Eller forrige helg, når løpet gikk?
Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
- Domino
- Innlegg: 1067
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Min første tanke var "var det Moto GP i helga!?!?". Jeg trodde ikke det var før neste helg... Heldigvis hadde jeg rett. Men jeg skvatt et øyeblikk!
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Beklager! Det var ikke meningen å skremme dere. Jeg skal passe bedre på hva jeg skriver i framtida, så det ikke er noen som får slag før sesongen er i gang. :)
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Me too, bladde som gal i programoversikten på Altibox i håp om at kom reprise samtidig som paranoid forsøkte å unngå og se resultatet
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
For ordens skyld. Neste søndag (18. april) er det både MotoGP i Portugal og Formel 1 i Italia.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Har sett en del repriser, og det har av og til tatt litt tid før en har fått opplevelsen av at "dette har jeg sett før"...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Fort gjort.
Men husket starten veldig godt så jeg skjønte at du ikke hadde fått dette med deg live.
Var jo en like rå start av Martin i første løpet også.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Sant det. Men han kjører Ducati, og det er ikke så overraskende at de er startraske. KTM, derimot ...
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
De har fått bra fart på KTM i år, ingen tvil om det.
Men farten de har på Ducatiene er jo helt vill. Du ser hvordan de rett og slett parkerer de andre syklene på langsidene.
Men farten de har på Ducatiene er jo helt vill. Du ser hvordan de rett og slett parkerer de andre syklene på langsidene.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Synes det er veldig "rart" at de andre merkene ikke klarer å kappe innpå forspranget i fartsressurser som Ducati leverer. Det er jo ikke første året , syns faktisk det er enda råere forskjell i år...
Det er jo mye å konfigurere som ramme , kjørbarhet , og forskjellige styrker/svakheter fra bane til bane - men på farts-baner som Doha så ble det nesten komisk forskjell på rett-strekkene. Blir veldig interessant å følge på den mer tekniske berg og dal-banen i Portugal
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...
For meg ser det ut som Yamaha har fått til mye bra siden i fjor, og de har solide førere. Men, det er tidlig i sesongen, og andre baner vil sikkert gi andre resultater.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...
For meg ser det ut som Yamaha har fått til mye bra siden i fjor, og de har solide førere. Men, det er tidlig i sesongen, og andre baner vil sikkert gi andre resultater.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Var innom Portimao for noen år siden - desverre så var det minimalt med aktivitet akkurat da . men til gjengjeld så var varmen tilstedeværende og etter ei lita stund så måtte jeg bare rømme - Doha er nok varmere men den høsten så klokka bilen inn 35 gr på morran i Portimao og varmere skulle det bli. Håper på tur dit ned i september etter treffet vårt - og kanskje det kalffer med et eller annet moto GP arr i høst.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Blir spennende å se på andre baner, ja. Suzuki ser også ut til å ha god fart i svingene, kanskje enda bedre enn Yamaha i krappe svinger?cannon skrev: ↑12 apr 2021, 12:34 Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...
Kan det være sånn at Ducatien, for å takle det enorme momentet, rett og slett må settes opp på en måte som gjør den dårligere i svingene?
Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
I år har Yamaha 2 seiere med to forskjellige førere.cannon skrev: ↑12 apr 2021, 12:34 Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...
For meg ser det ut som Yamaha har fått til mye bra siden i fjor, og de har solide førere. Men, det er tidlig i sesongen, og andre baner vil sikkert gi andre resultater.
Så ja de har gjort det bra så langt.
I fjor vant Ducati merkemesterskapet.
Men du vinner ikke med den beste sykkelen, beste teamet eller beste fører alene, men vinner hvis du har alle tre.
Det er så små marginer at alt må stemme.
Mir vant VM i fjor uten en eneste seier
Men i superbike er det helt andre merker som dominerer.
Kawasaki har vært overlegne i mange år med Ducati som god nummer to. Yamaha vinner sporadisk, når en av de to dominerende merkene svikter.
BMW er jo helt akterutseilt i superbike. Men kanskje i år med ny fører, men tror egentlig ikke det kommer til å skje da sykkelen ikke har vist seg å henge med i toppen.