Europa tur sommeren 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Europa tur sommeren 2015

Legg inn av freddy123 »

Heisann ! Da har det seg sånnat jeg og noen kompiser har som smått begynt å planlegge en europa tur for 2015, vi tenker avreise i juni en gang for å slippe unna det værste ferie rushet når vi skal nedover ?

Vi har ikke kommet særlig langt med planleggingen enda og er på stadiet der vi må finne ut hva som er og oppleve, vet jo såklart at alpene er jo veldig bra mht mc kjøring, men jeg ønsker også å se oppdage andre steder i europa også.

Så da er det egentlig bare å komme med tips vi er foreløpig 3 mc glade 21 åringer som lader opp til beste ferien ever forhåpentligvis :)

Jeg har 3 uker med ferie til rådighet så burde rekke en del da :)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av KawaJens »

Bratislava,Bratislava,Bratislava...nevnte eg Bratislava? :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av JohnnyTh »

Romania er et flott land. fine mc veier, mye historie og billig. Er man 21 år så er kanskje det at det er utrolig mye fint å se på i byene og noe som frister.
Hold dere unna de minste veiene, de kan være utrolig dårlige.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av Relax »

Kroatia, Kroatia,Kroatia!
kystveien der,,,flott for mc...og strender / PUB / disco for 21 åringer ... og MANGE flotte streder!

Danskebåten eller Kielferga,,,suse gjennom Tyskland ned til alpene på en dag eller så.... ha det morro i alpene så mye dere har tid / råd til ,,, så suse ned til Kroatia .... 1 dag? ,,, ,my choice if i was 21 ...

Nå er jeg snart 3 x så gammel...så jeg ville brukt lengre tid,,,men kanskje tatt samme rute!
"Do the right thing"

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av JohnnyTh »

Relax skrev:Kroatia, Kroatia,Kroatia!
kystveien der,,,flott for mc...og strender / PUB / disco for 21 åringer ... og MANGE flotte streder!

Danskebåten eller Kielferga,,,suse gjennom Tyskland ned til alpene på en dag eller så.... ha det morro i alpene så mye dere har tid / råd til ,,, så suse ned til Kroatia .... 1 dag? ,,, ,my choice if i was 21 ...

Nå er jeg snart 3 x så gammel...så jeg ville brukt lengre tid,,,men kanskje tatt samme rute!
For meg var Kroatia skikkelig nedtur. Det var organisert, dyrt og kjedelig. Men jeg kom feil vei. Jeg kom fra Albania, Montenegro og eventyr. Kroatia er sikkert flott det.

Jeg har litt bilder her http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=881563" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av freddy123 »

Har feriert en del i kroatia og det er fint der nede ja :) alpene er nokk noe vi skal ha med oss ja så er det vell helst veien videre vi er mest usikre på, jeg har lest meg igjennom reise bloggen din en gang før jhonny så du har nokk sett en del og har litt god info. Jeg skal foreslå både bratislava,kroatia, og romania for gutta, langs kysten i italia er kanskje fint det og ?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av JohnnyTh »

freddy123 skrev:Har feriert en del i kroatia og det er fint der nede ja :) alpene er nokk noe vi skal ha med oss ja så er det vell helst veien videre vi er mest usikre på, jeg har lest meg igjennom reise bloggen din en gang før jhonny så du har nokk sett en del og har litt god info. Jeg skal foreslå både bratislava,kroatia, og romania for gutta, langs kysten i italia er kanskje fint det og ?
Jeg er ikke veldig bereist i Italia, men kjørte bil til Roma i Oktober. Italia er fantastisk. Spesielt hvis man liker historie og gamle murstein. Kona sa hun hadde aldri sett så mye murstein før som etter vår ferie. :D Jeg er nok litt mer en middels interessert i historie så det ble mange historiske bygg.
Vi kjørte litt kystveier men hadde nok uflaks. Det var mye kronglete veier innom alle småplasser. Jeg burde nok planlagt litt mer i forhold til veivalg.
Tipper det finnes mange her som kan mye mer om Italia.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av ZZR-Erling »

Dolomittene! Kjør til Arabba, og vær det noen dgr å kjør pass på dagen, og drikk pils på kvelden, nyyyt dagene uten stress :)
Ta en tur til passo Stelvio og ligg på Hotel Franzenshøhe der.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av KawaJens »

Er litt spørs va dere er ute etter.
Kjøre ned til alpene slik Erling sa, cruse litt rundt i alpene. Så følg vær og humør. Italia er ikke det største party landet men mye fint å see på.
Rekner med dere vil gå litt på by`n og, Nice er en bra plass til slikt og då er jo Monaco rett ved, ville ha skipet Milano.
Kan og kjøre fra alpene over til Slovenia og den lille kyst stripen dem har og så videre ned langs kysten til Pula i Kroatia. Oppat til Grossglockner i Østeriket via Slovenia igjen gjenom Triglav. Fra sør siden av grossglockner er det ca 5t til Bratislava og derfra en lett dags kjøring til Praha.
Det er så mye alternativer at det blir vansklig å få med alt. Ungarne har en innsjø som heite Balaton som vist nok skal vere fint der.

Alternativ til Kiel ferga er DFDS fra Oslo til København. Blir 3-4t lenger kjøring ned til f.eks Bolzano men ferga legger til tidligere så det er ikke mye senere en er frame i Bolzan.

For litt sån off the beaten track inspirasjon så sjå litt på http://www.kawanor.com
Undersøk alternativene på forhånd og finn alternativer i forskjellige retninger men ikke lås fast noke og ta ting litt sån dag for dag alt etter vær og humør.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av freddy123 »

da har jeg planlagt litt ruter og hadde vært fint å få bekreftet om det bare er driten jeg har samla sammen her eller om det er noe som kan funke :scratch

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av freddy123 »

fikk ikke lagt inn ruta fra tyre to travel gitt skal se litt på det :mk

her er dag 1
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&t= ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

så dag2
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&t= ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

dag3
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&t= ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

dag4
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&t= ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

dag5
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&t= ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

dag6
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&t= ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

dette er da foreløpige planleggingen, er det noe jeg burde sløyfe ruta innom her på veien nedover :scratch
setter pris på hjelp fra dere som er blitt litt kjent nedi der , jeg har aldri vært noen av disse plassene så , men gleder meg innmari til avreise den 8 juni :prop: :knegg

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av Jarle »

Gøy å planlegge. Det er halve moroa, men glem ikke å kjøre litt på måfå også.
Spesielt de små koselige veiene som ikke alle andre kjører.
Det er ofte da man får de beste opplevelsene.
Spesielt hvis man roter seg bort og ikke vet hvor man er, mørket senker seg og tanken nesten er tom for bensin :-)
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av freddy123 »

Har kjøpt inn kart som er på vei så mye mulig vi kjører litt bortifra opprinnelige rutevalget også dette er nokk bare sånn ca ruta vår :) , som sagt aldri vært nedover i noen av disse landene så her blir det eventyr og nye opplevelser rundt hver eneste sving :)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av tagesk »

[img]http://girotoscana.sitoscana.com/upload ... 00x333.jpg[/img]
ZZR-Erling skrev:Dolomittene! Kjør til Arabba, og vær det noen dgr å kjør pass på dagen, og drikk pils på kvelden, nyyyt dagene uten stress :)
Ta en tur til passo Stelvio og ligg på Hotel Franzenshøhe der.
Hør på Erling og glem alle andre forslag.
Klikk på bildet for detaljer.
Bildet er tatt 2700 moh.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Europa tur sommeren 2015

Legg inn av freddy123 »

Oki så det er Arabba som er et av de fineste områdene å kjøre i :)

Jeg kommer til å se aktivt på kart fremover nå mot turen og legge inn ulike ruteforslag , tenker kanskje å holde meg litt unna Frankrike og Sveits da det skal være dyre land å feriere i . Men foreløpig så er ruta lagt igjennom disse landene . Ingen som har innvendinger på ruta sålangt ?

Svar