Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Hei!
Helt fersk å skal kjøre opp nå i sommer, tenker på anskaffelse av ktm 690 duke. :yeyeye
Er dette sykkelen å anbefale da? Tenker mest på den nye 2016 om noen vet litt om den i forhold til de eldre utgavene?:)
Virker som mye er oppgradert å osv. Bør man gå for r utgaven istedenfor etter ett år starte å kjøpe inn deler osv når man da heller kan kjøpe r utgaven med engang istedenfor?

Blir nok mest brukt til å fra jobb, litt dagsturer i helgene og litt artig å sporty sykkel å da ser jeg for meg denne sykkel må være perfekt eller? :-k

Håper noen kan komme med noen meninger og vet litt mere enn meg :D

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av WikingTnT »

Hei
Som helt fersk fører så synes jeg personlig at en Yamaha XT660 er en perfekt start , skuddsikker motor - lettkjørt , muligheter for å oppgradere ( vokse med sykkelen ) , rimelig service og mye "gøy" for penga.

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Okei, skal Få sett litt på den også jeg da :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av WikingTnT »

Her er en med de rette modifikasjonene :http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=76912614

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Fsva »

Jeg kjørte forrige generasjon (2013 modell) 690 Duke R for en uke siden, på A2-A kurset. Lettstyrt, morsom og oppreist sykkel med godt bunndrag, som lett kommer opp på bakhjulet. Problemet er at de vibrerer noe inni granskauen mye, så jeg ble nummen i hendene etter bare 30min kjøring. 2016 modellen skal visstnok vibrere ganske mye mindre, så hadde vært interessant å teste den.
Må innrømme det var en lettelse å få kjøre GSR600, Hornet 600 og Street Triple senere på dagen bare for å slippe ristingen.

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Okei, det er såpass til vibrasjoner altså! Tenkte på den nye for de sier det er så mye mindre på de.
Takk for svar så lagt :D

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Høres ut som Duke er det rette valget for deg basert på hva du tenker å bruke den til, siden du har samme bruksmønster som meg. Hvilke vibrasjoner som omtales her kjenner jeg ikke til etter 20 000 km på en Duke 690R 2013 modell, som for øvrig er fjerde og foreløpig siste generasjon. Du finner ikke en mer lettkjørt og artig sykkel til ditt bruk.

Men du MÅ velge R-modellen.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Men testkjør og gjør deg opp din egen mening!

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Ja må nesten få prøvekjørt ja, men er r utgaven man bør gå for ja? :twothumbs:
Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre? :-k

Gjest

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Gjest »

[quote="Kimhof"]Ja må nesten få prøvekjørt ja, men er r utgaven man bør gå for ja? :twothumbs:
Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre? :-k[/quote]
R er vesentlig bedre utstyrt og kommer med slipon orginalt, dyrere å utstyrt likt i etterkant.
2016 modellen har fått ny motor som visstnok skal være enda bedre mot vibrasjoner, ikke det at jeg synes tidligere modeller er ulevelig (men det er selvfølgelig smakssak).
Kjørte 43 mil på en dag på min 2008 modell 690 sm, og kan ikke si jeg ble sliten av vibrasjoner.
Noe å tenke på er at det er greit å modde litt for optimal feeling, en tann med på fordrevet kevs02 mod hjelper mot den verste nykkinga på lave turtall og litt anna snacks.
Du vil oppleve at den ikke liker turtall under 3-4k (helst holde seg mellom 3500-4000 og oppover) men det er bare en vanesak.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av HeHy »

Kimhof skrev:Ja må nesten få prøvekjørt ja, men er r utgaven man bør gå for ja? :twothumbs:
Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre? :-k
R er vesentlig bedre utstyrt og kommer med slipon orginalt, dyrere å utstyrt likt i etterkant.
2016 modellen har fått ny motor som visstnok skal være enda bedre mot vibrasjoner, ikke det at jeg synes tidligere modeller er ulevelig (men det er selvfølgelig smakssak).
Kjørte 43 mil på en dag på min 2008 modell 690 sm, og kan ikke si jeg ble sliten av vibrasjoner.
Noe å tenke på er at det er greit å modde litt for optimal feeling, en tann med på fordrevet kevs02 mod hjelper mot den verste nykkinga på lave turtall og litt anna snacks.
Du vil oppleve at den ikke liker turtall under 3-4k (helst holde seg mellom 3500-4000 og oppover) men det er bare en vanesak.

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Okei! Liker litt turtall sykkelen da skjønner jeg,
Ja har hørt å lest meg opp på at den skal være mye bedre på det med vibrasjoner!:)
Er en sykkel du kan tro passer en nybegynner?:)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: RE: Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Kimhof skrev:Okei! Liker litt turtall sykkelen da skjønner jeg,
Ja har hørt å lest meg opp på at den skal være mye bedre på det med vibrasjoner!:)
Er en sykkel du kan tro passer en nybegynner?:)
Den passer en nybegynner veldig bra. Med sin lave vekt på 150 kg er den nesten like lettkjørt som en moped. Det eneste negative jeg kan si om sykkelen er noe nykking på lave turtall. Som nevnt kan dette lett fikses med en liten plug and play boks. Så ha dette i bakhodet hvis du prøvekjører en uten.

Det var min første tunge sykkel også, og ettet to sesonger kan jeg fortsatt utvikle meg som fører uten at jeg trenger å ta steget opp til SuperDuke med det første.

Skal du oppgradere fra Duke til DukeR litt etter litt, kommer nok dette til å koste dobbelt så mye som prisdifferansen mellom syklene i dag. Dårlig butikk med andre ord.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av HeHy »

Kimhof skrev:Okei! Liker litt turtall sykkelen da skjønner jeg,
Ja har hørt å lest meg opp på at den skal være mye bedre på det med vibrasjoner!:)
Er en sykkel du kan tro passer en nybegynner?:)
Har hatt lappen i 4 uker på min ktm 690, ja passer bra til en nybegynner. Ikke ekstrem effekt men mer enn nok med 70 ganske glade hester.

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Okei skjønner æ, har en sykkel å vokse i altså men da er valget enkelt der blir r utgaven :D

Åja hvilken modell har du da HeHy ? :twothumbs:

Svar