Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Kawagutten »

Er vel steinsprut som har laget det fine merket der ;-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tobben84 »

Kjipt! I verste fall så er de ikke så dyre de gaffelbeskytterne der.

Hvordan liker du de Angel gt dekkene på Hyperen? Sto nesten nye PR3 på min når jeg kjøpte den, og de er helt fine, men de ser IKKE pene ut på en Ducati :[-X

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Nå har jeg vært litt slem gutt og bare skiftet fordekket etter et krigsråd med mekanikeren min. Bakdekket mitt var jo relativt nytt pga punktering tidligere i sesongen.

Men det gir en ypperlig mulighet til å gi deg svar på hvordan angel gt fordekket oppleves :knegg

Jeg stiller meg bak det Lordi skrev. Det er et veldig retningsstabilt dekk, med grei turn in/profil. Jeg er jo så heldig at jeg fremdeles har kyllingstriper, og de har blitt merkbart mindre på bakdekket etter bytte til Angel GT. Jeg har ikke fått prøvd det i regn enda, men det ser ut til at jeg får muligheten til det i dag.

En ting jeg "ikke liker" er at dekkmønsteret tar bort en del dekk-kontakt helt ytterst mot kanten sammenlignet med diablo dekka. Mønsterlinjene går ut i svære trakter. Det er jo for å fjerne vann, men aldri i verden om jeg er på kanten av dekket når det striregner.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av mortenolb »

Det skal du ikke bekymre deg for. Jeg har vært langt over "ta kyllingstripa" på de dekka uten at det føltes nervøst. (ref. skrape bakbremsepedalen)

Såklart ikke på vått, da. Er vel ikke så mange som er der ute på vått, men de har GODT grep på vått også.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Godt å høre morten. Jeg ungikk dessverre regnbygene i dag, så fikk ikke testet dekket på våt mark. Ser frem til å få byttet bakdekket også. Noen tips til å få slitt det ut? :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av mortenolb »


Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Tobben84 skrev:Kjipt! I verste fall så er de ikke så dyre de gaffelbeskytterne der.
Neida, der sikkert ikke så dyre i plast. Men når man skifter deler på en Ducati så må man jo bytte i karbon....

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Drapsforsøk?

Jeg var på vei hjem etter å ha vært i fjellet å kjørt. Jeg cruiser nedover en 60-sone i avslappet stil, plutselig hiver det seg ut en stasjonsvogn foran meg. Det var langt fra å være en farlig situasjon, men jeg ble nødt til å bremse ned til 30 km ca. Og bilen lå i 30-40 uten tegn til å akselerere. Ikke helt etter vikeplikts-boka med andre ord. Jeg valgte å kjøre forbi. Det var to karer og en unge i bilen, så ut som de nylig hadde flyttet til Norge.

Jeg var tilbake i marsfart, og fortsatte hjem. Jeg biter meg merke i at snittfarten til stasjonsvognen har økt betraktelig basert på observasjonene jeg gjorde i speilene mine. Tankene går mot at de ble sinte av en eller annen grunn. For å ikke ta noen sjanser så smetter jeg forbi enda en bil, greit å ha noe i mellom oss tenkte jeg. Vurderte å kjøre av veien, og ta noen småveier for å være helt på den sikre siden. Men det får nå være måte på tenkte jeg. Veien åpner seg opp til to felts. Langt strekke. Plutselig er stasjonsvognen på siden av meg og bruker hornet kort. Jeg titter til venstre mot de, registrer at det er den bilen, og lar de passere uten noe gestikulering fra min side. Da har de vel fått ut frustrasjonen sin tenkte jeg.

Den gang ei. Stasjonsvognen legger seg i venstre felt og bremser ned. Holder lik fart med en kassebil som ligger i høyre felt. Kassebilen kjører i 40 km i 60-sonen. Veldig tydelig at han bevisst ønsket å sperre for meg. Både ungen og passasjeren snur seg 180 grader og stirrer på det sota visiret mitt med interesse og muligens skadefryd? Kassebilen kjører av, og stasjonsvognen har ingen flere å kjøre parallelt med. Så han legger seg i høyre felt. Jeg øker farten til 60 igjen, og når jeg nærmer meg siden på bilen hans så vrenger han bilen mot meg. Han er nok 1/3 inn på venstre felt før han hiver bilen tilbake i høyre felt igjen. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det, men i det han begynte tilbaketuren til høyre felt så tok jeg et valg å braapa forbi han. Så ikke noe mer til de etter det.

Det var ikke før jeg kom hjem at jeg begynte å tenke på hvor idiot jeg var. Jeg burde absolutt ha kjørt av veien og unngått han så fort han begynte å sperre veien. Jeg ble også bekymra for at de noterte skiltnr og kunne spore opp hvor jeg bodde og gjøre hærverk på sykkelen. Heldigvis så finner man ikke adressen min på gulesider etc. Sikkert bare paranoide tanker, men de kom. Ved første mistanke, når han økte farten, så burde jeg kommet meg av veien. Selv om jeg på det tidspunktet trodde det var veldig lite sannsynlig at det skulle skje noe.

Etter å ha fordøyd opplevelsen litt, så tror jeg ikke det var noe drapsforsøk. Jeg tror nok det var mer testosteron/tøffe seg/lære den uansvarlige motorsyklisten en lekse. Men jeg skulle gjerne hatt muligheten til å fortelle de på en saklig måte hvorfor jeg kjørte forbi når de lå i 40 i 60-sonen, og at de brøt vikeplikten -at jeg på ingen møte prøvde å "disse" de :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23089
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Drapsforsøk?

Jeg var på vei hjem etter å ha vært i fjellet å kjørt. Jeg cruiser nedover en 60-sone i avslappet stil, plutselig hiver det seg ut en stasjonsvogn foran meg. Det var langt fra å være en farlig situasjon, men jeg ble nødt til å bremse ned til 30 km ca. Og bilen lå i 30-40 uten tegn til å akselerere. Ikke helt etter vikeplikts-boka med andre ord. Jeg valgte å kjøre forbi. Det var to karer og en unge i bilen, så ut som de nylig hadde flyttet til Norge.

Jeg var tilbake i marsfart, og fortsatte hjem. Jeg biter meg merke i at snittfarten til stasjonsvognen har økt betraktelig basert på observasjonene jeg gjorde i speilene mine. Tankene går mot at de ble sinte av en eller annen grunn. For å ikke ta noen sjanser så smetter jeg forbi enda en bil, greit å ha noe i mellom oss tenkte jeg. Vurderte å kjøre av veien, og ta noen småveier for å være helt på den sikre siden. Men det får nå være måte på tenkte jeg. Veien åpner seg opp til to felts. Langt strekke. Plutselig er stasjonsvognen på siden av meg og bruker hornet kort. Jeg titter til venstre mot de, registrer at det er den bilen, og lar de passere uten noe gestikulering fra min side. Da har de vel fått ut frustrasjonen sin tenkte jeg.

Den gang ei. Stasjonsvognen legger seg i venstre felt og bremser ned. Holder lik fart med en kassebil som ligger i høyre felt. Kassebilen kjører i 40 km i 60-sonen. Veldig tydelig at han bevisst ønsket å sperre for meg. Både ungen og passasjeren snur seg 180 grader og stirrer på det sota visiret mitt med interesse og muligens skadefryd? Kassebilen kjører av, og stasjonsvognen har ingen flere å kjøre parallelt med. Så han legger seg i høyre felt. Jeg øker farten til 60 igjen, og når jeg nærmer meg siden på bilen hans så vrenger han bilen mot meg. Han er nok 1/3 inn på venstre felt før han hiver bilen tilbake i høyre felt igjen. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det, men i det han begynte tilbaketuren til høyre felt så tok jeg et valg å braapa forbi han. Så ikke noe mer til de etter det.

Det var ikke før jeg kom hjem at jeg begynte å tenke på hvor idiot jeg var. Jeg burde absolutt ha kjørt av veien og unngått han så fort han begynte å sperre veien. Jeg ble også bekymra for at de noterte skiltnr og kunne spore opp hvor jeg bodde og gjøre hærverk på sykkelen. Heldigvis så finner man ikke adressen min på gulesider etc. Sikkert bare paranoide tanker, men de kom. Ved første mistanke, når han økte farten, så burde jeg kommet meg av veien. Selv om jeg på det tidspunktet trodde det var veldig lite sannsynlig at det skulle skje noe.

Etter å ha fordøyd opplevelsen litt, så tror jeg ikke det var noe drapsforsøk. Jeg tror nok det var mer testosteron/tøffe seg/lære den uansvarlige motorsyklisten en lekse. Men jeg skulle gjerne hatt muligheten til å fortelle de på en saklig måte hvorfor jeg kjørte forbi når de lå i 40 i 60-sonen, og at de brøt vikeplikten -at jeg på ingen møte prøvde å "disse" de :sk?
Merker at jeg skulle vert med deg da Cutless. Som du vet har jeg lite til overs for slik oppførsel og jeg går gjerne i strupen på slike mennesker. Fy faen så forbanna jeg blir når jeg leser slikt. Det hjelper ikek situasjonen å blir forbanna, men det hjelper veldig godt på psyken min...

Jeg er i utgangspunktet ingen voldelig type, men i slike situasjoner kunne jeg lett synket ned på et nivå hvir jeg kunne delt ut noen kjillevink for å si det sånn.

Jeg vet at du kan dine saker Cutless, men jeg er nok langt mer fysisk enn deg :lol

Uansett, det er delvis alkoholen som snakker nå, men ett snev av sannhet er det. Så du ringte i sted men ikke før jeg kom hjem. Har vert hos naboen og tatt noen pils i dag :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Makan til oppførsel på denne bilisten da! Kan da ikke bli forbanna fordi man kjører forbi når man ligger 20 under vel?

Kjører jo forbi folk som kjører i fartgrensa til og med :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Takk for støtten.

Joda, jeg kunne jo fulgt etter og eskalert situasjonen. Men jeg har for mye å tape på det. Ille nok at jeg ikke klarte å snu med en gang de begynte å være idiot.

Etter å ha fått roen så kjørte jeg meg en tur i området bilen kjørte av veien, men jeg fant ikke bilen. Kjørte meg en kose runde videre. På vei hjem, så gikk det en jævel i meg. Så jeg svingte innom området en gang til, og tror du ikke jeg fant bilen da. Med knust baklys, haug med bulker etc. Fikk tatt bilde av skiltnummer, og sjekka navn på eier.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av LordShaft »

I motsetning til veldig mange andre her inne, så er jeg typen så utnevner meg selv til lærer og tar ofte en eller annen voksenopplæring på sparket om det er nødvendig.

Dette hadde de ikke funnet på igjen. Å de skulle nok ha ønsket at de kjørte meg ned, ikke bare truet med det

Note4

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Fin tur med Bjerknez idag

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23089
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Jepp!
Vi fikk svidd litt gummi i dag også :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Skjer med mangel på invitasjon da? :sorry

;-)

Svar