Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

JK95 skrev:
Snikendeugle skrev:De er ikke direkte billige, nei :< 24 000 for et sett :-)å

Stilig demonstrasjon av kulelagerne som en kan legge ved i bestillingen (dette er uten kalipere)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l7VK-RpOvJo[/video]
Ca det samme på GSX-R'n å ja... :sorry Får heller vente til tungsykkel, da jeg sikkert har den noen flere år :thumleft Eneste jeg vet er at per nå er drømmen en K8 eller K) GSX-R med så mye karbon som mulig :prop:
Sikkert ikke så dumt å kanskje slå til med grisedyre felger på en sykkel du kanskje skal beholde lenger. Verditapet er nok astronomisk om du skal prøve å selge sykkelen med slike felger.

Går fint an å drømme seg bort her også http://www.hfcarbon.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
:yeyeye
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

Snikendeugle skrev:
JK95 skrev:
Snikendeugle skrev:De er ikke direkte billige, nei :< 24 000 for et sett :-)å

Stilig demonstrasjon av kulelagerne som en kan legge ved i bestillingen (dette er uten kalipere)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l7VK-RpOvJo[/video]
Ca det samme på GSX-R'n å ja... :sorry Får heller vente til tungsykkel, da jeg sikkert har den noen flere år :thumleft Eneste jeg vet er at per nå er drømmen en K8 eller K) GSX-R med så mye karbon som mulig :prop:
Sikkert ikke så dumt å kanskje slå til med grisedyre felger på en sykkel du kanskje skal beholde lenger. Verditapet er nok astronomisk om du skal prøve å selge sykkelen med slike felger.

Går fint an å drømme seg bort her også http://www.hfcarbon.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
:yeyeye
Mye fint der og ja :thumleft Savner bare noen som selger tank og store kåpedeler i karbon, det er vanskelig å oppdrive :-k Men men, alt til sin tid, inntil da lar vi milene balle på seg :prop:

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Tok med samboeren på tur forleden dag. Det var fint og romantisk og alt det der, men jeg klarte aldri helt å slippe hvor mye sykkelen taper seg med vanlig svart pillion seat, i forhold til det hvite coveret. Det er jo en smal og kjapp sak å sette på pillion cover for 99 % av tiden jeg er uten passasjer, men er det noen som har sett et hvitt pillion seat noe sted? Lurer på hvordan det ville sett ut :scratch

Så en grønn z800 med grønt pillionseat. Måtte helt nærme for å se at det faktisk var et sete og ikke cover. Da har man lykkes. Blir det bra å farge skinn? Noen tips?

Ps: så er det jo fantastisk at passasjerhåndtakene ikke passer sammen med PP "tidy"tail, men det er en annen sak. Blir nok en mer tidy tail etterhvert ja.

Ps2: booket tid for EVO/akra-mapping 15.september. Travle tider for RideBergen tydeligvis. 1500 kr vil det koste meg. Det er vel omtrent det dobbelte av en fuel-mod fra Australia, men jeg hører bare gode ting om EVO'en, så jeg knuser på med denne.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

cevillan skrev:Tok med samboeren på tur forleden dag. Det var fint og romantisk og alt det der, men jeg klarte aldri helt å slippe hvor mye sykkelen taper seg med vanlig svart pillion seat, i forhold til det hvite coveret. Det er jo en smal og kjapp sak å sette på pillion cover for 99 % av tiden jeg er uten passasjer, men er det noen som har sett et hvitt pillion seat noe sted? Lurer på hvordan det ville sett ut :scratch

Så en grønn z800 med grønt pillionseat. Måtte helt nærme for å se at det faktisk var et sete og ikke cover. Da har man lykkes. Blir det bra å farge skinn? Noen tips?

Ps: så er det jo fantastisk at passasjerhåndtakene ikke passer sammen med PP "tidy"tail, men det er en annen sak. Blir nok en mer tidy tail etterhvert ja.

Ps2: booket tid for EVO/akra-mapping 15.september. Travle tider for RideBergen tydeligvis. 1500 kr vil det koste meg. Det er vel omtrent det dobbelte av en fuel-mod fra Australia, men jeg hører bare gode ting om EVO'en, så jeg knuser på med denne.
Jeg har kun prøvd smc med evomapping, og syntes det fungerte veldig bra. Jeg har fuelmodden fra Australia, og har følgende erfaring med det:

-Litt tricky å få rett blanding
-Endrer ikke tenningspunkt
-Beholder ikke garanti som ved evomap?

+Billig og lett å installere.
+Kan endre fuelingen ettersom du endrer potter og filter.
+Smooth når du får det til å stemme, og du slipper "stalling" som en del sliter med når de har evo-map.(Min har aldri daua etter 10000 km)

Tror det er litt hipp som happ hva du velger, bare kjør på:)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Tobben84 skrev:
cevillan skrev:Tok med samboeren på tur forleden dag. Det var fint og romantisk og alt det der, men jeg klarte aldri helt å slippe hvor mye sykkelen taper seg med vanlig svart pillion seat, i forhold til det hvite coveret. Det er jo en smal og kjapp sak å sette på pillion cover for 99 % av tiden jeg er uten passasjer, men er det noen som har sett et hvitt pillion seat noe sted? Lurer på hvordan det ville sett ut :scratch

Så en grønn z800 med grønt pillionseat. Måtte helt nærme for å se at det faktisk var et sete og ikke cover. Da har man lykkes. Blir det bra å farge skinn? Noen tips?

Ps: så er det jo fantastisk at passasjerhåndtakene ikke passer sammen med PP "tidy"tail, men det er en annen sak. Blir nok en mer tidy tail etterhvert ja.

Ps2: booket tid for EVO/akra-mapping 15.september. Travle tider for RideBergen tydeligvis. 1500 kr vil det koste meg. Det er vel omtrent det dobbelte av en fuel-mod fra Australia, men jeg hører bare gode ting om EVO'en, så jeg knuser på med denne.
Jeg har kun prøvd smc med evomapping, og syntes det fungerte veldig bra. Jeg har fuelmodden fra Australia, og har følgende erfaring med det:

-Litt tricky å få rett blanding
-Endrer ikke tenningspunkt
-Beholder ikke garanti som ved evomap?

+Billig og lett å installere.
+Kan endre fuelingen ettersom du endrer potter og filter.
+Smooth når du får det til å stemme, og du slipper "stalling" som en del sliter med når de har evo-map.(Min har aldri daua etter 10000 km)

Tror det er litt hipp som happ hva du velger, bare kjør på:)
Takk for feedback :thumleft Jeg kjører på med evomapping nå, så kan jeg alltids kombinere med fuelmod senere skulle jeg ikke være helt 100 % fornøyd

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Ok, jeg har ny Fresco mid-pipe og DNA s2 filtercover som ligger å roper, men EVO-mapping blir ikke utført før om en mnd... Fucker jeg opp ved å montere dette nå og kjøre på for mager blanding, eller går det greit? :scratch :twisted

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Akkurat det samme spørsmålet kom opp på ktmforums.com for et par uker siden. Hvis du leter der inne på Duke-underforumet, så mener jeg det ble diskutert grundig. Meningene er delte angående dette, og jeg er en av de som ville ha ventet, dog tror jeg ikke det er krise:) ville ikke under noen omstendighet kjørt på bane el.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg kjørte en mnds tid med samme setup uten mappingen (Leovince rør ikke Fresco).

Nemas Problemas!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Jeg kjørte en mnds tid med samme setup uten mappingen (Leovince rør ikke Fresco).

Nemas Problemas!
Tror heller ikke det vil by på problemer altså, men det som eventuelt vil representere en risiko er økt slitasje da magrere forbrenning betyr varmere forbrenning, som på sikt ikke er gunstig. Du vil altså uansett ikke få problemer umiddelbart, men for høy forbrenningstemperatur KAN i verste fall føre til endringer i materiell som opererer med veldig nøyaktige klaringer. Men som sagt tror jeg det går greit, men jeg valgte å vente til jeg kunne endre fuelingen:)

Les denne:

http://prius.ecrostech.com/original/Sid ... anBurn.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Da har jeg vært hos Ride og fått lastet inn ny mapping. Har da følgende oppsett;
- K&N filter
- DNA S2 filtercover
- Fresco midpipe
- Ingen db-killer
- O2 controller fra kevxtx
- EVO mapping
- Akrapovic slip-on

Resultat er at sykkelen lydmessig totalt og komplett har gått inn i "mongo-mode" :lol :prop:

Har dyttet på plass db-killeren igjen for å få den ned på noenlunde akseptabelt nivå. Nå er det bra(aaaaaap) lyd og en herlig rumling når man slipper gassen. En mindre hipp og kul kar enn meg kunne nok tenkt det nåværende lydnivå er en anelse slitsomt :twisted Men foreløpig er det bare kult.

Jeg sliter imidlertid fortsatt med at sykkelen oppfører seg som en villhest i 2.gir i 30-35 km/t ved Bryggen-cruising. Hadde håpet dette skulle ordne seg med O2 controller og EVO-map. Kan det ha noe for seg å også bestille fuel-mod'en fra kevxtx?

Synes også sykkelen har mer vibrasjoner etter fjerning av katalysatoren. Den tunge klumpen har vel fungert som en bra vibrasjonsdemper for eksosen, vil jeg anta. Andre som har opplevd dette?

Anywhos, nå høres det kanskje ut som jeg er misfornøyd. Men det er jeg absolutt ikke. Nå ser og høres hoj'en ut som en råtass :prf
Nå mangler det bare at han oppå klarer å utnytte morroa :mc1

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Kjedelig møte med UP her om dagen...

Bilde

Hun sa ingenting på lyden på sykkelen, som er ganske heftig med Fresco midpipe... :prop:

Toven

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Toven »

ett felt så kjørte forbi på vegskulder? Eller to felt? :P :p

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Toven skrev:ett felt så kjørte forbi på vegskulder? Eller to felt? :P :p
To felt i samme retning, ja :P :p Firefelts vei med midtdeler. 70 km/t. En varebil lå å blokkerte i venstrefilen, så jeg passerte denne i litt høyere fart i høyre fil. Etter at jeg hadde passert, la jeg meg ut foran ham og kjørte forbi en lastebil. Det kostet tydeligvis 5200 kr å kjøre forbi den varebilen (som lå feil plassert i utgangspunktet). Synes ikke helt straffen står i forhold til forbrytelsen, men i følge UP kunne de ta meg på mange andre ting hvis jeg begynte å "opponere" :bl3

Toven

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Toven »

cevillan skrev:
Toven skrev:ett felt så kjørte forbi på vegskulder? Eller to felt? :P :p
To felt i samme retning, ja :P :p Firefelts vei med midtdeler. 70 km/t. En varebil lå å blokkerte i venstrefilen, så jeg passerte denne i litt høyere fart i høyre fil. Etter at jeg hadde passert, la jeg meg ut foran ham og kjørte forbi en lastebil. Det kostet tydeligvis 5200 kr å kjøre forbi den varebilen (som lå feil plassert i utgangspunktet). Synes ikke helt straffen står i forhold til forbrytelsen, men i følge UP kunne de ta meg på mange andre ting hvis jeg begynte å "opponere" :bl3
Ah, den er kjip... :P :p Da gjelder de forbikjøringslovene som jeg har sett en plass ja, skal passe på å ikke kjøre forbi på høyere som du gjorde :P :p Nei det var ikke akkurat stor forbrytelse, tydligvis polizei-nazi som var ute :P :p

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Dette med forbikjøringsfelt har vi vansker med å forstå i norge ..
Langlys funker jo også skjelden på de som har bestemt seg for å ligge der.

Svar