Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av freddy123 »

Grattis med kul sykkel og fin turvenn.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av ojda »

Gratulerer med ny Tiger :vs
Ønsker deg mange flotte stokker og steiner å ballansere på :yeyeye
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Tobben84 »

evo16v skrev:Gratulere :D

Jeg er ihvertfall fornøyd med min 800 og har vel kjørt litt over 15000km i sommer som er min første MC sesong, ingen problemer og jeg synes ihvertfall den er utrolig lettkjørt. Er enig i at XC ser litt tøffere ut og fungerer nok litt bedre utenfor asfalten :thumleft
Høres bra ut! Som jeg forstår det så er de belemret med lite feil ja. Det var noe av grunnen ril at jeg valgte 2014 modellen foran 2015 modellen også, den har en del ny elektronikk. Gleder meg til å teste litt gruskjøring ja:)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Gratulerer! Blir nok knallfornøyd med den!

Har litt smålyst på en BMW F800GS eller Tiger800 i blant jeg også... :yeyeye
Etter å ha prøvd begge kan jeg si at Tigeren er bedre for meg som kjører mest asfalt. Den er raskere og mer presis på asfalt. Gs'en er litt tøffere utsendemessig og klarer seg nok bedre offroad. Tigeren er faktisk veldig morsom på svingete vei også, seff ikke sånn som Duken, men den henger med:)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Tobben84 »

Takk for øvrige gratulasjoner:) Kommer nok til å kjøre 97% asfalt, men gøy å lete opp noen krøtterstier i mellom;)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av KawaJens »

evo16v skrev:Gratulere :D

Jeg er ihvertfall fornøyd med min 800 og har vel kjørt litt over 15000km i sommer som er min første MC sesong, ingen problemer og jeg synes ihvertfall den er utrolig lettkjørt. Er enig i at XC ser litt tøffere ut og fungerer nok litt bedre utenfor asfalten :thumleft
Har du prøvd den nye V-Strom 1000? Lurer på vordan Tigeren er i forhold.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Tobben84 »

Jeg vurderte også v-stromen, men den ble betraktelig dyrere enn Tigeren. Etter det jeg har lest så er det en knallbra sykkel. Tigeren er vel en del lettere og jeg mistenker at den er noe mer sportslig. Fra min side blir dette bare spekulasjoner, da jeg ikke fikk orøvd v-stromen....

evo16v
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2013, 11:14
Motorsykkelen din: 2016 Ducati Multistrada 1200S
Sted: Rennebu, Sør-Trøndelag

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av evo16v »

Har du prøvd den nye V-Strom 1000? Lurer på vordan Tigeren er i forhold.
Nei, ikke prøvd den. Stod mellom GS800 og Tiger 800 når jeg kjøpte sykkel for litt over et år siden. Dukket opp en brukt Tiger med alt av utstyr som jeg ville ha og da kjøpte jeg den uten å ha prøvd GS'en :roll Det eneste jeg savner på tigeren er cruisecontroll, kan være greit å ha på langtur og når en skal justere på klær osv.
Knut Erik Halgunset

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av ojda »

Jodda, har nå prøvd begge to, men med litt over et års mellomrom :scratch
Lånte Tigern en dag, og Suzukie`n 30 min :-k
Var vel ikke spesielt mye punsj i noen av de.
Mer en man trenger, men ikke nok til å gi følelsen av overflod :scratch :lol
Tigern hadde en fantatisk girkasse, V-strommen med bedre sete og bedre vindbeskyttelse.
Satt vel ok på begge. Til mitt bruk, ved "lik pris" ville det blitt Suzuki`n.
Ved stor pridifferanse (15000 +) ville Tigern stått sterkt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Tobben84 »

ojda skrev:Jodda, har nå prøvd begge to, men med litt over et års mellomrom :scratch
Lånte Tigern en dag, og Suzukie`n 30 min :-k
Var vel ikke spesielt mye punsj i noen av de.
Mer en man trenger, men ikke nok til å gi følelsen av overflod :scratch :lol
Tigern hadde en fantatisk girkasse, V-strommen med bedre sete og bedre vindbeskyttelse.
Satt vel ok på begge. Til mitt bruk, ved "lik pris" ville det blitt Suzuki`n.
Ved stor pridifferanse (15000 +) ville Tigern stått sterkt.
Prisdifferansen ble vel fort 35-40000,- med det utstyret jeg ville ha, så da var valget enkelt for min del:) motoren i Tigeren overrasker meg veldig mtp kraft, men tok en stund før jeg skjønte at man virkelig må vri på rulla å kjøre den som en firesylindret motor nærmest. Veldig uvant etter å ha prøvd konkurrenter både med mer og mindre motor, men med helt annen effektkurve.

Mtp vindbeskyttelse, så får jeg med orginal justerbar touring-skjerm, som er en go del større og justerbar. Problem solved:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22984
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg aner ikke hvordan denne Tiger 800 er satt opp i forhold til en Street Triple R, men den bør vel fint holde følge med en Street Triple da jeg annser disse to er relativt like i forhold til motor?
Joda, tigeren har ca. 10HK'er mindre og veier nesten 40kg. mer, men har 10NM mer enn street'en og har momentet lenger ned i effektkurven.

Er spent på hvordan denne Tigeren egentlig går i forhold til min, for dette er så absolutt en kandidat for meg hvis jeg en gang kommer til å konvertere til en slik type sykkel. :thumleft

Uansett, så kjøper man vel ikke en slik type sykkel for å leke bajass...

Synes vertfall den nye Tigeren ser veldig bra ut :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Orion »

Gratulerer med tøff tursykkel! :)

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Moffa »

Gratulerer med ny sykkel :-)
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:Jeg aner ikke hvordan denne Tiger 800 er satt opp i forhold til en Street Triple R, men den bør vel fint holde følge med en Street Triple da jeg annser disse to er relativt like i forhold til motor?
Joda, tigeren har ca. 10HK'er mindre og veier nesten 40kg. mer, men har 10NM mer enn street'en og har momentet lenger ned i effektkurven.

Er spent på hvordan denne Tigeren egentlig går i forhold til min, for dette er så absolutt en kandidat for meg hvis jeg en gang kommer til å konvertere til en slik type sykkel. :thumleft

Uansett, så kjøper man vel ikke en slik type sykkel for å leke bajass...

Synes vertfall den nye Tigeren ser veldig bra ut :thumleft
To vidt forskjelloge sykkler byggd for forskjellige kriterier. Motor stammer nok fra Daytona men er nok sett opp anerledes samt girkasse etc etc. ST3 vil nok dra godt i fra.

Svar