Tyverisikring av MC i garasje

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av bergenser83 »

Jeg mener å ha sett en slags ring man kan bolte fast i garasjegulv og dermed ha et fint "øye" man kan feste kjettinglås i osv.

Vi har betonggulv i garasjen og jeg ønsker å låse både MC og trøsykler skikkelig fast.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og kanskje kan tipse meg om hvor jeg kan få kjøpt dette?

Den ser nesten ut som en slik ring som ligger på lasteplan på picuper/lastebiler, at den legger seg flatt når den ikke er i bruk.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av 45316 »

Mener Biltema har en sånn, vil også tro større låssmeder har

Edit: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/La ... ste-82544/" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av SuperMorten »

Vi hadde det der jeg bodde før. Det hjelper jo ikke. Kjeltringene klipper kjettingen like lett om den er fast i gulvet..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av RuneMC »

Skivelås med alarm bør kunne hjelpe. Alarmen går så fort låsen beveges (dvs etter noen sekunder hvis den ikke låses opp). De fleste som er ute etter et enkelt bytte går da videre til neste som kanskje bare har rattlås...

En eller annen skjult gps-sporer kan kanskje også være en ide, men levetid på batteri og evt mottiltak kan fort gjøre det til en diskutabel investering...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av bergenser83 »

Der var den :) da blir det en tur på Biltema

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av Kawagutten »

Jeg synes skivelås er tingen evnt. med alarm men ikke Oxford sin bøylelås med alarm hvis ikke det har kommet en ny utgave i senere tid.Siden du skal låse mc`n til gulvet kan kanskje denne være noe også.Jeg har brukt en sånn og har en formening om at den tåler en støyt også :-)

http://www.sikkerhetsbutikken.no/LockAl ... erisikring" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av Crinos »

Jeg har motion sensor på sykkelen og et stebel nautilus horn på 139dB.
Siden jeg har RFID tenning, trenger jeg ikke i det hele å være nær sykkelen for å skru av alarmen, så sensoren står på max følsomhet. Er ikke mye som skal til før det blåser en god støyt.

Fordelen er at dette holder borte de som ønsker å pose/klå på sykkelen, selvsagt også de som ønsker å stjele den eller gjøre annen hærværk.

Alarm er ikke forsikring godkjent, men 139dB rett i friluft er godkjent av meg.
til info:
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av hakhap »

Crinos skrev:Jeg har motion sensor på sykkelen og et stebel nautilus horn på 139dB.
Siden jeg har RFID tenning, trenger jeg ikke i det hele å være nær sykkelen for å skru av alarmen, så sensoren står på max følsomhet. Er ikke mye som skal til før det blåser en god støyt.

Fordelen er at dette holder borte de som ønsker å pose/klå på sykkelen, selvsagt også de som ønsker å stjele den eller gjøre annen hærværk.

Alarm er ikke forsikring godkjent, men 139dB rett i friluft er godkjent av meg.
til info:
Bilde
Er det lovlig er mit spørsmål?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av Orion »

Kawagutten skrev:Siden du skal låse mc`n til gulvet kan kanskje denne være noe også.Jeg har brukt en sånn og har en formening om at den tåler en støyt også :-)

http://www.sikkerhetsbutikken.no/LockAl ... erisikring" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne var interessant. Noen formening om hvor lenge et 9v-batteri holder før det lader ut? Er også nysgjerrig på om man kan lure alarmen ved å tape på en ekstra wiresløyfe, for så å kutte originalwiren. Går ut fra alarmen aktiveres dersom forbindelsen i kretsen blir brutt.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av Crinos »

hakhap skrev:
Crinos skrev:Jeg har motion sensor på sykkelen og et stebel nautilus horn på 139dB.
Siden jeg har RFID tenning, trenger jeg ikke i det hele å være nær sykkelen for å skru av alarmen, så sensoren står på max følsomhet. Er ikke mye som skal til før det blåser en god støyt.

Fordelen er at dette holder borte de som ønsker å pose/klå på sykkelen, selvsagt også de som ønsker å stjele den eller gjøre annen hærværk.

Alarm er ikke forsikring godkjent, men 139dB rett i friluft er godkjent av meg.
til info:
Bilde
Er det lovlig er mit spørsmål?
De lærde strides.
Norsk Lov sier: http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift ... APITTEL_29" onclick="window.open(this.href);return false;
Men siden Stebel er både TÜV og CE godkjent med sine 139dB, er det heller ingenting tilsynet kan kverrulere på.
De har kanskje lyst, men ikke mulighet.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av Kawagutten »

Orion skrev:
Kawagutten skrev:Siden du skal låse mc`n til gulvet kan kanskje denne være noe også.Jeg har brukt en sånn og har en formening om at den tåler en støyt også :-)

http://www.sikkerhetsbutikken.no/LockAl ... erisikring" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne var interessant. Noen formening om hvor lenge et 9v-batteri holder før det lader ut? Er også nysgjerrig på om man kan lure alarmen ved å tape på en ekstra wiresløyfe, for så å kutte originalwiren. Går ut fra alarmen aktiveres dersom forbindelsen i kretsen blir brutt.


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Det varer omtrent like lenge som det gjør i en vanlig brannalarm vil jeg tro.Jeg byttet ikke før alarmen hadde stått og hylt et par timer før jeg kom hjem.120dB er nok til å irritere naboene og dermed brukbar :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Tyverisikring av MC i garasje

Legg inn av Orion »

Kawagutten skrev:
Det varer omtrent like lenge som det gjør i en vanlig brannalarm vil jeg tro.Jeg byttet ikke før alarmen hadde stått og hylt et par timer før jeg kom hjem.120dB er nok til å irritere naboene og dermed brukbar :D
Det virker som en brannvarsler på den måten også ja. Jeg er sjeldent hjemme, så kanskje tryggest å ikke kjøpe. Heller gamble på at sykkelen får stå i ro, enn å frykte folk fra borettslaget med balltre når en kommer hjem ;)

Er ellers åpen for å høre flere måter å tyverisikre MC i garasje på. Jeg stoler ikke på noen når det kommer til å la ting av verdi få stå i fred. Spesielt i Oslo.

Liten digresjon, men søstera mi satt på balkongen for ett par år sida og drakk morgenkaffe. I bygget over veien holdt de på å bære inn flyttelass, og hadde mellomlagra en dass utenfor døra mens de bar inn andre ting. Plutselig kjører en bil forbi. Stopper opp. Rygger tilbake. Ut springer en person, åpner bakluka på bilen sin og lemper dassen inni. Han setter seg ved siden av dassen for å sikre at den ikke faller ut. Eieren av dassen får øye på dette og springer etter den kjørende bilen, hvorpå søstera mi hører mannen fra bakluka skrike: "Du må passe på tinga dine!!!" Haha, som sagt ett avspor, men verdt å fortelle.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Svar