Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22979
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:så prøver man jo alltid den enkle utveien først :thumleft
Tror ikke en får igjen på garanti for slik slitasje :lol :lol :lol
Hadde vel vert i overkant frekt å spurt om det ja :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Det værste er at Eker trolig hadde tatt meg på alvor og muligens gjort noe med det også - men jeg vil spare "bonus poengene" mine til evt. andre ting :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22979
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Det værste er at Eker trolig hadde tatt meg på alvor og muligens gjort noe med det også - men jeg vil spare "bonus poengene" mine til evt. andre ting :P :p
Ikke noe dumt trekk det Cutless. Vertfall ikke nå som du har fått en bekymring mindre :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Tusen takk igjen Bjerknes, det ble Skikkelig bra :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22979
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Tusen takk igjen Bjerknes, det ble Skikkelig bra :)
Det var så lite. Du gjorde jo jobben selv. Jeg hadde bare de rette produktene :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Innholdsrik dag på Hyper'n

Klutsjdeksel beskyttelsen kom (allerede) i dag. Jeg var forberedt på 2-3 ukers venting med tanke på at Ducabike er veldig spesialiserte/små - men så feil kan man ta.

Bilde

Siden jeg har en typisk tendens til å fu*ke til ett eller annet når jeg er litt ivrig, så tok jeg meg god tid. Tok ut en bolt først for å se på lengde etc. Panikken var et faktum. Lengden på bolten jeg hadde tatt av og den bolten jeg målte som fulgte med settet var ikke i nærheten av like lange. Etter omlag 25 min med fundering, så sjekker jeg igjen - og da var de like lange. Det viste seg at den ene av de 4 boltene var lengre enn de andre 3. Jeg klarte selvfølgelig å måle med den lange :sorry Lettet som jeg var fikk jeg satt på plass beskyttelsen, tok meg god tid og sørget for at alt var stramt og fint - men ikke for stramt (siste jeg vil er å ødlegge gjengene inn i motorblokka!

Her er resultatet:

Bilde

Bilde

Legg merke til hvor svart og blankt det er bak den, takket være Bjerknez sin poleringsmaskin. Og pga beskyttelsen så vil klutsjdekselet holde seg svart og blankt :) Veldig fornøyd med hvordan det ble seende ut også. Den stjeler ikke for mye oppmerksomhet når man ser på sykkelen.

Jeg benyttet også anledningen til å veie sykkelen når jeg var i nærheten av trafikkstasjonen. 190 kg uten fører, og 290 kg med fører i fult utstyr.

Bilde


Deretter fikk jeg kjørt meg en 10-mils lang tur. Lå bak en bil et lite stykke, og plutselig kjørte han ut i grøfta med høyre bakhjul i 90 km i timen, traff en dump og bakhjulet spratt opp og var 20-30 cm over bakken - en stor støvsky, og rompa på bilen vingla greit. Et spesielt syn.

Like før jeg kom hjem fikk jeg testa (ufrivillig) DTC systemet. Kom i ca 40 km/t i en rundkjøring hvor jeg skulle rett frem. Det lå en sandhaug ca 10 cm i bredden og 50 cm lang (tykt lag) som jeg så, men ikke rakk å gjøre noe før det kjentes ut som jeg fikk 2-hjulsskrens - DTC lampa blinka 1 eller 2 ganger, og jeg fortsatte videre - uten å ha rukket å gjort noe annet enn å tenke at det var da ikke så ille. Det var ingen brå rykninger hverken når skrensen startet eller ble avsluttet. Det var nesten behagelig. Noterer meg at veiene ikke er rengjort enda, og kjører litt mer forsiktig i rundkjøringer fremmover :mk

Når jeg endelig kom hjem så lå det et brev fra Ducati i postkassen, og jaggu har de sendt meg et medlemskort med rammenr, type sykkel, medlemsnr etc.

Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Tobben84 »

Looking good :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk, var deilig å få på den beskyttelsen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22979
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Dette så jo veldig bra ut Cutless :thumleft

Så desverre meldingen din alt for sent i dag. Var på besøk hos en bekjent og mobilen lå av alle steder i tankvesken.

Jeg satt der til det ble mørkt og glemte helt av at det var iridium visiret som var medbrakt. Ble ganske spesielt å kjøre hjem med visiret åpent. Heldigvis så var det ikke veldig kaldt og ikke var det langt heller så gikk bra. :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk ! Virker som om det er bra kvalitet.

Ja, kan være spennende det :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Det ble brukt en halvtime ute i regnet i dag for å justere frispill i bak-bremsen. Det gikk fra å være 1,5 cm vandring til 1,5 mm. Jeg fikk dessverre ikke tatt en prøvetur på grunn av regnet, så jeg tenkte jeg istedet å spørre hvordan dere bruker bak-bremsen på tohjulingen deres?

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av sankyo »

Cutless skrev:Det ble brukt en halvtime ute i regnet i dag for å justere frispill i bak-bremsen. Det gikk fra å være 1,5 cm vandring til 1,5 mm. Jeg fikk dessverre ikke tatt en prøvetur på grunn av regnet, så jeg tenkte jeg istedet å spørre hvordan dere bruker bak-bremsen på tohjulingen deres?
Svært sjeldent. Og enda mindre etter førerutviklingskurset på Vålerbanen.

Sent fra min Nexus 9 via Tapatalk
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Hva lærte du på førerutviklingskurset på Vålerbanen som gjorde at du nå bruker bakbremsen enda mindre?

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av detvarvondtdet »

Bruker bakbrems stort sett bare når jeg står stille. Lyskryss i bakke/bakkestart. Bruker også bakbrems noe ved krypkjøring.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Er det ikke bedre å venne seg til å bruke den ved hard nedbremsing også, for å få kortest mulig bremselengde?

Svar