KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xj6
Innlegg: 96
Registrert: 27 jun 2013, 19:06
Motorsykkelen din: -

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av xj6 »

Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:38, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

xj6 skrev:Se det ja... føles utrolig kjekt å komme i gang med årets service og montering av utstyr, synes det er fin rekreasjon, i hvert fall for min del, men vet ikke hva du synes som jobber med det til daglig. Ser strøken ut den sykkelen din, men regner med du ikke hadde kjøpt noe annet :) .
Vil anbefale deg å montere en forlenger på framskjermen, jeg gjorde det på min XJ6 og også nå på FJR'en. På XJ6'en var det som dag og natt, holdt seg mye renere opp gjennom radiatoren og under kåpen helt opp til instrumentene. FJR'en har enda ikke vært ute i regn.
Kjøpte den hos et firma i Spania som heter Bluebird engineering, de hadde egen nettside før men selger nå via ebay. De leverer som avtalt, og har bare gode erfaringer med de. Jeg limte den på med fugemasse/lim (sort Casco superfix). Mener de har forskjellige utgaver for de 3 generasjonene, i hvert fall før og etter gen 3 modellene. Ser ut som skjermen din er litt kortere enn på min. Har egentlig aldri forstått hvorfor de lager de så korte, men det er vel gjerne steder med bedre vær enn her som er utslagsgivende :scratch

Bilde
Takk for tipset :thumleft Blir en runde på ebay i kveld skjønner jeg ;)
Jeg ser at kåpa ble skitten i dag ja, selv om det for det aller meste har vært tørre fine veier. Men dette ser ut til å være en fin løsning.
Jeg har montert noen snertne hendelbeskyttere jeg fant på ebay tidligere i vinter, de er gode nå på våren når det er litt kjølig. De er nesten usynlige. Vises ikke i det hele tatt på 5 meters avstand, men fungerer helt utmerket. Ser dem ikke i det hele tatt på de to forrige bildene jeg har lagt i tråden her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xj6
Innlegg: 96
Registrert: 27 jun 2013, 19:06
Motorsykkelen din: -

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av xj6 »

Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:38, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

Hjemme igjen etter sesongens første skikkelige motorsykkeltur. Nydelig vårvær med 10-12 varmegrader og lettskyet. Glemte å resette tripteller, men antar det ble 12-13 mil i dag. Møtte opp hjemme hos MortenK36 og kjørte turen sammen med ham. Trivelig reisefølge med en kjørestil som passer meg godt.Han er like lite opptatt av kyllingstriper som jeg er. I meste laget veigrus på veien enkelte plasser ennå.

Takk for turen Morten :-)
Bilde

Sent fra min C6603 via Tapatalk

MortenK36
Innlegg: 15
Registrert: 20 feb 2016, 10:51
Motorsykkelen din: 2013 KTM 1190 Adventure R
Sted: Molde

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av MortenK36 »

Takk d samme Meget hyggelig tur Må gjentas


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av Bjerknez »

Hva?? Snakket dere ikke om pysestriper?
Vi kan ta den praten når jeg kommer oppover kjellv :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Hva?? Snakket dere ikke om pysestriper?
Vi kan ta den praten når jeg kommer oppover kjellv Bilde
Spørs om ikke Morten og jeg får ta deg med en tur å lære deg og kjøre aktpågivende og varsomt ;-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Hva?? Snakket dere ikke om pysestriper?
Vi kan ta den praten når jeg kommer oppover kjellv Bilde
Spørs om ikke Morten og jeg får ta deg med en tur å lære deg og kjøre aktpågivende og varsomt ;-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Da tar jeg nok UP'en til ho mor :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

Håper helst du tar BMWen når du kommer, så får du heller bære over med at du kjører fra oss. Gleder meg uansett til å ta turene vi skulle hatt sist sommer Ove.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av Bjerknez »

Haha, bare prøver å pirke dere litt i ørene med en våt ullsokk. Men du biter jo ikke på! :lol

Har overhodet ingenting i mot å kjøre rolige turer kjellv. Jeg gleder meg allerede. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Haha, bare prøver å pirke dere litt i ørene med en våt ullsokk. Men du biter jo ikke på! :lol

Har overhodet ingenting i mot å kjøre rolige turer kjellv. Jeg gleder meg allerede. :thumleft
Lønner seg som regel best å ta det litt med ro. Her kjørte vi forbi, så dem stå på busslomma med laseren sin, men vi kjørte pent forbi i 60 :twothumbs:
http://www.rbnett.no/nyheter/2016/03/28 ... 528009.ece

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Haha, bare prøver å pirke dere litt i ørene med en våt ullsokk. Men du biter jo ikke på! :lol

Har overhodet ingenting i mot å kjøre rolige turer kjellv. Jeg gleder meg allerede. :thumleft
Lønner seg som regel best å ta det litt med ro. Her kjørte vi forbi, så dem stå på busslomma med laseren sin, men vi kjørte pent forbi i 60 :twothumbs:
http://www.rbnett.no/nyheter/2016/03/28 ... 528009.ece
Jammen... jeg har jo også kjørt forbi en fartskontroll sammens med deg kjellv... Har du glemt det? :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Haha, bare prøver å pirke dere litt i ørene med en våt ullsokk. Men du biter jo ikke på! :lol

Har overhodet ingenting i mot å kjøre rolige turer kjellv. Jeg gleder meg allerede. :thumleft
Lønner seg som regel best å ta det litt med ro. Her kjørte vi forbi, så dem stå på busslomma med laseren sin, men vi kjørte pent forbi i 60 :twothumbs:
http://www.rbnett.no/nyheter/2016/03/28 ... 528009.ece
Jammen... jeg har jo også kjørt forbi en fartskontroll sammens med deg kjellv... Har du glemt det? :knegg
Stemmer det Ove. Litt usikker på om vi var over eller under 60 den gangen, men UP var i alle fall opptatt med en annen trafikant akkurat da :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Haha, bare prøver å pirke dere litt i ørene med en våt ullsokk. Men du biter jo ikke på! :lol

Har overhodet ingenting i mot å kjøre rolige turer kjellv. Jeg gleder meg allerede. :thumleft
Lønner seg som regel best å ta det litt med ro. Her kjørte vi forbi, så dem stå på busslomma med laseren sin, men vi kjørte pent forbi i 60 :twothumbs:
http://www.rbnett.no/nyheter/2016/03/28 ... 528009.ece
Jammen... jeg har jo også kjørt forbi en fartskontroll sammens med deg kjellv... Har du glemt det? :knegg
Stemmer det Ove. Litt usikker på om vi var over eller under 60 den gangen, men UP var i alle fall opptatt med en annen trafikant akkurat da :lol
Det var du som kjørte først kjellv, men en blodfersk MC fører bak deg (meg). Fy skam seg :knegg
Aktpågivende og varsomt du liksom... :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, sesongstart 18.03.2016

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Det var du som kjørte først kjellv, men en blodfersk MC fører bak deg (meg). Fy skam seg :knegg
Aktpågivende og varsomt du liksom... :lol
Åjada... aktpågivende og varsomt kjørte vi :crazy:

Svar