Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kmann »

Dagen var kømmi fær det stæste MC-træffet i Grue, Hukusjøen rundt. Mætt i sikkler me både kærer og kvinnfælk kjørdde rundt i de fine Solørbigd'n i gærfint ver. Fine væger var det au. Je trur alt gjikk gæærbra. Je drog hemmat meinn dæm are skulle full ha sæ einn fæst i kveill.
Bilde

Det var pen kjøring, så jeg fikk ikke riktig temperatur på dekka i dag..... :lol
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av AJ »

Kmann skrev:Dagen var kømmi fær det stæste MC-træffet i Grue, Hukusjøen rundt. Mætt i sikkler me både kærer og kvinnfælk kjørdde rundt i de fine Solørbigd'n i gærfint ver. Fine væger var det au. Je trur alt gjikk gæærbra. Je drog hemmat meinn dæm are skulle full ha sæ einn fæst i kveill.
Herlig :D !

Kjerringa og jeg gikk på skole på Bjerkely folkehøyskole i '76/77 og husker enda godt Solørdialekta.
Sånn du skriver så er det akkurat som å høre den igjen.
Veldig bra :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kmann »

En svipptur til Drammen. En jobb skulle gjøres hos en kompis, så hva var mer naturlig enn å pakke PC'n i den ene pølsekokeren til Betty og feie avgårde. Fin tur nedover, vel 18 mil unnagjort på snaue 2 timer.... Tomtom sa noe om en snittfart på 103 km/t. Kan da umulig stemme, denne nymotens teknikken... :lol
Hjem igjen bøtta det ned rundt Oslostaden. Jeg er ikke tilhenger av å kjøre på motorvei, liker det lite, og ikke no bedre i regnvær. Men jeg kom meg hjem. Første turen med Betty i skikkelig regnvær. Dressen jeg har er bra ! :prf Kom meg hjem og var like tørr.
Men etter å ha lest litt på tråden om vindsus og tinitus http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=7708 er jeg ganske sikkerj jeg må skifte til noe bedre vindskjerm. Men det var faktisk bedre å kjøre med visiret åpent i dag, hvertfall i hastigheter rundt 80 og når det ikke regna. Så vi får se hva det blir til.
Var lite andre tohjulinger å se i dag, men de var val å spiste gryte og kake litt lenger sør :) :thumleft Så trivelig ut. Tror jeg kanskje plutselig dukker opp engang der :)
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kmann »

Da er Betty (nesten) friskmeldt etter en lang runde med bremsetrøbbel og luft i anlegget. Nå er vi back in business og godt er det. For mange mil i en RAV4 frem og tilbake til jobb sliter på en stakkars mann. PMS kan man leve med på vinteren, men i MAI med sol og topp vær er det ikke ok. Så får vi se da hva dagene bringer fremover. Jobbkjøring blir det, og sikkert ikke den korteste veien hjem. Noen sommertur er ikke planlagt så langt, men tenker litt vestover en liten runde. Og muligens Trollrally i Fyresdal... Vel time will show.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kawagutten »

Kmann skrev:Da er Betty (nesten) friskmeldt etter en lang runde med bremsetrøbbel og luft i anlegget. Nå er vi back in business og godt er det. For mange mil i en RAV4 frem og tilbake til jobb sliter på en stakkars mann. PMS kan man leve med på vinteren, men i MAI med sol og topp vær er det ikke ok. Så får vi se da hva dagene bringer fremover. Jobbkjøring blir det, og sikkert ikke den korteste veien hjem. Noen sommertur er ikke planlagt så langt, men tenker litt vestover en liten runde. Og muligens Trollrally i Fyresdal... Vel time will show.
Trollrally er verdt å få med seg og det er 50 års jubileum i år :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Sv: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kmann »

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1401562014339.jpg[/attachment]
Betty har fått en shining i dag. Var endel flekker på potta som jeg trodde var flekkrust, men Autosol gjorde susen. :)

Sent fra min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Kmann »

Fantastisk vær og føre. Dagens jobb var på Hamar så Betty og jeg la i vei ved 7-tiden i strålende sol oppover vestsida av Glomma, fine veier og ingen overraskende elger eller annet småvilt i veien. Betty malte som en kjølen katt hee vegen, Hjem igjen likeens, ble litt varmt for han oppå men ikke noe krise.
Ettermiddag og kveld gikk med i fantastisk koselig selskap. TageSK og Trygve dukket opp og vi fikk løst endel små og store verdensproblemer... hvertfall snakket om de og var skjønt enige om at det og hjalp! Trivelig aften. I morgen tidlig bærer det til Hamar igjen, enda 20 mil venter oss. Og attpå til med km-godtgjørelse :lol :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Kmann »

Litt dårligere vær i dag, regna nok da jeg dro oppover til Hamar. På vei hjem gikk det bedre, litt dusk. MEN, jeg syns Betty var litt luggete, neppe forkjøla tenkte jeg for varmen har ho. Men jeg kjørte nå videre, PLUTSELIG :-k begynte ladelampa å lyse, 6 mil igjen til jeg var hjemme, biltemabatteri (nytt i år). Mange tanker raste gjennom hodet. NAF-MC medlem, MC-huset Nydalen, hva f... skjer. osv. Husket og at jeg hadde sett på dynamoreima da jeg justerte ventiler og den var ikke helt bra, så ny reim lå i toppkufferten. Men jeg ga f.. og ga jernet, litt over fartsgrensen freste jeg hjemmover i håp om at BT batteriet holdt og at det var reima som hadde gitt opp. Litt klump i magen, men ikke har jeg vifte og ikke så mye annet som trenger strøm heller. Ned på parklys, av med varmeholker, gi jernet for å komme så langt som mulig og håpe at det var strøm nok på BT batteriet. :-)å

Joda kom meg hjem. Av med salen, målte lading 12 V..... :sk? Stoppet motoren....12V.
1. punkt. 4 stk unbrakoskruer, vippe av dekslet og der fant jeg:

Bilde

Da var det gått 7,5 min.

Løsne tre skurer plopp dynamoen faller ned i nedre stilling, på med ny reim. 10 minutter.

Vippe dynamoen opp igjen så reima strammes passe, stramme festeskruene. 13 min.

Sette på dekslet med 4 unbrakoskruer. starte opp og konstantere at den går rent og lader som den skal. 20 minutter av min dyrebare tid har gått til denne operasjonen. Ikke dårlig. ngrer ikke et sekund på at jeg har lettskrudd sykkel :thumleft

Ahhh det har kommet pakke. Stor pakke.
Pakker ut skrur på... Lekkert.

Bilde

Bilde

Lekkert, må bare prøve en tur. Det er stille og barten blaffrer nesten ikke med visiret åpent i 110 km/t.
Ahh endelig. Gleder meg til ny Hamartur i morra :prop:

Skjermen er kjøpt fra ztechnik (dvs på nett, importert uten å gå om forhandler)
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Kmann »

Hatt litt småkrøll med Betty siste uka, litt dynamoreim som tok kvelden og litt råfusking. Dette er nå fikset og damen er friskmeldt. Fikk justert og synkronisert litt bedre enn sist. Fikk ordnet litt bedre tilkobling på 40-kroners verktøyet mitt

Bilde

så ikke noe falsk luft sviver inn under måling. Nå maler hun som en katt igjen og er klar for nye mil. I morra bærer det til Hamar i finværet. Med den nye skjermen

Bilde

er det en drøm å kjøre. Nesten litt lite fartsvind som kjøler ned kroppen. Men er kvitt mye av turbulensen rundt hjelmen. Den var litt vel slitsom.
Så da regner jeg med UP-patruljen er borte i morra tidlig. Var ute med bil med ei frontlykt og en henger uten lys i kveld... de likte det ikke. Men jeg blåste 0.0 på alkotesten da. og da jeg leet på kontakta ble det lys på hengeren. Jeg ble ønsket god tur videre. Ikke noe represalier av noe slag :). Hørte forresten om en kar oppi bygda som hadde kommet med lastebil uten skilt en gang, han ble og stoppet. Men da han ble konfrontert med manglende skilt sa han: "Ja men det er da vel ikke så farlig, jeg har jo heeeelt nye kjettinger" Han fikk og kjøre hjem...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Zadnez »

Du har en kjempefin blogg. Er ingen tvil om at du elsker sykkelen din (med god grunn selvfølgelig)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Kmann »

Tilbake etter opptil flere mil i bil... :-)å
Tok en tur innpå Svullrya og hilste på den gamle K i dag :thumleft Var nesten litt koselig. Den startet og summet så fint, må få et prøveskilt og kjøre en tur en dag. Det var uvant å sitte på den igjen.

Bilde

Bilde

Har vel vurdert å selge den men.. :[-X
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Kmann »

Zadnez skrev:Du har en kjempefin blogg. Er ingen tvil om at du elsker sykkelen din (med god grunn selvfølgelig)
Og du har bytta ut GS'n med racermaskin ??? Hmm :prop:
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Intruder »

Var meninga kompisen og jeg skulle til Svullrya i dag,men ...............
Sees kanskje siden ?

:-)å :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer sommer sommeeeeeer....

Legg inn av Kmann »

Intruder skrev:Var meninga kompisen og jeg skulle til Svullrya i dag,men ...............
Sees kanskje siden ?

:-)å :prop:
Ikke umulig. I dag har jeg parkert, men kommer tid kommer rå :) :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Sommer og litt forandringer kanskje ?

Legg inn av Kmann »

Det regner ute og jeg tenker litt :scratch
Sykkelen er svart, svart syns dårlig. Koffertene er ikke veldig pene syns jeg, lurer på å lage litt andre farger som syns bedre.
Her inne er det jo så mange kloke hoder og masse kompetanse og folk som tenker så jeg hiver frem noen forslag og ønsker litt tilbakemeldinger. Jeg lurer på å bruke slik Plastic Dip, det er jo forholdsvis enkelt å fjerne og.
Bildene er bare klatta litt på i Paint... :lol

Slik er den nå:
Bilde

Bare gul toppboks på sidene og bak :

Bilde

Eller svarte sidekofferter og gul topp:

Bilde

Da er jeg spent på svar og reaksjoner... :D
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Låst