ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Snicker skrev:Klarte ikke å vente. Ikke dårlig omtale det der ;) Kan ikke si at jeg angrer så langt på at jeg valgte Zero. Selv om jeg ENDA ikke har fått den... :sorry
Har du fått den enda??

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av AJ »

Lurer litt jeg også... :scratch ;-) .
Venter spent på å høre hvordan EL-sykkel opplevelsen har vært.
Mye moment, heftig drag... lite lyd... ;-)
norse900 skrev:Hallais, Snicker! Har du fått ny-sykkelen i hus? Har du fått tatt deg noen turer og kjent på hvordan den fungerer??
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av ATWindsor »

Elsykler kommer nok bra det også, men foreløpig virker det for meg personlig som de har litt å hente, middelmådig ytelser og vekt. Men absolutt spennende saker.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Hmmm... merkelig at vi ikka her hørt noe mer her... De fleste er jo mer enn villig til å skryte av syklene man har kjøpt så jeg lurer kanskje på om det har skjedd noe her med tanke på leveringen og at det har blitt en del problemer rundt dette eller evt. feil som har oppstått med sykkelen etc.?

Personlig er jeg veldig spent på hva eieren synes om denne sykkelen så jeg venter fortsatt på oppdatering av tråden :-)å

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bringisen »

Jeg henger meg på.

Er veldig interessert i hvordan denne fungerer. Kan ikke se bort fra at jeg kommer til å eie en slik som sykkel nummer to en gang.

Jeg er i forhandlinger fortiden hos Møller bil om en ny eGolf som jeg vurderer å kjøpe. Flott bil, lydløs og godt drag. Dessuten bygges ladestasjoner ut som paddehatter for tiden, jeg ser at det ikke er lenge før all rekkevidde angst er borte.
Vi satser helt på dette og skal ha bilen som eneste bil. Kan fint kjøre fra Bergen til Oslo med litt planlegging og et par timer lenger kjøretid grunnet lading underveis.
Problemet er om vinteren foreløpig....hvis man blir stående bak en trailer som sperre veien på glatten eller må vente i kolonne, da sliter man. Men om vinteren kjører jeg sjelden slike steder og da kan jeg ta toget :-)

Men det var en liten avsporing, venter på oppdatering om denne el motorsykkelen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Blæh... jeg hater å lese blogger som ikke blir oppdatert :evil

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

"Snøsur" i dag Hr Bjerknez ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:"Snøsur" i dag Hr Bjerknez ;-)
mhm.. :mk

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av norse900 »

Rolig nå, gutter :[-X
Må ikke glemme de 3 T'ene... :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av andersen »

Jeg prøvde Zero SR hos Carpoint på Fornebu. Herregud hvor skøy det var! For meg det en selvfølge at dette er fremtiden. Å kjøre "gammel" MC til sammenligning er kjipt. Zero SR har kun 65 hk, men det dreimomentet og linjære effektkurven er helt sinnsyk!

Først var det litt uvant å ikke måtte gire ned når jeg kom til en rundkjøring. Så var det en veldig positiv sak å vende seg til at man alltid har "riktig gir" (fordi det er ingen gir). Det er bare å gi gass og full effekt er der fra første nanosekund. Jeg ble helt overbevist, men kan ikke kjøpe sykkelen enda rett og slett pga pris.

Rekkevidden er god, men hurtigladersystemet er svindyrt på 2015 modellen. Hadde jeg vært fornøyd med "saktelading" (som tar ca 7-8 timer fra tom til full), så hadde det ikke vært noen tvil. Herregud for en sykkel! Vi har så mye gøy å se frem til!
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Voodoodoo »

Hvis bruksområdet er tilogfra jobb eller småturer til grava og tilbake ser jeg nytten men utover dette passer elsykkel i samma kategori som majoriteten av Elbiler.
En artig dings om man har litt for mye penger å rutte med.

Den dagen eldrevet sykkel topper ut på rundt 300km/t og gjør 0-100 på under tre sek samt kan flå langs autobahn i 200km/t i 20 mil lasta med 2kofferter og toppboks samt passasjer. Lades Illøpet av de 5min. Det tar å pisse og kjøpe pølse samt er driftsikker nok til å holde 100'km uten problemer da skal jeg revurdere min holdning til elsykkel.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av 45316 »

Og her er jeg helt enig med voodoodoo


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Er delvis enig med voodoo jeg også, men man må også ta El-sykkel for det det er. Jeg hadde dog heller kanskje tenkt at en EL-scooter hadde vert mer populært da scootere kanskje appelerer mer til dem som skal fra A-B og ikke på lange turer nedover i Europa og lignende.

Dessuten blir man jo skeptisk når TS ikke har svart her i tråden. Normalt er det jo ganske vanlig at man "skryter" litt når man endelig får sykkelen etter at man først har startet en slik tråd, så her tror jeg det enten har skjedd noe med leveringen eller rett og slett med sykkelen etc.

Men det KAN jo være en mulighet for at sykkelen er motatt og at gleden var såpass stor at man glemte hele tråden her inne... ? :-k

Men ja... EL-sykkel klarer jeg vertfall ikke helt å argumentere for til eget bruk vertfall. =;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Personlig tror jeg el-kjøretøyer av alle typer kommer til å spise seg inn i alle markeder, og da naturlig nok fra bunnen og oppover når det gjelder kjørelengde. Har flere venner med moderne elbil, og de virker alle utrolig fornøyde! Fritt fra hukommelsen mener jeg feks av tesla eiere så ville 95% igjen velge elbil.

Det er milevis forskjell på elbil for ti år siden og nå, bare tenk på neste ti år.

En el-motorsykkel med 15 mil rekkevidde, 30 min lading og latterlig dreiemoment og akselerasjon ville solgt bra tipper jeg.

Alle vil nok ikke få sine behov dekket, men tror vi får se eldrift som alternativ fra alle de store produsente innen 5 år.

Kult med litt synsing på morgenkvisten.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av AJ »

Til og med Harley-Davidson har kommet langt i utviklingen av EL-MC.
Hvem ville trodd det for noen år siden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar