Analyse av blinklysbruk.Egne og andres erfaringer

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Analyse av blinklysbruk.Egne og andres erfaringer

Legg inn av Bjerknez »

Busa Trond skrev:...å det er rimelig på bygda :thumleft
Monterte et dusjkabinett hos ei grei dame, hu slapp unna med 811,- pluss mva og kjøring.
Levende FDV og rabatt på sluttfakturan :knegg
Og enda klaga hun på dårlig utført arbeid :lol
Noe sier meg at jeg stoler mer på deg som MC fører enn som rørlegger :lol
Men man får vel etter hva man betaler :lol

Peik
Innlegg: 10
Registrert: 24 sep 2014, 20:45
Motorsykkelen din: Yamaha TT600R

Re: Analyse av blinklysbruk.Egne og andres erfaringer

Legg inn av Peik »

Nesten værre med alle som ikke bruker baklys nå i høstmørket. En del sjåfører ser ut til å være uvitende om at baklyset ikke går automatisk på (f eks Mitsubishi miev og Nissan Leaf).

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Analyse av blinklysbruk.Egne og andres erfaringer

Legg inn av Gordon »

spidair skrev: Her i Hokksund har de fleste levd så lenge med disse rundkjøringene at de aller fleste skjønner dem uten tull...

Har forøvrig funnet at at mellom 10 og 14.00 er den desidert verste tiden en kan kjøre på, for da er det så mange menn med hatt som skal et eller annet den ene gangen i uka og kjærringer med veska full av garnnøster som også er ute å kjører den ene gangen annet hvert skuddår at jeg noen ganger blir sittende å måpe over sinnsvak kjøring...

Så jeg er også for obligatoriske kjøre oppfrisknings kurs for folk over 65 år... De klarer rett og slett ikke å henge med lenger, dessuten er det så skjeldent de er på veien at de ikke husker på at det er noe som heter fartsgrenser, vikeplikt, enveis kjørt, blinklys eller myke trafikanter.... Helt utrolig at det er leger som lar noen av disse kjøre bil i det hele tatt...


Hei Spidair, jeg kjenner godt disse "rundkjøringer" i Hokksund, merkelig greia, men det fungerer for så vidt.
Du har rett angående klokkeslett for menn med hatt og kjærringer med veska full av garnnøster mellom 10 og 14.00. Da er veien klar etter rush tiden.
Jeg var på en kjøre oppfrisknings kurs for vi som er over 65 år på Sætre i 2010. Det var ca 15-20 på kurset, de fleste av dem dødt fra nakken oppover, de tørt ikke å deltar i diskusjon, stilte aldri spørsmal, men nyttet seg av kaffe og kjeks i pausen!!! For mitt vedkommende synes jeg kursen var nyttig i.o.m. det var en del ny skilt jeg var ikke kjent med, og jeg følte at det var jeg som hadde flere spørsmål angående kjøring. Det toppet seg da jeg nevnte at jeg som kjørte tung MC, i tillegg til bil, var helt oppgitt av mange bilister som ikke tok hensyn til oss på 2 hjul. Men det var klar fra noen av deltager at MC er "Public enemy No.1" på veien. Herregud for en holdning sa jeg.
Jeg hadde tenke og fornye min kunnskap i 2015, men den 3 dagers kurset holdes på Ski, og i tillegg til bom avgift på Oslofjord tunnel har kursets pris økt til over kr 1.000, det ble litt for dyrt.
Gordon

Svar