Bensinlekasje i kawa 900 76mod

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av Linerla »

Hei .trenger hjelp.
Har fått bensinlekasje i grenrør (T rør) som sitter mellom forgassere. Dette er gummibelagt og tres inn i hullene på forgassere som er av støpealiminium. Jeg prøvde å tre på en krympestrømpe (som elektrikkeren bruker) den passet utmerket ,men vil den holde i bensin?? Finnes det en type tape som tåler bensin? Eller noe pakningsguff? Må tette ca 0,1-0,2mm rundt gummi.
Rørene må kunne beveges,når jeg eventuelt skal ha av bensinslange.

På forhånd takk.

:scratch

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av Snikendeugle »

Hva med en plastklemme utenpå slangen?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Re: Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av Linerla »

Snikendeugle skrev:Hva med en plastklemme utenpå slangen?
Mulig jeg forklarte meg feil? Men rørene går inn i forgassere og metallet på forgasserne kan ikke klemmes.Jeg må
ha noe rundt gummien på grenrøret.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av DrGreve »

Hun mener fordelingsrørene mellom gasserne og ikke tilførselen fra tank/filter, antar jeg?
Biltema har tetningsmasse som vulkaniserer seg i friluft. Disse tåler olje og da antar jeg at dn også tåler bensin, uten at jeg kan garantere det. Jeg bruker den røde som paknings-stoff på sykler..
Er det ikke spor til o-ring på endene som skal inn i gasserne?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... rer-36194/" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Re: Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av Linerla »

DrGreve skrev:Hun mener fordelingsrørene mellom gasserne og ikke tilførselen fra tank/filter, antar jeg?
Biltema har tetningsmasse som vulkaniserer seg i friluft. Disse tåler olje og da antar jeg at dn også tåler bensin, uten at jeg kan garantere det. Jeg bruker den røde som paknings-stoff på sykler..
Er det ikke spor til o-ring på endene som skal inn i gasserne?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... rer-36194/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fra tank kommer det bensin til slanger, deretter kommer forgreningsrør (T rør) som ligger i mellom forgasserne.(i overkant av flotørdekslene. Disse er plastbelagte med forhøyninger som tetter. Disse forhøyningene er litt slitt og slipper derfor ut bensin mellom forgasserne.
O ringer skal det ikke være. Det er ikke varmt der,men de må tåle bensin.De blir som sagt vridd,når jeg skal ta av tank/slange så jeg kan antagelig ikke bruke silikon eller lignende.

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av KrankenWagen »

Du har en kjempefeit sykkel. :-) :)

Kjøp nye, du får det ikke tett. Anbefaler Z1Enterprises, selv om de er i US tar det ikke mange dagene før du har dem. De sender samme dag, senest dagen etter. :P :p
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Re: Bensinlekasje i kawa 900 76mod

Legg inn av Linerla »

KrankenWagen skrev:Du har en kjempefeit sykkel. :-) :)

Kjøp nye, du får det ikke tett. Anbefaler Z1Enterprises, selv om de er i US tar det ikke mange dagene før du har dem. De sender samme dag, senest dagen etter. :P :p
Blir nok det ja. Prøvde å finne noe på nettet i går.Men overså z1 enterprices.
takk for den.

Svar