Ninja H2(R)

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av KydeX »

Spørsmålet er hva en gateversjon vil komme til å koste på norske skilter med alle de hestekreftene. Staten skal vel ha en god bit av kaka.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Kawagutten »

Denne er det råeste jeg har sett og den skulle ha kommet i 2010 når jeg skulle ha den råeste R som var,da hadde jeg kjøpt den uansett pris :thumleft

Gjetter på at gateversjon kommer med ca 230 hk og det er nevnt at den vil koste ca 200 000 i utlandet så da er det å regne ut med alle avgifter + forhandlers del av kaka.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av KydeX »

376 000 kommer jeg til da, etter statens påslag. Så da bikker den nok 400 lapper ihvertfall. Blir nok for dyr for meg. Men nå spørs det vel om jeg bytter sportstoureren i ren r-sykkel uansett da.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Kawagutten »

KydeX skrev:376 000 kommer jeg til da, etter statens påslag. Så da bikker den nok 400 lapper ihvertfall. Blir nok for dyr for meg. Men nå spørs det vel om jeg bytter sportstoureren i ren r-sykkel uansett da.
Tipper over 400 jeg også.Har heller ikke råd nå men har bestemt meg for at noe sånt skal jeg ikke ha lenger fordi det frister for mye å bruke den fullt ut og da blir en jo beryktet.Etter ZX12R med over 200 hk i så er alt blitt moped men greit nok :evil
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

Ser ikke hvorfor Kawa kommer med denne sykkelen.
Som gateversjon, ja, men en banesykkel med kompressor kan jo ikke brukes til noe.
Det finnes jo ingen klasser den kan brukes i. :-k

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av RuneMC »

Synes fronten og kåpa ser virkelig fin og moderne ut, men fra der kåpa slutter og bakover minner det mest om en helt ordinært utseende Kawa som er stappet inn i en pen front... Skulle gjerne sett at ihvertfall tanken var designet mer særegent for å stå i stil med fronten... (uten å gå på akkord med det praktiske)

Med de spesifikasjonene blir det vel mest et leketøy for banekjøring og Jay Leno's garasje osv...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6976
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Jompa »

Tanken ser da grei ut, men setet ?
Du skal ikke være særlig brei i ræva før du ikke får plass i "stolen"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av ZZR-Erling »

Hmmm...må studeres nærmere...førsteinntrykket er "pussig sak".

Brukeravatar
MickeyMouse
Innlegg: 39
Registrert: 16 okt 2014, 22:04
Motorsykkelen din: '07 ZX10R
Sted: Østlandet

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av MickeyMouse »

Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av gsx750_80 »

Jompa skrev:Tanken ser da grei ut, men setet ?
Du skal ikke være særlig brei i ræva før du ikke får plass i "stolen"
Nei, minte på et merkelig vis om enkelte babystoler.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

MickeyMouse skrev:Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.
Monterer du turbo på din får du en helt annen motor enn det som sitter på denne, siden den har kompressor og ikke turbo. Kompressor er mye mer anvendelig enn turbo på sykkel siden ladeluften er proporsjonal med turtall. Det er ikke turbo, som er helt avhengig av turtall og vil levere mest effekt på toppen av kurven.

Men i USA har du noen få rike, men mesteparten er middelklasse og direkte fattige.
Greit sykkelprisen er halve prisen, men når gjennomsnittslønn i USA er 25.000 dollar blir det dyrere for de enn for oss.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av TBI81 »

[video]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... RXIMQm6xcg[/video]
Gearet sentrifugalkompressor. Snasnt! :D

Brukeravatar
MickeyMouse
Innlegg: 39
Registrert: 16 okt 2014, 22:04
Motorsykkelen din: '07 ZX10R
Sted: Østlandet

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av MickeyMouse »

simpson skrev:
MickeyMouse skrev:Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.
Monterer du turbo på din får du en helt annen motor enn det som sitter på denne, siden den har kompressor og ikke turbo. Kompressor er mye mer anvendelig enn turbo på sykkel siden ladeluften er proporsjonal med turtall. Det er ikke turbo, som er helt avhengig av turtall og vil levere mest effekt på toppen av kurven.

Men i USA har du noen få rike, men mesteparten er middelklasse og direkte fattige.
Greit sykkelprisen er halve prisen, men når gjennomsnittslønn i USA er 25.000 dollar blir det dyrere for de enn for oss.
Supercharger er best opp til et bestemt turtall, det er derfor supercharger er populært i dragrace.
Supercharger er også enklere å montere på en motor enn turboen.
Vi snakker om komprimering av luft på to forskjellige måter, en turbo på en turtallsmotor som dette jo er, tror jeg er mer fordelaktig enn en supercharger.

Turbo-kit til 06-07 ZX10R blir produsert i usa (bolt on), derfor jeg nevnte dette egentlig.
Var også en faktor, i tillegg til at jeg liker pottene under baksetet, at jeg nettopp valgte 06-07.

En v-motor med mye dreiemoment ville jeg valgt supercharger.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Bringisen »

Er ikke for normale folk dette :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

MickeyMouse skrev:
simpson skrev:
MickeyMouse skrev:Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.
Monterer du turbo på din får du en helt annen motor enn det som sitter på denne, siden den har kompressor og ikke turbo. Kompressor er mye mer anvendelig enn turbo på sykkel siden ladeluften er proporsjonal med turtall. Det er ikke turbo, som er helt avhengig av turtall og vil levere mest effekt på toppen av kurven.

Men i USA har du noen få rike, men mesteparten er middelklasse og direkte fattige.
Greit sykkelprisen er halve prisen, men når gjennomsnittslønn i USA er 25.000 dollar blir det dyrere for de enn for oss.
Supercharger er best opp til et bestemt turtall, det er derfor supercharger er populært i dragrace.
Supercharger er også enklere å montere på en motor enn turboen.
Vi snakker om komprimering av luft på to forskjellige måter, en turbo på en turtallsmotor som dette jo er, tror jeg er mer fordelaktig enn en supercharger.

Turbo-kit til 06-07 ZX10R blir produsert i usa (bolt on), derfor jeg nevnte dette egentlig.
Var også en faktor, i tillegg til at jeg liker pottene under baksetet, at jeg nettopp valgte 06-07.

En v-motor med mye dreiemoment ville jeg valgt supercharger.
En turbo er ikke mere jobb å montere enn en kompressor.
En kompressor er mekanisk drevet av motoren, enten ved hjelp av reimer eller ved hjelp av tannhjul.
Grunnen til at kompressor funker bedre på sykkel er at den lader med en gang mens en turbo må ha høyt turtall for å oppnå fullt trykk.
Hvis du ser på sykler med turbo, bortsett fra de originale japseforsøkene på 80 tallet, ser du at de ikke er lette å kontrollere når de begynner å lade bra med trykk.
Hjulløft i 300 + er ikke problem med turbo. Og da blir det ubrukelig. Du får ikke utnyttet effekten.
Det er derfor Kawa kommer med kompressor og ikke turbo.
Du får ladeluft mye tidligere istedenfor på topp der du uansett har mye effekt allerede.
Grunnen til at det går mye kompressor i drag race er at den kommer med en gang på lave turtall istedenfor at du må først få opp turtall før ladetrykket kommer som på en turbo.
En annen ting er begrensingen på hk du får ut av en turbo kontra kompressor.

Svar