Montering av blinklys på Yamaha FZR

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ØyvindJ
Innlegg: 9
Registrert: 13 jul 2014, 21:55
Motorsykkelen din: Yamaha V-max 1200 1999mod
Sted: Kongsvinger

Montering av blinklys på Yamaha FZR

Legg inn av ØyvindJ »

Heisann.

Jeg har kjøpt en FZR som det kun sitter blinkere på forran, og disse blinker samtidig og raskt. LED forklarer nok at det blinker fort.

Jeg vil ha dette i orden, og ser meg rundt etter passende blinklys å montere forran og bak + fikse problemet med at begge blinker samtidig!

Det ser ut til å være standard 10mm innfesting på de forran, og de må være litt slanke for å problemfritt kunne stikke ut av kåpa. Bak må jeg lage fester selv (bygd om med R6 deler, mangler det orginale) så kan sikkert like gjerne bruke samme type der som forran.

Har noen tips til blinklys å bruke? Og tips ang at begge blinklysene blinker samtidig? Jeg har ikke nødblink mulighet på velgeren.

Hilsen sprella ferskt medlem :)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Montering av blinklys på Yamaha FZR

Legg inn av DrGreve »

Ledlys blinklys vil blinke raskere enn konvensjonelle blinklys fordi det er langt mindre motstand i led blinklys.
Hvis du ikke har led blinklys på alle blinkerne, må du legge inn en mostand på de som er led. Har du led all over, må du enten legge inn motstand på alle, eller alternativt, bytte til ett blinlysrelè som er laget for led blinklys.

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbe ... lys-42202/" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ØyvindJ
Innlegg: 9
Registrert: 13 jul 2014, 21:55
Motorsykkelen din: Yamaha V-max 1200 1999mod
Sted: Kongsvinger

Re: Montering av blinklys på Yamaha FZR

Legg inn av ØyvindJ »

Jepp, er klar over problematiken. Ser først og fremst etter glødepære blinkers. Men det er jo faktisk en veldig smal sak å legge inn den motstanden for å få opp strømforbruket også..

Biltema har jo faktisk et utvalg i LED blinkers og.

Men tror vel ikke at det har noe med problemet at begge blinker samtidig, der er jeg litt blank gett.

ØyvindJ
Innlegg: 9
Registrert: 13 jul 2014, 21:55
Motorsykkelen din: Yamaha V-max 1200 1999mod
Sted: Kongsvinger

Re: Montering av blinklys på Yamaha FZR

Legg inn av ØyvindJ »

Et sted på det store internett var det en fyr som skrev at hvis ikke motstanden i blinklyskretsen er lav nok, så vil strømmen gå via blinklysindikatoren, og drive begge lysene samtidig!

Biltema neste, kjøpe mostander!

Svar