring er at jo mer aktiv du selv er på forumet, jo flere tar seg bryet med å kommentere det du skriver. Å være en del av «gutteklubben grei» som har kjørt turer sammen ser også ut til å hjelpe på, noe som kan virke en smule ekskluderende for medlemmer utenom det sentrale Østlandet. Men det er samtidig helt naturlig at det blir sånn... Jeg må forøvrig prøve å bli medlem av den klubben selv, virker som svært hyggelige og åpne karer :-)

Jeg skriver i både loggen her inne og min egen blogg mest for min egen del, for å ha en historikk som andre kanskje kan få inspirasjon fra eller ha nytte av. Ikke for å få en eller annen bekreftelse. Ofte viser det seg at det jeg minst forventet kommentarer på er det som genererer flest...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av AJ »

Alvorlig talt; hvor interessant er det å kommentere montering av ekstralys?
Flott at folk beskriver hvordan dette gjøres og hvilke løsninger de kommer opp med. Men å forvente "stående ovasjoner" av noe så trivielt er vel å forvente en smule for mye?
Jompa skrev: Trivielle ting ?
Denne bloggen handla nesten utelukkende om mc, hverken mat, gps, kamera eller noe annet spennende.
Like godt å legge den ned.
Har selv vurdert å gjøre det samme, det er jo ganske meningsløst å skrive "dagbok" for villt fremmede folk,
Særlig om responsen til tider er lav.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av ojda »

Flanker skrev:
Min erfaring er at jo mer aktiv du selv er på forumet, jo flere tar seg bryet med å kommentere det du skriver. Å være en del av «gutteklubben grei» som har kjørt turer sammen ser også ut til å hjelpe på, noe som kan virke en smule ekskluderende for medlemmer utenom det sentrale Østlandet.
Nevner at en del av "Gutteklubben Grei" mer en gjerne tar sykkelen til Rosendal eller Narvik
for å kjøre tur med hyggelige likesinnede :thumleft. Kjører 10-12 mil for en kakebit ;-)
Ja, ikke er avhengig av å starte fellesturen på egen dørstokk :-)å
Om man av og til gidder lette på ræva er det ikke mye som er til hinder for å havne
i et jævelig hyggelig Mc-miljø :eh
Har selvfølgelig lettest for å slenge en melding til folk jeg har truffet,
og selvfølgelig de som tar opp temaer som intreserer MEG.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av freddy123 »

Jeg følger stort sett med på det du skriver jeg, men hsr lagt igjen lite spor da, alle vil vel helst ha litt oppmerksomhet når de har tatt seg tiden og bryet med å legge ut hva de har gjort enten det er turbilder eller om det er skruing, min erfaring er at de som er mest aktive ellers på et forum får mest respons også i trådene sine.

Men uansett bloggen min skal jeg beholde om den blir en monolog eller ikke er slltid gøy å se tilbake på syntes jeg særlig nå på vi teren mimre tilbske til turer osv.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av DrGreve »

AJ skrev:Alvorlig talt; hvor interessant er det å kommentere montering av ekstralys?
Flott at folk beskriver hvordan dette gjøres og hvilke løsninger de kommer opp med. Men å forvente "stående ovasjoner" av noe så trivielt er vel å forvente en smule for mye?
Jompa skrev: Trivielle ting ?
Denne bloggen handla nesten utelukkende om mc, hverken mat, gps, kamera eller noe annet spennende.
Like godt å legge den ned.
Har selv vurdert å gjøre det samme, det er jo ganske meningsløst å skrive "dagbok" for villt fremmede folk,
Særlig om responsen til tider er lav.
Ærlig talt, no kjenn eg at eg bi kokforbainna her.. Greit nok at trådeier/starter er skuffet over reaskjonen, eller hva han hva han måtte være skuffet over.. Greit nok at andre medlemmer svarer trådeier som en respons på utbruddet, men at forumeier kommer med slike nedlatende kommentarer er faktisk lavmål. Han er moderator og skal være objektiv og ikke kaste dritt rundt seg slik han gjør.
Dessuten, så finner jeg det langt mer interessant hvordan han kobler lys og hvordan eventuelt monterer disse, enn hva forumeieren spiser til middag.
Jeg har skrevet det før og gjentar det igjen, forumeieren fremstår gang på gang som en overlegen blei som har en slik nedlatende tone, at det faktisk er til tider er irriterende. At jeg ikke uttrykker det hele tiden er at på tross av denne bleien, så finnes det mange medlemmer og mange tråder jeg finner interessant....
Jeg gidder ikke sjekke men kan denne nedlatende tonen komme av at trådeier har meldt seg inn i det "andre" forumet? I såfall er det enda mer skremmende.
Så hvis han ikke tåler å høre min mening, så får han pinadø kaste meg ut.. Og jeg er IKKE aktiv på det "andre" forumet, bare så det er nevnt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Alf Torp
Innlegg: 89
Registrert: 25 jan 2015, 15:37
Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
Sted: Skaun

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av Alf Torp »

Nå er jeg ganske fersk her på forumet, men er jo medlem andre steder også. Det som hadde vært fint her og på andre tilsvarende interesseforum er rett og slett :thumleft eller en annen måte å gi feedback enkelt og greit uten å måtte skrive noe. En enkel knapp som gir leserne en mulighet til å fortelle at de har lest og liker et innlegg uten at de egentlig har noe eget å meddele.

Bare et forslag :)
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av Flanker »

ojda skrev:
Flanker skrev:
Min erfaring er at jo mer aktiv du selv er på forumet, jo flere tar seg bryet med å kommentere det du skriver. Å være en del av «gutteklubben grei» som har kjørt turer sammen ser også ut til å hjelpe på, noe som kan virke en smule ekskluderende for medlemmer utenom det sentrale Østlandet.
Nevner at en del av "Gutteklubben Grei" mer en gjerne tar sykkelen til Rosendal eller Narvik
for å kjøre tur med hyggelige likesinnede :thumleft. Kjører 10-12 mil for en kakebit ;-)
Ja, ikke er avhengig av å starte fellesturen på egen dørstokk :-)å
Om man av og til gidder lette på ræva er det ikke mye som er til hinder for å havne
i et jævelig hyggelig Mc-miljø :eh
Har selvfølgelig lettest for å slenge en melding til folk jeg har truffet,
og selvfølgelig de som tar opp temaer som intreserer MEG.
Det er også sant. Å bo utenfor Østlandet er ingen hindring, men en distansefaktor som kan gjøre det vanskelig for enkelte... Motivasjon er en ting, men livsfaser og andre forpliktelser kan gjøre det praktisk kronglete for en del å få til. Men sånn er det bare, og som sagt er det helt naturlig. Både at man lettere kommenterer folk man har møtt, og det faktum at flertallet av Norges befolkning bor nettopp på Østlandet - og dermed også flertallet av forumets medlemmer.

Edit: Og forslaget i posten over er meget godt! Det bør også være mulig å implementere... En rekke forum har slik funksjonalitet.
Sist redigert av Flanker den 25 jan 2015, 20:56, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av freddy123 »

Enig med deg greve i mye av det du skriver :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av AJ »

Alf Torp skrev:Nå er jeg ganske fersk her på forumet, men er jo medlem andre steder også. Det som hadde vært fint her og på andre tilsvarende interesseforum er rett og slett :thumleft eller en annen måte å gi feedback enkelt og greit uten å måtte skrive noe. En enkel knapp som gir leserne en mulighet til å fortelle at de har lest og liker et innlegg uten at de egentlig har noe eget å meddele.

Bare et forslag :)
Vi har jo nettopp smiley'en du bruker, nemlig :thumleft. Har oppfordret brukerene her inne til å bruke denne siden vi ikke har funnet noe fullgodt alternartiv.

De som setter pris på Kmanns blogg må gjerne bruke denne.
Men når han ber folk her inne "drite og dra!" så er det vel kanskje ikke så sikkert at de synes det har noe for seg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av chromecast »

DrGreve skrev: Ærlig talt, no kjenn eg at eg bi kokforbainna her.. Greit nok at trådeier/starter er skuffet over reaskjonen, eller hva han hva han måtte være skuffet over.. Greit nok at andre medlemmer svarer trådeier som en respons på utbruddet, men at forumeier kommer med slike nedlatende kommentarer er faktisk lavmål. Han er moderator og skal være objektiv og ikke kaste dritt rundt seg slik han gjør.
Ganske enig, forumeier har jaggu klart å komme med det verste jeg har sett av kommentar... Attpåtil med den rollen han har her... Hipp hurra og gratulerer.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av AJ »

Utbruddet fra DrGreve overrasker ikke. Han er alltid kjapt på banen når admin eller moderatorer her inne ytrer seg i strid med egne meninger.
Han får bare venne seg til at jeg som admin. kvitterer med samme språkbruk og meningsytringer som andre brukere her inne.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av DrGreve »

AJ skrev:
Alf Torp skrev:Nå er jeg ganske fersk her på forumet, men er jo medlem andre steder også. Det som hadde vært fint her og på andre tilsvarende interesseforum er rett og slett :thumleft eller en annen måte å gi feedback enkelt og greit uten å måtte skrive noe. En enkel knapp som gir leserne en mulighet til å fortelle at de har lest og liker et innlegg uten at de egentlig har noe eget å meddele.

Bare et forslag :)
Vi har jo nettopp smiley'en du bruker, nemlig :thumleft. Har oppfordret brukerene her inne til å bruke denne siden vi ikke har funnet noe fullgodt alternartiv.

De som setter pris på Kmanns blogg må gjerne bruke denne.
Men når han ber folk her inne "drite og dra!" så er det vel kanskje ikke så sikkert at de synes det har noe for seg...
Hva er det som får deg til å tolke utbruddet "drit og dra" var myntet på den manglende responsen?
Jeg er såpass reflekterende at jeg satt en stund og funderte over utbruddet, men tenke å vente til han selv kom med en forklaring før jeg eventuelt begynte å konkludere...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av DrGreve »

AJ skrev:Utbruddet fra DrGreve overrasker ikke. Han er alltid kjapt på banen når admin eller moderatorer her inne ytrer seg i strid med egne meninger.
Han får bare venne seg til at jeg som admin. kvitterer med samme språkbruk og meningsytringer som andre brukere her inne.
De ytringer moderatorene har fått fra meg, har utelukkende vært rettet mot deg og ingen andre. At du ikke reflekterer over disse ytringene, men angriper budbringeren er ikke noe nytt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av AJ »

DrGreve skrev: Hva er det som får deg til å tolke utbruddet "drit og dra" var myntet på den manglende responsen?
Jeg er såpass reflekterende at jeg satt en stund og funderte over utbruddet, men tenke å vente til han selv kom med en forklaring før jeg eventuelt begynte å konkludere...
Overskriften taler vel sitt rimelig klare språk?
Ingen reaksjon på montering av de nye lysene på flere timer... "Hva er vitsen, gidder ikke mer"...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst