Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Tonys »

Som overskriften sier, ting man egentlig ikke trenger, men som man er blitt veldig fornøyd med. O.l

Kanskje litt feil av meg å starte, da jeg ikke har noe særlig duppeditter.
Men vurderer følgende
Varmeholker.
Intercom m Bluetooth slik at jeg kan ta tlf og kanskje ha noe musikk i bakgrunnen.
Egen GPS for mc?
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av KawaJens »

Har ikke hatt en MC GPS, men dikidert med bil GPS et noen år. Enkelt og greit, skal eg nedover kontinentet igjen, eller rettere sakt når, så skal eg ha MC GPS med doking stasjon og så pælmer eg alt av kryber og vesker i søppla.

Men siden eg ikke har MC GPS så kan eg no ikke seie at eg er mest fornøgd med den.
Men det eg ikke har angret på å kjøpe er en batteribank på ca 12000mah. Har ikke hatt problemer med strøm til (hjelm)kamera og mobil som blir brukt til musikk speler. Funker knall og tar liten plass i tankveska :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Orion »

Skivelåsen. På ingen måte en nødvendighet, men gjør at jeg kan parkere fra meg sykkelen og føle at den står trygt.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av JohnnyTh »

Måtte tenke lenge, men tror det er Zumoen min.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Jarle »

Er meget fornøyd med min Garmin Zumo 660LM, men sist uke måtte jeg sende den inn til service.
Det endte med at jeg fikk en helt ny gps i posten i dag.

Det kaller jeg service :-)
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Crinos »

Hum.... Dibbedutt på MC'n? Det har jeg lite av gitt.
Kanskje om enn teller Stebel hornet ? Eller RFID tenning (i stedet for ordinær nøkkel tenning).

Tror jeg går for RFID tenninga. Har litt Jedi Mind Trick der med at en pitteliten RFID sender er sydd inn i den ene kjørehansken, slik at jeg bare sveiper hånda over tanken for å skru av/på tenninga. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av jhn »

Jeg har en 12-14 år gammel GPS som jeg flytter mellom mc, bil, snescooter og båt. Den har topografiske kart og sjøkart, så den funker utmerket uansett hvor i verden jeg måtte befinne meg.
Den er visstnok vanntett ned til 100 m ... men hvorfor? Det er jo dårlig satellitt-dekning der nede.
Den er ikke så brukervennlig at jeg kan betjene den under fart, men det er vel egentlig bare en fordel.
Den har tålt mye juling, den har vært med på to ulykker hvor sykkelen ble totalvrak+ et par mindre velt, og ikke så få rundkast med snescooter også, men er fremdeles like god. Garmin selvfølgelig.
Meget fornøyd med den.
Og så er jeg meget fornøyd med F1 Tuner Pro. Rimelig i innkjøp, enkel å montere og virker helt supert.
Nå går sykkelen silkemykt langt ned i turtallregisteret, til tross for at det er en raklete V2.
Har ikke flere duppeditter, varmeholkene er jo også gull verdt, men det anser jeg ikke som duppeditter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23063
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Bjerknez »

Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i "nødstillfelle".

De duppedittene jeg føler jeg er HELT avhengig av er:
- Varmeholker
- Tankvesken
- Drift Ghost S HD (Hjelmkamera)
- Kriega baggasjesystem
- Batteribanker (evt. en kontaktfordeler)

Varmeholker er det beste jeg noen gang har invistert i. Selv midt på sommeren kan det bli kjølig til tider og fryser man på hendene så fryser man også fort ellers. Det er også viktig at ikke fingrene "stivner" etc.

Tankvesken har jeg stort sett ALLTID med meg. Der har jeg fotokamera, mobiltelefon, lommebok, mikrofiberklut, snus, kaffekanne etc. Også kjekt å ha litt plass i tillfelle man skulle finne ut at man må kjøpe med noe på veien.

Hjelmkameraet har jeg stort sett altid med meg på tur, men ikke alltid jeg bruker det. Dukker det opp noen fine veistubber etc. så kobler jeg det på.

Jeg tror også de nye Kriega veskene mine blir flittig brukt og je gsynes systemet er genialt da man kan "Bygge" seg det volumet man trenger. Man tar med en 10-liter hvis man skal på korte turer og bygger seg videre opp mot 70-liter for de lengste turene hvor man blir borte i flere dager/uker.

Sistnevnte er kjekk å ha for å lade GPS/iPad/iPhone/Kamera/Hjelmkamera etc. når man er på tur. Mange hytter har ikke akkurat overflod at strømuttak og er man flere i samme hytte så blir det "slosskamp" om den ene kontakten som er der. Litt kjipt når man i utgangspunktet trenger 3-4stk for å lade opp det man har.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Snikendeugle »

Tja.
Kamera og lydopptager har jo vært med på mange turer, men om tankbaggen i seg selv teller, så lander jeg på den. Synd klipset på stroppen sprakk her forleden. Får vel kjøpe ny.

Har nesten alltid tankbaggen på sykkelen. Det er rett og slett grisepraktisk.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av detvarvondtdet »

Snikendeugle skrev:Tja.
Kamera og lydopptager har jo vært med på mange turer, men om tankbaggen i seg selv teller, så lander jeg på den. Synd klipset på stroppen sprakk her forleden. Får vel kjøpe ny.

Har nesten alltid tankbaggen på sykkelen. Det er rett og slett grisepraktisk.

+1
Tankveske er nok det som har hatt størst nytteverdi for min del.
Er også fornøyd med den lille digitalklokka jeg kjøpte på Jula for en slikk og ingenting. Greit å ha litt oversikt over klokka når man er ute på tur (før jobb etc) :)

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Andreas »

Keyless ignition og varmeholker. Egentlig ikke en nødvendighet, men gud så kjekt og praktisk :prop:

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av ojda »

Størst nytteverdi har nok Braastad`n som ligger i toppboksen :yeyeye
Ellers så setter jeg veldig pris på flaskeholderen på styret til "Tiger" :mk
Den dekker desuten actioncammens frie utsyn til div info :prf :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av evike »

* Vindskjermen med justerbar "leppe".
* GPS'en (som egentlig er en gammel bil-GPS, men ligger i spesialveske, montert på styret m/brakett. Hadde det ikke vært for GPS'en hadde vi vært igjen nede i Europa enda tror jeg. Snakk om å miste retningssansen enkelte ganger... Gull verdt enkelte ganger å koble om bildet for å få nord oppover i skjermbildet/bruke som kompass, bare for å få tilbake retningssansen om ikke annet.
* 12V-uttaket som gir strøm til ovennevnte.
* Varmeholkene.
* Låsbare vesker, så slipper man alltid å ta med alt som er verdifullt, bare fordi en er litt sulten eller må på do et sted.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i
Tru meg at når en er i rush trafikken i Wien, warzawa, Berlin etc etc så kjem du til å lovprise GPS. Her i norge så ligger den og samler støv.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23063
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken duppeditt er du mest fornøyd med?

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i
Tru meg at når en er i rush trafikken i Wien, warzawa, Berlin etc etc så kjem du til å lovprise GPS. Her i norge så ligger den og samler støv.
Joda... tviler ikke på det... men jeg skal jo ikke til Berlin :thumleft

Svar