Hei,
Jeg er ny her og fikk, etter å ha drømt lenge, MC lappen i Juni Siden da har jeg kjørt så og si hver dag.
Sykkelen jeg kjører har jeg vært så heldig å ta over fra min stefar som begynner å dra på årene.
Sykkelen i seg selv er meget lettkjørt og en perfekt nybegynner sykkel, men som alt annet vil man ha mer.
Derfor spør jeg; Har noen noe tips på hvordan jeg kan få litt mer effekt i sykkelen uten å bruke altfor mye penger?
Evt om det finnes noen nettsider som tilbyr forskjellige produkter til min type sykkel. Sitter dag ut og dag inn på Ebay, hehe.
Setter stor pris på svar
2001 Gsx-F 600
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 18 nov 2014, 08:06
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-f 600
Re: 2001 Gsx-F 600
Tja, om du ofrer toppfart for akselerasjon kan du dreve om. Ellers er det fullt effektanlegg som gir noe effekt, trengs ofte dynokjøring etterpå. Vet ikke om powercommander gir mye effekt? Har ikke satt meg inn i PC.
men, det koster litt for å få økt effekten. Ville kanskje spart pengene å kjøpt en annen sykkel når midlene er på plass :-)
Pleier å være masse ting og tang på ebay, hva søker du på? Jeg mener GSX-F skal være samme som Katana, som gir 42.000 treff på ebay.
men, det koster litt for å få økt effekten. Ville kanskje spart pengene å kjøpt en annen sykkel når midlene er på plass :-)
Pleier å være masse ting og tang på ebay, hva søker du på? Jeg mener GSX-F skal være samme som Katana, som gir 42.000 treff på ebay.
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 18 nov 2014, 08:06
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-f 600
Re: 2001 Gsx-F 600
Toven skrev:Tja, om du ofrer toppfart for akselerasjon kan du dreve om. Ellers er det fullt effektanlegg som gir noe effekt, trengs ofte dynokjøring etterpå. Vet ikke om powercommander gir mye effekt? Har ikke satt meg inn i PC.
men, det koster litt for å få økt effekten. Ville kanskje spart pengene å kjøpt en annen sykkel når midlene er på plass :-)
Pleier å være masse ting og tang på ebay, hva søker du på? Jeg mener GSX-F skal være samme som Katana, som gir 42.000 treff på ebay.
Takk for svar!
Jeg har satt på et "effektanlegg" og det hjalp. Ja, ser at det er mye å finne på Ebay, men har dårlig erfaring fra tidligere at passformen på delene som blir kjøpt ikke er kjempe bra. Det har riktig nok vært til bil...
Det klør i fingrene om å kjøpe en annen sykkel da drømmen er en Mv Augusta Streetfighter.
- Bjerknez
- Innlegg: 23315
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2001 Gsx-F 600
Du vil nok få langt mer opplevd effekt av å dreve om. Du får ikke mer effekt i ordets rette forstand, men du "flytter" effekten dit hvor du faktisk trenger den.
Drever du om så vil jeg tippe du kan øke aksellerasjonen betraktelig og daglig kjøring blir mer morsom med mer krefter lenger ned i registeret.
Men som sagt, så offrer du toppfarten. I mine øyne er toppfart IKKE viktig overhodet. Det går uansett fort nok
Drever du om så vil jeg tippe du kan øke aksellerasjonen betraktelig og daglig kjøring blir mer morsom med mer krefter lenger ned i registeret.
Men som sagt, så offrer du toppfarten. I mine øyne er toppfart IKKE viktig overhodet. Det går uansett fort nok
Re: 2001 Gsx-F 600
jeg ville kjørt den som den var. Det er en sykkel til 25-30 000 kr , hvis du vil ha mer gamp anbefaler jeg å kjøpe en R sykkel til 40-50 000 det er noe helt annet å kjøre. Jeg har sett dyno på disse syklene etter at de har bytta til gsxr kam og factory pro dyser det ga ca 7hk på hjulet. Virkelig ikke verdt bryet og kostnadene etter min mening.
forøvrig må du aldri finne på å sette på individuelle K&N filtre på den, da går den dårligere.
basically kjør den som den er eller kjøp noe annet :)
forøvrig må du aldri finne på å sette på individuelle K&N filtre på den, da går den dårligere.
basically kjør den som den er eller kjøp noe annet :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Re: 2001 Gsx-F 600
Kloke ord :) Evt drev om som Bjerknez også beskrev, går uansett fort nok. Gøyere imo med akselerasjon enn å fise bortover i høy hastighet.mammut89 skrev: basically kjør den som den er eller kjøp noe annet :)
- Kjellrf
- Innlegg: 1606
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: 2001 Gsx-F 600
GSX600F er en rimelig og grei motorsykkel. Ønsker man noe mer, kjøper man noe annet. Motoren var kjent for relativt dårlig dreimoment da den kom, husker jeg. Prøver du f.eks. en Kawa ZX6R (eller ZZR600) fra samme tida, vil du merke hvor stor forskjell det kan være i 600-klassen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: 2001 Gsx-F 600
Stemmer nok, men de stiller neppe i samme klasse uansett... Om du refererer til zxr må du også sammenligne med gsxr, synes jeg.
Live long and prosper