Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22942
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Haha :lol
Vel... jeg har sagt det før og jeg sier det igjen... jeg liker ideen din og forstår hvorfor du tenker litt som du gjør :thumleft

Jeg har jo eid en jernhest selv, så trangsynt kan jeg ikke si at jeg er :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Jeg synes bare de er tøffe, og jeg liker tanken om å cruise. Men etter å ha hatt Diavel på lån en uke så vet jeg jo at det ikke er helt klaff. Måtte i såfall blitt sykkel nr 2 :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22942
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Alt går sagtere med cruiser. alt du er vant til av nedlegg, wheelies, heftige gasspådrag etc. og endre modus helt. Jeg kunne lett funnet på noe slikt sprell selv jeg...igjen, men da MÅTTE jeg ha en med ryggstøtte og som ikke så ut som en Goldwing. Da blir nok fort mulighetene ganske amputerte :-)å

Hvis det viser seg at kjærringa omsider kommer til å ta lappen så kommer nok hun til å kjøpe seg en liten cruiser og da kan jeg jo evt. låne den. Men det blir nok ikke noe så fancy som Victory eller Indian etc. Vi snakker Honda Shadow her :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

Det er mange fine cruisere, men til felleskjøring med medlemmer herifra så er det slitsomt med cruiser :)

Men på tur alene går det fint :), men er du vandt med ducati og effekten dens så vil nok alle cruisere stort sett føltes stort tungt uhåndterbart og bælete, samtidig slappe .

Men er enig i at det er mange kule cruisere der ute :) fordelen med cruiser er vel at det er lettere og kose seg og holde fartsgrensene en med annen redskap, men helt ærlig jeg ser ikke for meg deg på noen cruiser :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Fint resonnert av både Bjerknez og freddy123, men jeg ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke ser for deg meg på cruiser freddy :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22942
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Det er mange fine cruisere, men til felleskjøring med medlemmer herifra så er det slitsomt med cruiser :)

Men på tur alene går det fint :), men er du vandt med ducati og effekten dens så vil nok alle cruisere stort sett føltes stort tungt uhåndterbart og bælete, samtidig slappe .

Men er enig i at det er mange kule cruisere der ute :) fordelen med cruiser er vel at det er lettere og kose seg og holde fartsgrensene en med annen redskap, men helt ærlig jeg ser ikke for meg deg på noen cruiser :)
Ja, cruisere føles stort sett helt annerledes og det er nettopp derfor en cruiser kan være løsningen på den perfekte ferieturen for noen. Man blir ikke fristet til å dragrace, men gidder ikke å tenke på heftige nedlegg etc. Man er i et helt annet modus med en slik sykkel og jeg husker selv følelsen og mange av turene jeg hadde savner jeg ennå.

Men husk på en ting freddy123. ALLE cruisere er ikke "slappe" og treige. Jeg holdt faktisk fint følge med Cutless sin GSX650F på rettstrekket med min 1300 cruiser. Man får sikkert også langt råere cruisere enn den jeg hadde som sikkert har moment nok til å spinne på bar asfalt ved en lite glipp på clutchen. Dessuten så har man en fantastisk lyd i disse syklene også.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av mortenolb »

Uten at jeg skal pårope meg noen stor erfaring, så er det vel litt forskjell fra cruiser til "cruiser" også. Da jeg prøvde Bjerknez sin, så var det bare plagsomt å måtte tenke på svinger og lav fart og i det hele tatt. Den dro godt, men det var vel det eneste som var brukbart med den etter min mening.
Har også prøvd en Kawasaki Vulcan, og det var hakket morsommere. Kunne svinge litt mer, og den synes jeg var lettstyrt og i det hele tatt. Fortsatt ikke noe jeg ville hatt, dog.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22942
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Hvis jeg MÅTTE bytte til cruiser i dag så hadde jeg kjørt V-Rod'en til tor2502. Eller vertfall en V-Rod. Det er så nærme cruiser man kommer uten å ta bort alt for mye av den morsomme biten. Dessuten så er lyden i Tor sin V-Rod så fantastisk og hinnsides at alle andre sykler høres ut som symaskiner eller billige påhengsmotorer.

Men disse V-Rod'ene er dyre desverre og spesielt hvis man skal ha en litt påkostet en... :-)å

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av JK95 »

Uten annen erfaring enn den fra kjøreskolens Honda Shadow 125 fra neon år tilbake vil jeg si at for meg er nok powercruiser ala ny V-Max eller Diavel de eneste jeg kunne tenkt meg :twisted :prop:

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

skjer det no her om dagen :-k vært stille en stund nå syntes jeg :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Hyggelig at du tenker på Hyper'n!

Det er veldig lite nytt her i gården. Kan dele det at Hyper'n fungerer utmerket til mer urban pendling. Jeg har også kjøpt meg kevlar jeans i den anledning som gjør alt så latterlig mye mer praktisk (tips hvis andre vurderer: tilbud hos bullfighter). De har en kevlar jeans som er dekt med kevlar over alt sammenlignet med andre som bare dekker på knær og andre utsatte områder. Anbefales.

Litt mer juicy: Jeg er veldig nysgjerrig på den nye versjonen av Speed Triple som blir lansert nå i høst. Jeg er klar over at rammen etc. forblir det samme. Men hvis de treffer på designet og pris så skal den vurderes til neste år :)

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Olav K »

Cutless skrev:Hyggelig at du tenker på Hyper'n!

Det er veldig lite nytt her i gården. Kan dele det at Hyper'n fungerer utmerket til mer urban pendling. Jeg har også kjøpt meg kevlar jeans i den anledning som gjør alt så latterlig mye mer praktisk (tips hvis andre vurderer: tilbud hos bullfighter). De har en kevlar jeans som er dekt med kevlar over alt sammenlignet med andre som bare dekker på knær og andre utsatte områder. Anbefales.

Litt mer juicy: Jeg er veldig nysgjerrig på den nye versjonen av Speed Triple som blir lansert nå i høst. Jeg er klar over at rammen etc. forblir det samme. Men hvis de treffer på designet og pris så skal den vurderes til neste år :)

Bilde
Ny Speed Triple.... :thumleft Voksen tenking :knegg
Selv om jeg er en stooor fanboy av denne sykkelen (surprise) så er jeg ikke overoptimistisk mtp den nye modellen. :sorry
Det "forventes" en pris som er høyere enn den som er idag. Designmessig er det ikke de helt store endringene, er vel "ram air" inntaket i fronten som er det mest iøynefallende, sammen med ny eksos. (Jævla miljø-krav :evil ) Kun en marginal effektøkning er ventet, fra 133/135 til 140ish
Elektronikk- ride by wire, med tre ulike modes på standard Speed Triple, og fem på Speed Triple R. Kanskje den får cruise controll?
Showa dempere på standard-utgaven og full Øhlins på R (som idag)
Begge utgavene får de sinnsvakt gode Brembo bremsene.
Om den nye R utgaven igjen får ekstra lette hjul (som f.eks smidde PVM felger, slik jeg har på min 13 mod) vet vi ikke. På 14 og 15 modellene har Triumph kun utstyrt Speed'n med vanlige felger.. Men det er jo en glimrende anledning til å skaffe seg noen lekre OZ Racing felger :thumleft
Men uansett, det er en deilig sykkel med tonnevis av kjøreglede, og jeg TROR du skal leite lenge etter en mer komfortabel streetfighter.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Ja, blir spennende å se hva de går for angående felger etc. Jeg har ihvertfall hørt at Speed'n er også veldig komfortabel om du er lang.

Blir uansett spennende å se hva de kommer med, virker som om Triumph har gjort mye riktig i det siste :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Olav K »

Cutless skrev:Ja, blir spennende å se hva de går for angående felger etc. Jeg har ihvertfall hørt at Speed'n er også veldig komfortabel om du er lang.

Blir uansett spennende å se hva de kommer med, virker som om Triumph har gjort mye riktig i det siste :)
Nå er Triumph det neste mest solgte europeiske merket, og med en helt sinnsvak økning spesielt i USA... så joda, de treffer bra, spesielt men Tiger 800serien sin.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Monstr »

Er jo ganske bra "schwung" over navnet Triumph også da! ;-)

Svar