Tips til Naken sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kimsa »

Vurderer rett og slett å selge min nyinnkjøpte GSX-F 600 til fordel for å kjøpe naken sykkel.

Årsak, Ene og alene at jeg ikke blir komfortabel med vind støyen i kombinasjon med min tinnitus. Vurderer derfor naken sykkel i stede.

Finner litt på Finn, men folk er ikke så flinke til å legge inn at de er nakne, så filteret fungerer veldig dårlig. Så da vil jeg gjerne ha noen tips til modeller.

Budsjett bilr ca 40.000kr

Drømme sykkelen per i dag er Yamaha MT-07/09

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kawagutten »

Prøv å kjør uten kåpeglasset frem til du finner en ny sykkel.

Bandit,Hornet,Monster,Zephyr,ZR7,SV650,ER6-N,Honda nighthawk,Yamaha XJ 600 N,GSX.Dette er noe av det som ligger på finn.no nå.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av JohnnyTh »

du kan kanskje og kappe ned kåpeglasset ditt slik at fartsvinden treffer deg i brystet.
Når jeg har vindskjermen i nederste stilling på min så får jeg vinden i brystet og det er mye stillere enn når den treffer hjelmen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Toven

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Toven »

Som nevnt over er jo mange alternativer. Hva type motor tenker du? Jeg forelsket meg i v-twin så det ble en sv650 på meg :-) Og jeg syntes den ser ganske bra ut sammenlignet med de andre modellene ute... :P :p

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Snikendeugle »

Om du vil ha lite vindstøy / vind på kroppen, så er vel ikke naken sykler noe særlig uansett vel?

Min sykkel er temmelig slitsom i 130+ med mindre jeg legger meg langt ned over tanken
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Toven

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Toven »

Snikendeugle skrev:Om du vil ha lite vindstøy / vind på kroppen, så er vel ikke naken sykler noe særlig uansett vel?

Min sykkel er temmelig slitsom i 130+ med mindre jeg legger meg langt ned over tanken

Ditto!
Men var vel støy over hjelmen OP var plaget med, forårsaket av vindskjerm ?

Men ja, 120 med sv'n og jeg blir slengt rundt om ikke jeg legger meg noe ned. Cruising i 100 går greit nok. Får tak i en liten flyscreen som kanskje hadde hjulpet men nokså vanskelig å få tak i, pluss utsende er bedre uten imo :P :p

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av SuperMorten »

Kimsa skrev:Vurderer rett og slett å selge min nyinnkjøpte GSX-F 600 til fordel for å kjøpe naken sykkel.

Årsak, Ene og alene at jeg ikke blir komfortabel med vind støyen i kombinasjon med min tinnitus. Vurderer derfor naken sykkel i stede.

Finner litt på Finn, men folk er ikke så flinke til å legge inn at de er nakne, så filteret fungerer veldig dårlig. Så da vil jeg gjerne ha noen tips til modeller.

Budsjett bilr ca 40.000kr

Drømme sykkelen per i dag er Yamaha MT-07/09
Her skal det være ganske støyfritt :knegg

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?price_t ... e=48312270" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kimsa »

Hehe, skal ha sykkel da, ikke buss :D

Det er den ekstra buldringa som oppstår av kåpe og kåpeglasset som er utfordringen, derrav er naken sykkel bedre.

Har akkurat kommet inn fra en 6mil tur nå, uten kåpeglass, og da er jeg mindre sliten i ørene enn etter 5km med orginal glasset.

Ørepropper og god hjelm tar alle de høye frekvensene bra, men den lavfrekvente buldringen som forplanter seg i kroppen forblir.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kawagutten »

Kimsa skrev:Hehe, skal ha sykkel da, ikke buss :D

Det er den ekstra buldringa som oppstår av kåpe og kåpeglasset som er utfordringen, derrav er naken sykkel bedre.

Har akkurat kommet inn fra en 6mil tur nå, uten kåpeglass, og da er jeg mindre sliten i ørene enn etter 5km med orginal glasset.

Ørepropper og god hjelm tar alle de høye frekvensene bra, men den lavfrekvente buldringen som forplanter seg i kroppen forblir.
Prøvekjørte du ikke sykkelen før kjøp sånn at du kunne merket turbulensen da?
Jeg var å prøvekjørte sykler på Monsterbike for litt siden og på den ene jeg kjørte var det så ille at jeg holdt på å måtte snu før jeg kom til Hanekleiva som bare er noen få km unna.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kimsa »

Når jeg prøvekjørte så hadde jeg ikke det i tankene. Og kjørte ikke lang nok tur.

Merket det jo, men viste ikke helt hva jeg skulle tenke. Jeg hadde ikke klart å kjøre sykkel på flere år pga mitt handycap, og nå ville jeg prøve. På tross av at leger og eksperter frarådet det på det sterkeste.

Er ikke alltid så lett å være ung med ett handycap som tar fra deg muligheten til å leve som andre gjevnaldrede.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kawagutten »

Kimsa skrev:Når jeg prøvekjørte så hadde jeg ikke det i tankene. Og kjørte ikke lang nok tur.

Merket det jo, men viste ikke helt hva jeg skulle tenke. Jeg hadde ikke klart å kjøre sykkel på flere år pga mitt handycap, og nå ville jeg prøve. På tross av at leger og eksperter frarådet det på det sterkeste.

Er ikke alltid så lett å være ung med ett handycap som tar fra deg muligheten til å leve som andre gjevnaldrede.
Er enig i det at alt er ikke like lett bestandig og ved neste sykkel kjøp går det bedre :-) godt gjort å komme seg ut å kjøre i det hele tatt da og her er det jo mulighet for at du kanskje kan få med deg en ved ett fremtidig kjøp hvis det trengs :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Kawagutten »

Hva har du prøvd av sykler før? skulle ha prøvd en med bredere kåpeglass og eventuelt med en ekstra flipp noe ala dette på filmen?
http://www.youtube.com/watch?v=qHqr-5HzuUA" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av norse900 »

Kimsa skrev:... På tross av at leger og eksperter frarådet det på det sterkeste.
Er ikke alltid så lett å være ung med ett handycap som tar fra deg muligheten til å leve som andre gjevnaldrede...
GO FOR IT!!!! :thumleft :thumleft :thumleft

Hvis jeg skulle hørt på ekspertene, så hadde jeg vært en passiv stuegris som ikke hadde kunnet gjøre noe som helst gøy! Mitt absolutt beste råd til deg, (og jeg er snart 1/2 100, og har hatt driten "i hodet" siden jeg var 19...) er å gjøre ALT du synes er gøy, og gi F(piiiiiiip) i lydene. Ikke gi opp letinga etter den ultimate sykkelen, -den dukker plutselig opp før du aner det :prf
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Mskrinde
Innlegg: 31
Registrert: 13 apr 2014, 11:49
Motorsykkelen din: 1998 Suzuki GSX 750 AE (Inazuma)
Sted: Skedsmo

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av Mskrinde »

Nå er jeg rimelig fersk på sykkel. Fikk lappen for et par dager siden, men kan si at den nakensykkelen jeg har, er jeg veldig fornøyd med. Sittestilling og utseende (er ca 180 høy). Den er veldig lettkjørt, og vinden treffer deg i hele overkroppen. Vil anbefale den! ;-)


Suzuki GSX750 AE (Inazuma)
Km 2014: Start 22. mai

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tips til Naken sykkel

Legg inn av tor2502 »

Kimsa skrev:Vurderer rett og slett å selge min nyinnkjøpte GSX-F 600 til fordel for å kjøpe naken sykkel.

Årsak, Ene og alene at jeg ikke blir komfortabel med vind støyen i kombinasjon med min tinnitus. Vurderer derfor naken sykkel i stede.

Finner litt på Finn, men folk er ikke så flinke til å legge inn at de er nakne, så filteret fungerer veldig dårlig. Så da vil jeg gjerne ha noen tips til modeller.

Budsjett bilr ca 40.000kr

Drømme sykkelen per i dag er Yamaha MT-07/09
Naken sykkel er bare helt rått, så fremt man ikke skal kjøre forferdelig fort (langt, langt over tillatte farts-grenser)
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar