Cutless sin blogg
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Nei det var ikke mye å utsette på den baken der nei :) et nytt skiltippheng så er jo veldig mye gjort som vanlig ... Nei den nye monstern var lekker 2016 så kanskje mc siden får monsterbølgen og ikke "traktor-Magda" pensjonist bølgen :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Æsj, tror du at de priser seg så høyt? Da snakker vi jo fort 300k! 1200s koster jo 211k. Og en superduke 230k ca. Håper de legger seg mellom der et sted.Andreas skrev:Løp å kjøp! Blir spennende å se prisen.. Den blir nok noen hakk dyrere en Diavel Carbon også regner jeg med.
Men jeg likte dette! De har endret ting som jeg også ikke liker med M1200: de dråga av noen forvilerbraketter og at den med baksetedekselet, ble alt for brei og segen i rævva. Nå med høyere, smalere hekk og bredere dekk (200/55-17) så begynner det å ligne noe
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Liker!!!!!!
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23090
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Monster 1200R ser jeg den heter og jeg synes jeg skimter Øhlins dempere etc. Jeg savner tekniske data her, men tipper en oppstylet og påkostet R- versjon vil nærme seg 250.000,- men man får sikkert en rimeligere utgave muligens til en mer spiselig sum?
Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?
Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Fyyy så rå de syklene er!! Monster blir UTEN tvil høyr prioritert når jeg skal ha tung sykkel. Ingen som lager så fine sykler med såpass rå lyd, rett og slett forelska
Sent from my D6503 using Tapatalk
Sent from my D6503 using Tapatalk
Re: Cutless sin Hyperblogg!
http://m.ducati.com/bikes/monster/1200_ ... ch_spec.do" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Monster 1200R ser jeg den heter og jeg synes jeg skimter Øhlins dempere etc. Jeg savner tekniske data her, men tipper en oppstylet og påkostet R- versjon vil nærme seg 250.000,- men man får sikkert en rimeligere utgave muligens til en mer spiselig sum?
Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?
Sent from my D6503 using Tapatalk
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23090
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Ohh... Jeg tipper prisen kommer til å ligge på rundt 240-250.000,- med øhlins dempere og litt snacks (termingnoni)
Noe dyrere enn det kan dem ikke legge seg mener jeg...
Noe dyrere enn det kan dem ikke legge seg mener jeg...
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Lekre tall på en lekker italiener (180kg og 160hk) det blir nok ikke tilsvarende tall på den nye "engelskmannen" fra Hinckley.
Blir spennende å se hva de kommer med, men vi får kanskje noen flere glimt fram mot Eicma-messen.
Blir spennende å se hva de kommer med, men vi får kanskje noen flere glimt fram mot Eicma-messen.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23090
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc. samt at det jo er en ny modell og alt det der, så tipper jeg nok at den kommer til å koste rundt 240.000,- Kanskje mer hvis det er meningen at dette skal bli de nye "StreetFighter". Tøff sykkel på mange måter, men hvis viser seg at mine antagelser angående pris er riktig så tror jeg ikke dette blir noe å vurdere for min del vertfall. Den må legge seg i pris litt under eller på linje med SuperDuke 1290R hvis den i det hele tatt skal vurderes.
Men tøff... det er den helt klart!
Men tøff... det er den helt klart!
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.
Vel, i det minste før Scrambler
Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.
Vel, i det minste før Scrambler
Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23090
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Haha... jeg er i utgangspunktet LITT enig med deg med tanke på det første utsagnet. Men at Monsteren ser bra ut skal ingen ta fra den.Tommas skrev:Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.
Vel, i det minste før Scrambler
Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.
Aner en liten overdrivelse her (en morsom en sådan) men ja, Monster er og blir "entry level" Ducati'en. Men med 1200R sine 160HK'er og ca. 140NM så blir dte vel feil å kalle den en "entry level" sykkel. Men jeg ser hvor du vil hen...
Faller denne Monsteren ned i 200.000,- kroners klassen (noe jeg tviler sterkt på) så er dette en absolutt kandidat som kanskje bør prøves ut. 240.000,- synes jeg blir for mye å betale for noe slikt. Spesielt med tanke på at man får en SuperDuke 1290R til rundt 220.000,- som allerede har vunnet flere tester.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Tipper ca 230 jeg, er jo tross alt en italiener
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
+ Marchesini smidde felger fra 1199R og euro4 godkjenning.Cutless skrev:Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)
Tradisjonelt sett når Ducati setter en R i slutten av navnet, så innebærer det edlere innmat i motor (titanråder, lettere stempel og veiv osv) og lettere/stivere motorblokk. Jeg trodde først kanskje det ble slik på M1200R også, men står ingenting om det.. Da blir jo naturligvis prisen lavere enn hva jeg først trodde
Forhandlerne skal på salgsmøte på Sardinia 18.okt. Etter det så får vi vell vite litt mer om prisene for 2016
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Jepp. Men Ducati justerer vel prisene rundt nyttår i forhold til valutakursen, så har en mistanke om at alle modellene blir en del dyrere i 2016. Positivt for meg som har Ducati modell fra 2015, men vinninga går vel fort opp i spinninga