Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

Nei det var ikke mye å utsette på den baken der nei :) et nytt skiltippheng så er jo veldig mye gjort ;) som vanlig ... Nei den nye monstern var lekker ;) 2016 så kanskje mc siden får monsterbølgen og ikke "traktor-Magda" pensjonist bølgen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Andreas skrev:Løp å kjøp! Blir spennende å se prisen.. Den blir nok noen hakk dyrere en Diavel Carbon også regner jeg med.

Men jeg likte dette! De har endret ting som jeg også ikke liker med M1200: de dråga av noen forvilerbraketter og at den med baksetedekselet, ble alt for brei og segen i rævva. Nå med høyere, smalere hekk og bredere dekk (200/55-17) så begynner det å ligne noe :prop:
Æsj, tror du at de priser seg så høyt? Da snakker vi jo fort 300k! 1200s koster jo 211k. Og en superduke 230k ca. Håper de legger seg mellom der et sted.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av JK95 »

Liker!!!!!! :yeyeye :yeyeye

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23090
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Monster 1200R ser jeg den heter og jeg synes jeg skimter Øhlins dempere etc. Jeg savner tekniske data her, men tipper en oppstylet og påkostet R- versjon vil nærme seg 250.000,- men man får sikkert en rimeligere utgave muligens til en mer spiselig sum?

Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Trondgv »

Fyyy så rå de syklene er!! Monster blir UTEN tvil høyr prioritert når jeg skal ha tung sykkel. Ingen som lager så fine sykler med såpass rå lyd, rett og slett forelska

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev:Monster 1200R ser jeg den heter og jeg synes jeg skimter Øhlins dempere etc. Jeg savner tekniske data her, men tipper en oppstylet og påkostet R- versjon vil nærme seg 250.000,- men man får sikkert en rimeligere utgave muligens til en mer spiselig sum?

Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?
http://m.ducati.com/bikes/monster/1200_ ... ch_spec.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my D6503 using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23090
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Ohh... Jeg tipper prisen kommer til å ligge på rundt 240-250.000,- med øhlins dempere og litt snacks (termingnoni)

Noe dyrere enn det kan dem ikke legge seg mener jeg...

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Olav K »

Lekre tall på en lekker italiener (180kg og 160hk) :yeyeye :thumleft det blir nok ikke tilsvarende tall på den nye "engelskmannen" fra Hinckley.
Blir spennende å se hva de kommer med, men vi får kanskje noen flere glimt fram mot Eicma-messen. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23090
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc. samt at det jo er en ny modell og alt det der, så tipper jeg nok at den kommer til å koste rundt 240.000,- Kanskje mer hvis det er meningen at dette skal bli de nye "StreetFighter". Tøff sykkel på mange måter, men hvis viser seg at mine antagelser angående pris er riktig så tror jeg ikke dette blir noe å vurdere for min del vertfall. Den må legge seg i pris litt under eller på linje med SuperDuke 1290R hvis den i det hele tatt skal vurderes.

Men tøff... det er den helt klart! :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.

Vel, i det minste før Scrambler :lol

Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23090
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.

Vel, i det minste før Scrambler :lol

Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.
Haha... jeg er i utgangspunktet LITT enig med deg med tanke på det første utsagnet. Men at Monsteren ser bra ut skal ingen ta fra den.

Aner en liten overdrivelse her (en morsom en sådan) men ja, Monster er og blir "entry level" Ducati'en. Men med 1200R sine 160HK'er og ca. 140NM så blir dte vel feil å kalle den en "entry level" sykkel. Men jeg ser hvor du vil hen... :knegg

Faller denne Monsteren ned i 200.000,- kroners klassen (noe jeg tviler sterkt på) så er dette en absolutt kandidat som kanskje bør prøves ut. 240.000,- synes jeg blir for mye å betale for noe slikt. Spesielt med tanke på at man får en SuperDuke 1290R til rundt 220.000,- som allerede har vunnet flere tester.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:

- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av JK95 »

Tipper ca 230 jeg, er jo tross alt en italiener :yeyeye

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Andreas »

Cutless skrev:
Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:

- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)
+ Marchesini smidde felger fra 1199R og euro4 godkjenning.

Tradisjonelt sett når Ducati setter en R i slutten av navnet, så innebærer det edlere innmat i motor (titanråder, lettere stempel og veiv osv) og lettere/stivere motorblokk. Jeg trodde først kanskje det ble slik på M1200R også, men står ingenting om det.. Da blir jo naturligvis prisen lavere enn hva jeg først trodde :-k

Forhandlerne skal på salgsmøte på Sardinia 18.okt. Etter det så får vi vell vite litt mer om prisene for 2016 :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Jepp. Men Ducati justerer vel prisene rundt nyttår i forhold til valutakursen, så har en mistanke om at alle modellene blir en del dyrere i 2016. Positivt for meg som har Ducati modell fra 2015, men vinninga går vel fort opp i spinninga :sk?

Svar