KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6962
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:De siste generasjoner er opplært til å pakke alt inn i konfekt papir. Lenge leve ærlighet uansett hvor dystert budskapet måtte være.

Jeg vet ikke hva søster ærlig sa til deg, men håper virkelig kneet blir bra igjen. God bedring !

Note4
Denne Nattsøsteren var heldigvis av den gamle gode sorten, slike som ser tvers igjennom deg og vet akkurat hva du tenker på.
Når ortopeden forklarer bruker han fagterminologi og latin, og sier så lite han kan. Når han sier at bruddet er komplisert synes han at han har forklart seg tydelig nok. Spør jeg mer kommer latinske ord og uttrykk som jeg ikke forsto så mye av.
Nattsøster satte seg på en stol ved siden av senga mi, pakket fram kneet og pekte og forklarte. Jeg fikk vite masse om fragmenterte knokler, avrevne korsbånd, bløtdelsskader og smerte skala. Hun snakket også en del om prognoser, og at om det ikke ble bra nok kunne være aktuelt å bytte ut kneleddet med stålprotese on noen år.
Jeg er glad det er fagmiljøet ved St.Olavs i Trondheim som skal ta seg av dette, og ikke vårt lokalsykehus med akuttmottak!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22986
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, du får gjøre som meg og prøve å lete godt etter de små positive tingene. For det første så slipper su å kjøre flyttelass for poden, for det andre så får du deg en gratis flytur til Trondheim og for det tredje så slipper du tunellarbeideren. Ett fjerde punkt er at du ligger å regelrett ruser seg på morfin, også helt gratis :lol

Var fire vage punkt dette, men regner med du tar det med fatning. :lol

Du har det uansett langt kjipere enn meg, så det får være min trøst oppi det hele... :redface

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6962
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av kjellv »

Har nettopp fått den beskjeden jeg har ventet på :-) Blir sendt til St.Olavs i morgen for operasjon. Landets beste ortopeder finnes der har jeg hørt i dag. Kan nesten ikke si annet enn at dette ser jeg fram til.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22986
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Har nettopp fått den beskjeden jeg har ventet på :-) Blir sendt til St.Olavs i morgen for operasjon. Landets beste ortopeder finnes der har jeg hørt i dag. Kan nesten ikke si annet enn at dette ser jeg fram til.

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Det høres bra ut :thumleft
For håpe du får hyggelige beskjeder etter operasjonen angående videre fremdrift. :thumleft

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av L-NA »

kjellv skrev:Har nettopp fått den beskjeden jeg har ventet på :-) Blir sendt til St.Olavs i morgen for operasjon. Landets beste ortopeder finnes der har jeg hørt i dag. Kan nesten ikke si annet enn at dette ser jeg fram til.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Triste greier dette, samtidig som det er supert du får den beste behandling. Uansett så ønsker jeg deg Lykke til. :thumleft

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av norse900 »

Lykke til, Kjellv! Krysser fingrene for at det går "i likaste laget"!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av LordShaft »

Ja dette er nok mye normalen. Har du noen gang hørt ambulanse personell prøve å forklare hva som er gale noen gang?
Jeg vet ikke om det er lettere å si de latinske uttrykkene eller hva det er. Men jeg har aldri hørt så mye bli sagt å forstå så lite :lol
Det er greit å prate slik med andre med samme utdannelse. Men skal du prate utad mot folk som ikke har forutsetninger for å forstå. Da bør du prate som det var til et barn du skal forklare. Det har vist seg å fungere veldig bra i de situasjonene jeg har vært borti.

Lykke til med operasjonen.

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22986
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av Bjerknez »

Haha, ja hva er galt med å si noe slikt som:

Vi må skjære vekk huden på kneet ditt og fikle litt inni der slik at vi finner det båndet som holder kneet sammen. Hvis ikke vi klarer å finne/reparere det, så kappet vi bort kneet og setter inn ett i metall. Leggen din får vi ikke gjort noe med, så der er du desverre fucked. :lol

Slik ærlig tilbakemelding ville jeg hatt, og det hadde jeg forstått uten et eneste latinsk ord :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6962
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av kjellv »

For de som lurer, jeg ligger fortsatt godt i senga mi på Molde Sykehus. Ikke har jeg fått noen god forklaring heller, men så vidt jeg har hørt ventes det på at St.Olavs kommer med beskjed om når de kan smette meg inn. Det snakkes jo heldigvis ikke om ventelister, jeg er jo fortsatt i en akuttfase.
Har enerom nå i hvert fall. Slipper å høre snorkingen til tunellarbeideren til alle døgnets tider, men samtidig så savner jeg han også. Han var en trivelig kar når han var våken.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av poulet_cavalier »

Auau - du må passe på å ha sånne ulykker senhøstes så ikke sesongen blir ødelagt.

God bedring og lykke til!
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av simpson »

kjellv skrev:For de som lurer, jeg ligger fortsatt godt i senga mi på Molde Sykehus. Ikke har jeg fått noen god forklaring heller, men så vidt jeg har hørt ventes det på at St.Olavs kommer med beskjed om når de kan smette meg inn. Det snakkes jo heldigvis ikke om ventelister, jeg er jo fortsatt i en akuttfase.
Har enerom nå i hvert fall. Slipper å høre snorkingen til tunellarbeideren til alle døgnets tider, men samtidig så savner jeg han også. Han var en trivelig kar når han var våken.
Har du ligget og ventet på operasjon siden hendelsen?
De har altså bare utført en "nødreprasjon "?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6962
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av kjellv »

simpson skrev:
kjellv skrev:For de som lurer, jeg ligger fortsatt godt i senga mi på Molde Sykehus. Ikke har jeg fått noen god forklaring heller, men så vidt jeg har hørt ventes det på at St.Olavs kommer med beskjed om når de kan smette meg inn. Det snakkes jo heldigvis ikke om ventelister, jeg er jo fortsatt i en akuttfase.
Har enerom nå i hvert fall. Slipper å høre snorkingen til tunellarbeideren til alle døgnets tider, men samtidig så savner jeg han også. Han var en trivelig kar når han var våken.
Har du ligget og ventet på operasjon siden hendelsen?
De har altså bare utført en "nødreprasjon "?
Stabilisering av foten ble utført natt til fredag. Såkalt utvendig fixering, men dette funker godt. Stabilt og bra det. Egentlig er det vel først nå hevelsen i foten er på et slik nivå at operasjon er mulig. Men det er komplisert, både bein, korsbånd, muskler og nerver er skadet.

KawaKjetil

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av KawaKjetil »

Uff da :sorry Håper de beste kirurgene fikser dette på beste vis, og at neste sesong kan nytes på sykkel :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6962
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av kjellv »

Det er ofte langt mellom de store høydepunktene når man ligger slik lenket til en sykehusseng. Men i dag er det litt da. Nå er ny sykkelen endelig på vei hitover :prf
Det skal bli så kjekt å se den, foreløpig har jeg kun sett bilder av den.

Siden den planlagte turen til Oslo forrige helg ble så brått avlyst, har replanlegging av handel og overleveringer vært nødvendig. Alt er nå i boks, og i går ble sykkelen registrert på meg. Den ble da hentet av samme person som har kjøpt TDMen av meg. I dag startet han fra Lier, og er nå på tur nordover med min FJR1300. Her er et bilde han sendte meg fra Lygnaseter i Gran i formiddag. Fin ja :P :p
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22986
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?

Legg inn av Bjerknez »

Snasen denne kjellv :thumleft
Det er bra du ser de små lyspunktene i en ellers begrenset hverdag :knegg

God bedring! :vs

Svar