Ducati Panigale 899 (Nytt: hovedlykt er byttet til LED s.16)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
PaniRider87
Innlegg: 61
Registrert: 12 mai 2014, 09:15
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S ABS
Sted: Akershus

Re: Ducati Panigale 899

Legg inn av PaniRider87 »

Surt det med at du ikke har fått din sykkel idag heller.. Føler med deg og forstår at du begynner å bli forbanna. :evil

Ja jeg gleder meg enormt til D.24, men nå er der heldigvis ikke så lenge til. :prop: :prf
Men jeg fikk med en TailTidy skiltholder, Comfort seat til føre og passagerer og så fikk jeg med en GoPro 3 black edition med på kjøpet samt gratis registrering. :) Egentlig fornøyd med det.

Jeg hadde selv bestilt komplet kjøre utstyr fra Alpinestars, så det trengte jeg ikke, men skal se om jeg enten kan få gratis olje skift ved 1000KM eller en type veske. Får forresten å med en skivelås med alarm. :prf

Hva fikk du med i kjøpet?
- life is too short to be miserable -
-- one day, all you will have are memories. So : Better get some good ones! ---

PaniRider87
Innlegg: 61
Registrert: 12 mai 2014, 09:15
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S ABS
Sted: Akershus

Re: Ducati Panigale 899

Legg inn av PaniRider87 »

Ja det er lækkert med LCD display på den, men mon ikke du blir kjempe fornøyd med din uten det å. :-) for å gjøre ting bedre for deg, så har jeg hørt at 899`n skulle være noe mere snill i lave omdrejninger motsatt min som hater lave omdrejninger og trafikk.. hehe

Men kommer nu å kun til at bruke den få gange i hverdagene og så selvfølgelig i helgen og ferien.. :D

Skal forresten en tur til Tønsberg d 24, da der er treff der, så om du har lyst, så kan vi jo kjøre sammen ditt. :-)
- life is too short to be miserable -
-- one day, all you will have are memories. So : Better get some good ones! ---

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899

Legg inn av bshagen »

Ingen tvil om at den er snillere enn 1199 ja, mye snillere vil jeg tro, men har ikke prøvd 1199, så veit ikke akkurat hvor brutal den er.
Da jeg prøvde 899 så syns jeg egentlig den gikk veldig godt, det er jo 35 hk opp fra min gamle ZX6R, så kanskje ikke så rart. Egentlig så holdt det med Kawa'n, men det var litt mye giring, også vekte den ikke de følelsene i meg som det Duc'n gjorde da jeg prøvde den. Det bare er ett eller annet med Ducati, og for å sitere James May fra Top Gear, så jeg fikk en "fizzing sensation in my pants". Hehe..

Som vi snakket om på PM også, veldig godt mulig at jeg slenger meg med på treff i Tønsberg! :)

PaniRider87
Innlegg: 61
Registrert: 12 mai 2014, 09:15
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S ABS
Sted: Akershus

Re: Ducati Panigale 899

Legg inn av PaniRider87 »

Ja jeg er å helt sikker på at din har masser av krefter, sikkert å mye mer enn man trenger.. Det jeg liker med Panigale`n er å at den er så lett, hvilket gjør den utrolig morsom på kurvede veie.. OG en helt rå akselerasjon! :thumleft :D

Som du selv sier, så er der bare ikke noe der kan sammenlignes med den følelse man får av å kjøre en Duc.. Har selv hatt en Gsx-r 750 og en R1.. kule maskiner med masser av krefter, men de er bare i en helt annen liga enn en Panigale.. Min mening. :)

Å derfor jeg valgte at kjøpe en ny, for jeg vet at jeg ikke kommer til at sette den til salg igjen, men beholder den som var det barnet mitt. :P :p
- life is too short to be miserable -
-- one day, all you will have are memories. So : Better get some good ones! ---

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer enda)

Legg inn av bshagen »

Kikket faktisk en stund på GSXR750, og være nære på å kjøpe meg det, litt derfor jeg havnet på 899 også, tror på sykler som er litt "midt i mellom", og "det beste fra to verdener" ;-)

Noen som har peiling på tollpapirer osv? Sykkelen har vært i landet over to uker nå, og tollpapirene er fremdeles ikke ankommet Løvaas. Hvordan kan det ha seg? Ved bruktimport tar jo ikke sånt så lang tid?

Kontrakten er 10. mai, har jeg noen rettigheter? Hva kan jeg forlange? Prøveskilter?
Har så inderlig lyst til å sykkelen til 17. mai, det er meldt bra vær og greyer.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av thewiz »

150hk er en ganske perfekt effekt til bruk på veien. Ikke for mye, og aboslutt ikke for lite. :-)

Vel, jeg hadde nok spurt forhandler om du kunne kjørt med prøveskilta deres til papirarbeidet var i orden. Såpass burde de kunne ordne for deg som har handlet ny sykkel hos dem. Om ikke helt til papirene er i orden, ihvertfall hatt prøveskilt i et par dager.

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av bshagen »

Er det vanlig å tilby? Fordi jeg tenkte på det i sta nemlig, at det burde la seg gjøre. Har ikke kjøpt noe helt nytt før, så aner ikke hvordan prosessen er, men føler det tar lang tid når sykkelen allerede har vært i Norge i over to uker.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av SuperMorten »

bshagen skrev:Er det vanlig å tilby? Fordi jeg tenkte på det i sta nemlig, at det burde la seg gjøre. Har ikke kjøpt noe helt nytt før, så aner ikke hvordan prosessen er, men føler det tar lang tid når sykkelen allerede har vært i Norge i over to uker.
Jeg tenker at dette er jo et dilemma for forhandler også. Slik som du forklarer det er det jo et tungrodd norsk byråkrati i ekte "NAV-stil" som er skyld i dette..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av thewiz »

Du kan spørre forhandleren, i værste fall får du bare nei :prf

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av bshagen »

Skal høre med de i morra, hvis papirene enda ikke har kommet. Iflg Løvaas på tirsdag, så var de lovet papirene på onsdag, men ingen telefon.
Hvilke andre muligheter har jeg, iom at det har gått over kontraktstiden? Håper i alle fall på et lite plaster på såret av en eller annen form. Blir gretten hvis de ikke tilbyr noe når jeg har legger igjen nesten 250k i butikken deres..
Er som sagt klar over at det kanskje ikke er Løvaas sin feil, men jeg har liksom ingen andre å klage til heller..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av LordShaft »

Har de ikke papirene, så har de ikke papirene. Det er jævlig leit for begge parter, men du kan forlange å bryte kontrakten å se deg etter ny sykkel :-)

Sony Z2

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av bshagen »

Nå fikk jeg telefon fra de, og de tilbyr meg prøveskilter frem til reg. er i orden! :D

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av SuperMorten »

Så bra :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: Ingen papirer!)

Legg inn av hakhap »

bshagen skrev:Nå fikk jeg telefon fra de, og de tilbyr meg prøveskilter frem til reg. er i orden! :D

gratulerer med hyggelig 17 mai mc tider
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Sykkel på plass!)

Legg inn av bshagen »

På vei til Holmestrand så ringte de igjen. Til min store overraskelse så hadde de faktisk fått papirene, og skiltet var på plass! Så alt er i orden, og jeg er en happy camper! Ble nesten 20 mil på vidunderet før mørket kom frem. Blir nok minimum det samme i morra, FOR EN SYKKEL! :D

Bilder kommer i morra forhåpentligvis, ble for mørkt for mobkameraet nå.

Må etterstramme kjeden litt også, ble fort slapp gitt, men har ikke verktøy i leiligheten. :P :p

Svar