Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av mortenolb »

Opplagt beste valget fordi det ser bedre ut, i våre øyne. Jeg er forsåvidt enig i at Ducati skal være "rødt", men jeg hadde antageligvis også kjøpt en svart Ducati fordi jeg synes det på noen av dem ser bra ut. Spesielt hyper'n!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!

Legg inn av Bjerknez »

Hvorfor er dette opplagt det beste valget? Er du over gjennomsnittet opptatt av å holde sykkelen ren og pen.... Gjerne en liten posør tøs.... Så vet du at svart er den fargen dritt er synligst på og må vaskes mest :thumleft

Note 4
Rett og slett for at det ser best ut i mine øyne. Skulle jeg noen gang vinne i lotto samt være så dum og brenne pengene på en ferarri, så hadde denne også blitt svart.

Jeg er vertfall sjeleglad for at jeg valgte svart matt Triumph. Ja, det blir fort merker etc. Men det ser uansett best ut, i mine øyne og det er det som er viktig :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Cutless »

Tror nok de fleste forbinder Ducati med rødfargen, men var et lett valg for min del når jeg fikk se bilder av begge syklene :twisted

Skal vurdere å lage tråd på Detailersclub eller lignende, men skal ihvertfall fortsette å gjøre research på matt lakk behandling. Det at det kreves litt mer for å holde lakken fin gjør meg ingenting, ser på det som en finfin utfordring. Skriver gjerne om erfaringene når de kommer ila neste år.

Angående det med rengjøring av ny sykkel så har jeg gjort meg noen erfaringer der allerede - som freddy123 sier så likte jeg å holde Suzukien blank å fin. Men denne gangen har jeg tenkt å redusere frekvensen på vaskene, og istedet ta meg ekstra god tid når jeg gjør det. Feks: Typisk at sykkelen er litt skitten like før man skal treffe noen andre eller lignende. Da blir det en rask kattevask for å få den til å se 100% igjen, men da blir det fort vaskeriper etc. I motsatt spekter så ser jeg på andre MC-forumer at de veldig sjeldent vasker med vann ++, de tar våtservieter (grøss) eller lignende og "wiper" sykkelen raskt ned. Hva gjør dere?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av freddy123 »

Jeg skummer ned sykkelen så spyle reint med vann så håndvask så tørk, dette funker greit syntes da jeg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av LordShaft »

Freddy, bare et spm... Har du matt lakk på sykkelen din?

Har en bekjent her i Bergen som har en HD som er matt svart... Der ser du tydelig kvite renninger eller hvordan jeg skal forklare det, nesten som falming eller lignende.... Ikke noe pent. Dog kjenner jeg ikke til vaskerutnine hans

Note 4

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Zadnez »

sinnsykt vakker sykkel Cutless.... flotteste nakensykkelen uten tvil :thumleft svart er også kult
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Cutless »

Zadnez skrev:sinnsykt vakker sykkel Cutless.... flotteste nakensykkelen uten tvil :thumleft svart er også kult
God morgen og tusen takk Zadnez! Jeg håper vi får tatt en liten kjøretur neste år også :D

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av freddy123 »

LordShaft skrev:Freddy, bare et spm... Har du matt lakk på sykkelen din?

Har en bekjent her i Bergen som har en HD som er matt svart... Der ser du tydelig kvite renninger eller hvordan jeg skal forklare det, nesten som falming eller lignende.... Ikke noe pent. Dog kjenner jeg ikke til vaskerutnine hans

Note 4
Jada jeg har matt svart lakk, men jeg får en fin finish når jeg har tørket sykkelen også, visst jeg ikke tørker så hender deg jeg går slike waterspots etter der dråpene har ligget.

Har han du kjenner lakka sykkelen sin selv så er det vel ikke samme kvaliteten på lakken kanskje ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Bjerknez »

Men nå har det vel seg slik at Cutless fortalte at han hans sykkel hadde klarlakk over det matte og da forsvinner jo problemstillingen vi snakker om her. Så lenge det er klarlakk over så kan det poleres/rubbes etc.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Cutless »

Jeg tror faktisk de fleste matte OEM lakktyper idag er med klarlakk, og at det er klarlakken som gir den matte finishen. Skal ikke se bort ifra at det er tilfelle på din sykkel å. Så dessverre så kan man fremdeles ikke polere/rubbe, men i teorien så skal det være tilnærmet like sterkt som vanlig lakk ihvertfall.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Men nå har det vel seg slik at Cutless fortalte at han hans sykkel hadde klarlakk over det matte og da forsvinner jo problemstillingen vi snakker om her. Så lenge det er klarlakk over så kan det poleres/rubbes etc.
Feil.... Selv om det er klarlakk over kan du ikke nødvendigvis polere og rubbe slik en er vant med på vanlig lakk

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Men nå har det vel seg slik at Cutless fortalte at han hans sykkel hadde klarlakk over det matte og da forsvinner jo problemstillingen vi snakker om her. Så lenge det er klarlakk over så kan det poleres/rubbes etc.
Feil.... Selv om det er klarlakk over kan du ikke nødvendigvis polere og rubbe slik en er vant med på vanlig lakk

Note 4
hmmm...

Skal se om jeg finner et ørlite område på sykkelen jeg kan prøve og rubbe, slik at jeg får svar på dette en gang for alle :prf

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Orion »

Kult bilde av Hypermotarden på den offisielle Instagramkontoen til Ducati i dag. :-) Bruker: ducatimotor.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Cutless »

Enig :)

Det var denne du mente ? : http://instagram.com/p/weAGSOo5Qi/?modal=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"

Legg inn av Bjerknez »

Dæven som jeg gleder meg til våren nå! :-)å

Da kjører vi inn i solnedgangen med to nye sykler :thumleft :redface

Svar